חדשות קיבוץ תיירות | נופש

עין זיוון, הדובדבן של הגולן, מציין השבוע 52 שנים להקמתו

מנהל ענף החקלאות של קיבוץ עין זיוון מר אלכס קודיש; "קיבוץ עין זיוון, נמצא בשנים האחרונות בתנופה משמעותית, הן מבחינת מספר התושבים שאנו שמחים לקלוט לחיקנו והן מבחינת התפתחותו הכלכלית כמוקד תיירות מרכזי ברמת הגולן ובראשו כפר הנופש. אני מברך את תושבי עין זיוון ומאחל לכולנו, המשך עשייה חקלאית וקהילתית מוצלחת".
0
0
כלי רכב משנות השישים להקמתו של קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
טנדר משנות ה-60, קיבוץ עין זיוון

עין זיוון (עֵין זִיוָן) קיבוץ הנחשב הדובדבן של הגולן, חוגג היום (יום חמישי, כ”ה בטבת התש”פ, ה-23 בינואר 2020) 52 שנים להיווסדו בציון יום הקמתו בתאריך ה-23 בינואר 1968.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

 עין זיוון (עֵין זִיוָן) הוא קיבוץ של התנועה הקיבוצית המאוחדת (התקם) שהיה ארגון של קיבוצים וקבוצות, הקיבוץ הנמצא בצפון רמת הגולן. נקרא על שמו של כפר צ’רקסי סמוך, הקרוי על שם עשב; ה-זוּן.

הקיבוץ, נמצא דרומית להר אביטל, בגובה של 960 מטרים מעל פני הים, כ־2 קילומטר מערבית לקונייטרה.

כזכור, אנשי הקיבוץ, סירבו להצעה לשנות את שם הקיבוץ ולקראו על שם; לֵוִי אֶשְׁכּוֹל (שְׁקוֹלְניק) (25 באוקטובר 1895, ז’ בחשוון ה’תרנ”ו – 26 בפברואר 1969, ח’ באדר ה’תשכ”ט) מי שהיה ראש הממשלה השלישי של מדינת ישראל (בשנים 19631969) ושר בממשלות ישראל.

עולה, כי הגרעין הראשון, שעלה אל קיבוץ עין זיוון, הורכב מבני קיבוצים מכל רחבי הארץ ומתנדבים מחוץ לארץ שהתיישבו במקום ב-23 בינואר 1968, במבנים של הכפר הצ’רקסי שננטש לאחר מלחמת ששת הימים.

שלוש שנים, לאחר מכן, הוכרז הקיבוץ (עֵין זִיוָן) על ידי התנועה הקיבוצית כיישוב של קבע, השבוע, כאמור, הוא מציין בגאווה 52 שנים להיווסדו.

קיבוץ עין זיוון מסווג כיום כ’קיבוץ מתחדש‘ המעודד בניית עסקים ויזמויות פרטיות, במטרה לעודד צמיחה דמוגרפית איכותית וקליטת חברים ותושבים חדשים במסגרת תכניות ההרחבה.

בקיבוץ, מתגוררות כיום כ-40 משפחות חברי קיבוץ ועוד 60 משפחות הגרות בהרחבה הקהילתית. כלכלת קיבוץ עין זיוון, מתבססת על מטעי תפוחים, דובדבנים וזנים נשירים נוספים, כגון; נקטרינות ואפרסקים, כרמי ענבים ליין ושותפויות כלכליות ברחבי הגליל העליון ורמת הגולן.

עין זיוון, ידוע באיכות הפירות שמטעיו המטופחים ועל זני הנשירים החדשים שהוא מטפח במקצועיות.

בשנים האחרונות, מהווה ענף התיירות בקיבוץ עין זיוון, את אחד המוקדים המרכזיים עבור המבקרים בגולן, כפר הנופש הוותיק עבר “מתיחת פנים” ומציע 49 חדרי אירוח, בקתות אירוח יפות מעץ, המשקפות את האווירה הכפרית.

ממשרד תקשורות יעל שביט חברה ליחסי ציבור ב-יסוד המעלה, מסרה הגב’ עדי עצמון לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי אתר הקטיף העצמי הגדול ביותר בארץ “בוסתן בראשית“.

הבוסתן המשתרע על שטח של 20 דונם, מציע קטיף עצמי של פירות העונה, שולחנות פיקניק ומגוון רחב של אטרקציות, “חאן 4X4“, המאפשר לינה במיטות במבנים מטופחים וממוזגים וכן לינת קמפינג באוהלי שטח לזוגות ומשפחות.

בקיבוץ עין זיוון, מספר אטרקציות: שני יקבים, מאפייה חדשה “מטרלו“, מפעל שוקולד, טיפולים, סדנאות וכן עסקי אמנות וקולינריה ב-בתי התושבים.

מנהל ענף החקלאות של קיבוץ עין זיוון מר אלכס קודיש; “קיבוץ עין זיוון, נמצא בשנים האחרונות בתנופה משמעותית, הן מבחינת מספר התושבים שאנו שמחים לקלוט לחיקנו והן מבחינת התפתחותו הכלכלית כמוקד תיירות מרכזי ברמת הגולן ובראשו כפר הנופש.

אני מברך את תושבי עין זיוון ומאחל לכולנו, המשך עשייה חקלאית וקהילתית מוצלחת”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן