חדשות סוכות | Sucot צרכנות

סולמות גאנם, אזהרה משימוש ב-סולם עץ זה בעל 5 שלבים

סולמות גאנם העשויים עץ בעל 5 שלבים, אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו – 1847 "סולמות" חלקים 1 ו-2 ◄הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל; "הסולם נכשל בבדיקות חוזק והשימוש בו עלול לגרום לנפילת המשתמש ולפציעתו ◄אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי, החל עליו".
0
0
יעקב וכטל הממונה על התקינה ב-משרד הכלכלה והתעשייה ברקע: 'סולמות גאנם' | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו© 
יעקב וכטל

אם את/ה מתכננים להחליף נורה שבתקרה, לתלות תמונה על הקיר או לבנות סוכה, בקרוב מאד, כלומר, כנהוג לתקוע יתד ראשונה היתד הראשונה של הסוכה, כבר במוצאי יום הכיפור לרגל חג הסוכות, מתעררת בעיה מבעיתה וחמורה, העלולה להתרחש עליה ואו עליך ועל כל אחד שרוכש מ’סולמות גאנם’ ושמתכוון לעשות בהם שימוש.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אין ספק זוהי בהחלט סכנה ברורה ומיידית –  סולמות גאנם, העשויים עץ בעל 5 שלבים, מתברר בוודאות, כי אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי הרשמי, החל עליו ועלולים לשלוח אותך אל חדר המיון הקרוב למקום מגוריך.

התראה צרכנית לא שגרתית זו, העלה אתמול (ראשון, ז’ תשרי תש”פ) הממונה על התקינה ב-משרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל שהוסיף והזהיר; “המכירה בחנויות אסורה בהחלט!”. 

זאת ועוד; המחזיק במוצר  סולם עץ בעל חמישה שלבים שבתמונות, מתבקש להפסיק את השימוש בו.

מבדיקה שערך הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא, כי הסולם אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי, החל עליו – 1847סולמות” חלקים 1 ו-2.

קיימת סכנת התמוטטות – על פי התקינה ב-משרד הכלכלה והתעשייה, בדיקת הסולם נכשל בבדיקות חוזק והשימוש בו עלול לגרום לנפילת המשתמש ולפציעתו.

הממונה על תקינה, מדגיש, כי על פי חוק התקנים, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי, החל עליו.

מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, ימשיך לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי – צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.

אם מתעתדים לרכוש את המוצר הזה או אחר או שאתם מתלבטים בכל שאלה על דרישות התקן הישראלי הרשמי, לבירורים נוספים, ניתן לפנות במייל; eran.simon@economy.gov.il או בטלפון; 074-7502345.

 אודות מנהל התקינה

מנהל התקינה פועל מכוח חוק התקנים, התשי”ג-1953 ופועל במטרה;

  • להבטיח את הבטיחות והבריאות של ציבור המשתמשים במוצרים שחלים עליהם תקנים רשמיים.
  • להגביר תחרותיות בתעשייה הישראלית בשווקים הבינלאומיים והמקומיים.
  • להסיר חסמי סחר בין לאומי.
  • להקל על ההכרה ההדדית בין ישראל לשותפותיה בבדיקות התאמה של מוצרים לדרישות התקנים.

 תחומי אחריות

הכרזה, בקרה ואכיפת התקנים הרשמיים בישראל. הוראות התקנים הרשמיים מחייבות בייצור, בייבוא ובשיווק. קביעת משטר בדיקות יבוא למוצרים שחלים עליהם תקנים רשמיים. פיקוח ואכיפת התקנים הרשמיים בשלב שיווק.

 מכון התקנים הישראלי

מכון התקנים הישראלי (מת”י) הינו תאגיד סטטוטורי הפועל מכוח חוק התקנים ונתון לפיקוחם של שר הכלכלה והתעשייה והממונה על התקינה.

מכון התקנים פועל בשלושה תחומים עיקריים: תקינה, בדיקות מעבדה והתעדה של מוצרים ושירותים.

אגף התקינה במכון התקנים מכין תקנים וולונטריים למוצרים ולשירותים, על פי “כללי התקנים“. הכנת התקנים מבוצעת ע”י וועדות תקינה, הפועלות במגוון רחב של תחומים, כמו; בניין, חשמל ואלקטרוניקה, כימיה, מכונאות, מזון, טקסטיל ונייר, איכות הסביבה, רכב, ציוד רפואי ועוד.

כל הועדות כוללות חתך מייצג של כל בעלי העניין במשק כמו: התעשייה, האקדמיה הממשלה, נציגי היבואנים ונציגי ארגוני צרכנים. חברי הוועדות   מייצגים בצורה מאוזנת ומפוקחת את כל בעלי העניין.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן