פלילים פרקליטי ישראל

עורכת דין גילה נפתלין מואשמת בגניבת כספים

כתב אישום נגד עורכת דין גילה נפתלין, מעלה, כי היא מואשמת בגניבת כספי לקוחותיה, נהגה להציג ללקוחותיה מצגי שווא לפיהם כספם מופקד בחשבון נאמנות אף במקרים בהם עשתה שימוש אסור בכספים ובחשבון הנאמנות - לא נותר כסף ◄עורכת דין נפתלין, שלחה יד במרמה בכספי הנאמנות לשימושה שלה ולשימושם של אחרים מטעמה.
0
0
 עורכת דין גילה נפתלין מירושלים מואשמת בגניבת כספי לקוחותיה | צילום: פייסבוק | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורכת דין גילה נפתלין מירושלים מואשמת בגניבת כספי לקוחותיה | צילום: פייסבוק | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עורכת דין שחר מלול, הגישה היום (חמישי, כ”ט בתשרי תשע”ח) אל בית משפט השלום בעיר ירושלים, כתב אישום נגד עורכת דין  גילה נפתלין. כתב האישום הוגש בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, זיוף, עדות שקר ועבירות נוספות שביצעה הנאשמת במסגרת מקצועה כעורכת דין בתחומי עיסוק שונים בכללם מעמד אישי ומקרקעין. על פי כתב האישום, הנאשמת לקחה לכיסה סכום כולל של כמיליון וחצי ₪ מכספי הלקוחות אותם ייצגה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

על פי כתב האישום, הנאשמת עורכת דין גילה נפתלין, שלחה יד בכספים השייכים ללקוחות המשרד ואשר הופקדו בידיה בנאמנות, בניגוד למטרות הנאמנות וזאת לשימושיה הפרטיים, בין היתר לכיסוי חובותיה, וכיסוי השקעות כושלות במיזמים עסקיים שונים בהם הושקעה.

דוברת מחוז ירושלים של משרד המשפטים עורכת דין אפרת אורן, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר כי הנאשמת עורכת דין גילה נפתלין, המואשמת ב-גניבת כספי לקוחותיה, נהגה להציג ללקוחותיה מצגי שווא לפיהם כספם מופקד בחשבון נאמנות אף במקרים בהם עשתה שימוש אסור בכספים ובחשבון הנאמנות – לא נותר כסף.

הנאשמת עורכת דין נפתלין, אימצה דפוס פעולה לפיו, כאשר הגיע מועד בו היה עליה להשיב ללקוח מסוים את כספו ולא נותר כסף בחשבון הנאמנות, גנבה הנאשמת עורכת דין נפתלין, כסף מתוך חשבון נאמנות של לקוח אחר והעבירה אותו ללקוח הראשון, וזאת על מנת להמשיך ולמעול בכספי הלקוחות.

באחד המקרים, המופיעים בכתב האישום, קשרה הנאשמת הנאשמת עורכת דין גילה נפתלין, קשר עם מכר לזייף צוואה שנחזית להיות צוואה של אישה אשר טיפלה בעבר בילדיה, ולקבל באמצעותה במרמה את נכסי המנוחה.

בצוואה המזויפת, נכתב, כי המנוחה, מצווה להוריש לנאשמת עורכת דין נפתלין, את נכסי המקרקעין, וכן להוריש בצורה שווה את המיטלטלין לילדיה של הנאשמת ולילדיהם של שכניה של המנוחה.

 הנאשמת עורכת דין נפתלין, יד במרמה בכספי הנאמנות (בסך 300,000 דולר) לשימושה שלה ולשימושם של אחרים מטעמה

ביולי 2011, הגישה הנאשמת בקשה לצו קיום צוואה ל’רשם לענייני ירושה בירושלים’. הנאשמת עורכת דין נפתלין, הגישה את הבקשה בצרוף הצוואה המזויפת וצרפה תצהיר התומך בבקשה, ביודעה, כי מדובר במסמך מזויף ובתצהיר שקר.

זמן קצר לאחר מכן, הגישו היורשים על פי דין התנגדות לבקשה לקיום צוואה. בהליך שהתנהל בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים, הגישה הנאשמת עורכת דין גילה נפתלין, תגובתה להתנגדות היורשים על פי דין בו טענה בכזב ובכוונת מרמה, כי הצוואה, התקבלה לידה כדין ובאופן כשר. בנוסף היא הגישה תצהיר לאימות העובדות שבתגובה, ביודעה, כי מדובר בתצהיר שקר.

במקרה אחר, בו ייצגה הנאשמת עורכת דין  גילה נפתלין, מתלוננת בהליך גירושין, הוסכם במסגרת הסדר בין בני הזוג, כי לשם ‘הבטחת מזונות הילדים’ תירשם הערת אזהרה על נכס מקרקעין המצוי בעיר ירושלים ובן הזוג, התחייב להפקיד סכום של 300,000 דולר ב-חשבון נאמנות אשר הנאשמת תפתח עבור המתלוננת.

סוכם, כי סכום הפיקדון, ישמר בחשבון הנאמנות עד שהתינוק העתיד להיוולד, יגיע לגיל שמונה עשרה, או – אז תקבל המתלוננת מחצית מהסכום ומחציתו השנייה, תוחזר לבן הזוג במידה ועמד בכל התחייבויותיו על פי הסכם הגירושין.

בהיותה של הנאשמת עורכת דין גילה נפתלין. מחזיקה כדין בכספי הנאמנות הנזכרים לעיל, במספר הזדמנויות, הנאשמת עורכת דין נפתלין, שלחה יד במרמה בכספי הנאמנות לשימושה שלה ולשימושם של אחרים מטעמה, כך גנבה הנאשמת עורכת דין  גילה נפתלין את מלוא סכום הכסף שהופקד בחשבון בסך 300,000 דולר, תוך הצגת מצג כוזב למתלוננת שהכספים מצויים בחשבון הנאמנות.

אל כתב אישום גילה נפתלין.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן