חדשות בריאות סרטן

סרטן, עישון גורם לקיצור תוחלת החיים ב-10 שנים

האגודה למלחמה בסרטן, מברכת את יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת חבר הכנסת איתן כבל, את חבר הכנסת יהודה גליק, וחבר הכנסת איל בן ראובן, שהגישו את ההצעה בעניין 'האיסור פרסום של מוצרי עישון ואידוי' ולהטיל הגבלות חמורות על מכירתם' לקריאה שנייה ושלישית ◄ למרות התנגדויות של חברות הטבק וגורמים רבים נוספים. חברות שיפרו את העבירות החמורות בחוק, צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל.
0
0
גולגולת מעשנת - סרטן | סרטן, עישון גורם למחלות ומקצר תוחלת החיים ב-10 שנים בממוצע | עיבוד צילום: שולי סונגו
גולגולת מעשנת – סרטן

האגודה למלחמה בסרטן, הגיבה שלשום (שלישי, י’ בטבת תשע”ט,18 בדצמבר 2018) על המהפכה ההיסטורית המתרחשת ובאה לאסור פרסום של מוצרי עישון ולהטיל הגבלות חמורות על מכירתם באישור ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חברי הכנסת איתן כבל, יהודה גליק, אליה צורפה גם הצעה של איל בן ראובן, לקריאה שנייה ושלישית של ההצעה ‘לאסור פרסום של מוצרי עישון ואידוי’ ולהטיל הגבלות חמורות על מכירתם בגין העובדה כי העישון, הנו גורם ל’מחלות סרטן’ ומקצר תוחלת החיים ב-10 שנים בממוצע.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בסיום סדרת דיונים סוערים, שלשום, דיון ארוך במיוחד שנמשך 4 ורבע שעות ולמרות התנגדויות של חברות הטבק וגורמים רבים נוספים אישרה ועדת הכלכלה, כי; פרסום מוצרי עישון ייאסר, למעט חריגים מצומצמים בעיתונות המודפסת – ובלבד שתפורסם מודעת אזהרה בגודל זהה;

כמו כן, הוטלו הגבלות על שיווק ובכללן איסור הצגת מוצרי עישון שיחולו גם על הדיוטי-פרי וחנויות הנוחות, הוגבל ריכוז הניקוטין בסיגריות אלקטרוניות, האזהרות על חפיסות הסיגריות, יוגדלו וחפיסות הסיגריות, יהיו אחידות ובצבע המכוער ביותר בעולם – עוד נקבע, כי עבירות חמורות על החוק, יחשבו לעבירות פליליות עם קנס של עד 452 אלף שקל לתאגיד וכי ההצעה, תיכנס לתוקף בשלבים ועד שנה לאחר פרסומם.

יושב ראש הוועדה חבר הכנסת מר איתן כבל, הדגיש, כי; 8,000 איש מתים, מדי שנה,  כתוצאה מ-נזקי העישון ובמאבק הזה לא יהיו פשרות. כבל, הוסיף, כי מדובר במהפכה היסטורית שתציל חיי אדם.

חבר הכנסת מר יהודה גליק, אמר; “בזמן הדיון, מתו עוד שני אנשים וכי כל שעה מת אדם מעישון וכי צריך לעשות הכל, כדי למנוע מצעירים להתחיל לעשן.

חבר הכנסת מר איל בן ראובן, שהגיש את ההצעה בעניין החפיסות, הוסיף; “המטרה היא למנוע מוות של אלפי אנשים מדי שנה ולעשות כל מאמץ למנוע אופציה מבני הנוער להגיע לסיגריות.

█ האגודה למלחמה בסרטן; צעד חשוב למניעת התחלת עישון והתמכרות בקרב הדור הצעיר ואנו מברכים על כך

דוברת האגודה למלחמה בסרטן הגב’ נאוה עינבר, מספרת, לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; “האגודה למלחמה בסרטן, מודה ליושב ראש ועדת הכלכלה חבר כנסת מר איתן כבל על נחישותו ומסירותו לקידום צעד מציל חיים, בסיוע פעילותם הנמרצת של חבר כנסת מר יהודה גליק וחבר כנסת מר איל בן ראובן.

אישה מכורה לעישון | כל שעה מת אדם מעישון | עיבוד צילום: שולי סונגו
אישה מכורה לעישון

זהו חוק מתקדם שירסן את שיווקם האגרסיבי והמדאיג של מוצרים ממכרים וממיתים בעיקר בקרב בני נוער וצעירים ובכך יתרום באופן מכריע לצמצום גורם המוות מספר אחת בעולם הניתן למניעה.

תופעת העישון היא נורמה חברתית הגורמת למחלות סרטן רבות ומקצרת את תוחלת החיים ב- 10 שנים לפחות בממוצע.

החקיקה שאושרה שלשום לקריאה שנייה ושלישית (כפי שחלקים ממנה פורסמו ואומצו על ידי האגודה למלחמה בסרטן, איגוד רופאי בריאות הציבור, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון ו’האיגוד הישראלי לרפואת ילדים בהסתדרות הרפואית’ – היא צעד חשוב למניעת התחלת עישון והתמכרות בקרב הדור הצעיר ואנו מברכים על כך”.

ארגון האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן, הינה ארגון ללא כוונות רווח וכל שירותיה ניתנים לחולים ולבריאים ללא תשלום. כל זאת הודות לתרומות הציבור בלבד וכעיקרון ללא כל מימון מתקציב ממשלתי כלשהו, כדי שתוכל לפעול על בסיס שיקולים מקצועיים.

האגודה, פועלת בכל החזיתות, לקידום המחקר, דרכי המניעה, שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים.

הפרויקטים בהם משקיעה האגודה למלחמה בסרטן את תרומות הציבור נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ, והם נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית.

באגודה למלחמה בסרטן, פעילים בקהילה המקומית כ-3,500 מתנדבים הפרוסים בכ-70 סניפים בכל רחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן באזור מגוריהם.

לקריאת מידע מעודכן על מחלות הסרטן, היכנסו לאתר האגודה; www.cancer.org.il. לתרומות התקשרו לטלפון; 1-800-35-46-46 או לחצו כאן לטופס המאובטח; https://www.cancer.org.il/donations.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן