הבחירות לכנסת ה-22 חדשות כאן ישראל משה נעים

מתווה ליברמן לממשלת אחדות – המסקנה בחירות בפעם השלישית

חבר הכנסת אביגדור ליברמן, משים עצמו שופט, מוציא לפועל ותליין כשהוא מסכם את המתווה שלו באלו המילים; "על מנת לממש את המתווה הנזכר לעיל, נתניהו, חייב להיפרד מ'גוש החרדים-משיחיים' שהקים" ◄ 'כחול-לבן' בהודעתה; "אנו מקווים, כי הצעת ישראל ביתנו, תהיה קריאת השכמה נוספת לליכוד להתעשת ולעשות המעשה הנכון – לחשב מסלול מחדש ולבוא לשולחן הדיונים" ◄הליכוד; "המתווה של ליברמן לא מחדש שום דבר. ליברמן, ממשיך להתחמק מלומר בקולו שהוא ומפלגתו, יצביעו בעד ממשלת שמאל בראשות בני גנץ שתישען בהקמתה על תמיכה חיצונית של המפלגות הערביות".
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו עם אביגדור ליברמן ובני גנץ, מחייכים וחורקים שיניים | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
נתניהו עם ליברמן וגנץ

אביגדור ליברמן חבר הכנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו, יושב ראש המפלגה ומייסדה, מבטיח וגם מקיים. לפני כשבוע, הבטיח, כי לאחר יום הכיפורים, יציע הצעה להקמת ‘ממשלת אחדות לאומית’ על פי תפיסתו ובכך ייתכן, כי יביא להפסקת משחק ההאשמות, בגלל מי הולכים לסבב בחירות שלישי…”. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

מפרסום אמש מוצאי יום הכיפורים, של חבר הכנסת אביגדור ליברמן ו‘ישראל ביתנו’ לגבי ‘מתווה ישראל ביתנו להקמת ממשלת אחדות‘ אין כל חדש, אנחנו הולכים לבחירות בפעם השלישית כשהאיש עם 8 מנדטים, החליט לשטות במערכת הפוליטית עם אותם רעיונות שאף אחד מהם אינו פורץ דרך במבוי הסתום כדי למנוע הליכה לבחירות בפעם השלישית.

הצעה פורצת דרך, היא הצעתו של כב’ נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין להקמת ממשלת אחדות לאומית – למי שעיניו בראשו המנתק את ההתחשבנות האישית עד לכדי “נקמנות אישית פוליטית – חולנית” מצד המתנגד, כמו ליברמן בשל העוּבדה, כי אינו מסוגל להתגבר על כל המשקעים והאמביציה האישיות.

נזכיר, כי אין שום חלוּפה אחרת למתווה האחראי והנבון שהציע הנשיא ריבלין לממשלת אחדות לאומית רחבה שבה כולם היו אמורים לחייך גם אם יחד עם זו לחרוק שיניים.

ההפתעה הגדולה הייתה מצדו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שניאות לקבל מיד את הצעת הנשיא ואימץ את המתווה שלא בדיוק היה כל כך קל לו עימו בחלקים מסוימים שלו, כמו “נבצרות והיה אם…“, אך הבין את גודל הצרה שבהליכה לבחירות בפעם השלישית זאת בתוך שנה אחת.

גם תגובות המפלגות אמש, לא מפתיעות כלל. מבחינת האזרח הישראלי נטול הפניות דו השיח של החירשים מהדהד בעוצמה רק הרבה יותר.

הליכוד, על מתווה ישראל ביתנו, טוען, כי; “המתווה של ליברמן לא מחדש שום דבר. ליברמן, ממשיך להתחמק מלומר בקולו שהוא ומפלגתו, יצביעו בעד ממשלת שמאל בראשות בני גנץ שתישען בהקמתה על תמיכה חיצונית של המפלגות הערביות“.

ליברמן, מתקשה להיפרד מאיתנו ומציג בגאווה את המתווה של ‘ישראל ביתנו’ להקמת ‘ממשלת אחדות אליבא דה ליברמן’.

מ’רשימה כחול-לבן’ וסיעה בכנסת, מתלהבים מן ה”פרס” שנפל לחיקם משמיים ושוקלים לחזור בתשובה ו/או על הקרקע מ… נוֹקְדִים שבגוש עציון, נמסר, כי בעקבות פרסום ‘המתווה לממשלת אחדות‘ של מפלגת ‘ישראל ביתנו’ כי; “אנחנו מברכים ורואים במפלגת ישראל ביתנו וביושב ראש שלה אביגדור ליברמן שותפים לדרך ושותפים לקואליציה שתקום, ומקווים שתקום במהרה.

מיד לאחר הבחירות, קראנו לליכוד לבוא ולנהל עמנו משא ומתן ענייני ותכליתי קודם כל על קווי היסוד אמרו ב’רשימה כחול-לבן’ לצערנו, בקשתנו עד כה, נענתה בבלוק!”.

כחול-לבן’ הוסיפה בהודעתה אל תקשורת; “אנו מקווים, כי הצעת ישראל ביתנו, תהיה קריאת השכמה נוספת לליכוד להתעשת ולעשות את המעשה הנכון – לחשב מסלול מחדש ולבוא לשולחן הדיונים”. עד כאן התגובות.

מי שחישב את מסלול פעם אחר פעם ולא הגיע לשום מקום ולא לדבר חדש היה מיודענו אביגדור ליברמן יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו, שכאמור, פרסם את המתווה שלו ומפלגתו להקמת ממשלת אחדות.

על פי המתווה, יוקם בשלב הראשון, צוות משותף לכחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו לטובת גיבוש ‘קווי יסוד לממשלת האחדות’.

בשלב השני, מציע ליברמן, לפי המתווה, יש לאמץ את מתווה הנשיא לרוטציה על ראשות הממשלה שבמסגרתו יעמוד בראשות הממשלה מר בנימין נתניהו.

בהמשך, תוקם ממשלת אחדות משלוש המפלגות שתפעל לאישור תקציב המדינה לשנת 2020 במיידי וכן לאישור ‘תוכנית רב שנתית כפולה לצהל’ שתשמש אותו ב-10 השנים שלאחר מכן.

בשלב האחרון, קובע ליברמן, תוכל כל מפלגה שתסכים לקווי היסוד והתקציב להצטרף לממשלה.

ליברמן, ממשיך ב”חלום ליל קיץ” שלו שגם הוא מתקשה להיפרד מאיתנו ומציג בגאווה את ה’מתווה של ישראל ביתנו’ להקמת ‘ממשלת אחדות אליבא דה ליברמן’.

לדבריו תוצאות הבחירות שנערכו ב- 17 בספטמבר, מדברות בעד עצמן ומבטאות יותר מכל את רצון העם להקמת ממשלת אחדות.

גם האתגרים בתחום הביטחון והכלכלה, ההתפתחויות באזור והאנטישמיות המרימה ראש בעולם, מביאים לאותה מסקנה.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן, משים עצמו שופט, מוציא לפועל ותליין

ישראל ביתנו” היתה המפלגה הראשונה שהבינה והפנימה שאין אלטרנטיבה אחרת חוץ מהקמת ממשלת אחדות לאומית. דיברתי על כך לאורך כל ‘מערכת הבחירות’ וגם לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות.

כפי שהבטחתי, אני מציג היום תוכנית בת 4 שלבים להקמת ממשלת אחדות לאומית.

שלב ראשון – הקמת צוות משותף לשלוש המפלגות (“כחול לבן”, “הליכוד” ו”ישראל ביתנו“) לגיבוש קווי יסוד של ממשלת האחדות. בראש ובראשונה, אנו חייבים להגדיר באופן ברור ובהיר את כל הנושאים הנמצאים על סדר היום – ביטחון, כלכלה, חברה, דת ומדינה.

ישנן שאלות שנצטרך לתת להן מענה ולהגיע להסכמות באשר לפתרונות מקובלים. ליברמן, מביא דוגמא;

  • האם אנו ממשיכים במדיניות “ההסדרה” מול רצועת עזה?
  • האם נבצע קיצוץ רוחבי עמוק או שנעלה מסים, או שניהם יחד?
  • האם ממשיכים בישום מתווה הנכים והעלאת קצבת הנכים לגובה שכר המינימום?
  • האם אנו פועלים לתת הכנסת מינימום לכל גמלאי בגובה 70% משכר המינימום?
  • האם משלימים את חקיקת חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית?
  • האם מבטלים את חוק המרכולים?

ועוד סוגיות נוספות רבות – מציינים חבר הכנסת אביגדור ליברמן ומפלגתו ‘ישראל ביתנו’.

שלב שני – במידה ותושג הסכמה בנוגע לקווי היסוד, יש לאמץ את מתווה הנשיא לרוטציה על ראשות הממשלה.

שלב שלישי – תוקם ממשלת אחדות המרוכבת משלוש המפלגות “כחול לבן“, “הליכוד” ו”ישראל ביתנו“, אשר תפעל לאישור תקציב המדינה לשנת 2020 באופן מיידי ולאישור תכנית רב שנתית (תרש) כפולה לצהל ל- 10 השנים הבאות.

שלב רביעי – על בסיס קווי היסוד הקיימים והתקציב המאושר, כל מפלגה שתרצה להצטרף לממשלת האחדות תוכל לעשות זאת.

ליברמן, מדגיש, כי; “זה המתווה היחיד שיכול להוביל את מדינת ישראל להקמת ממשלה יציבה, במידה וכל המעורבים, יהיו מסוגלים להתגבר על כל המשקעים והאמביציות האישיות.

בכל מקרה ולמען הסר ספק, “ישראל ביתנו” לא תצטרף לשום ממשלה צרה, לא של הגוש החרדי-משיחי בראשות נתניהו ולא לממשלת שמאל בתמיכת ‘רשימת החתרנים’ (הרשימה המשותפת) מבחוץ”. מבהיר ליברמן.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן, משים עצמו שופט, מוציא לפועל ותליין כשהוא מסכם את המתווה שלו באלו המילים; “על מנת לממש את המתווה הנזכר לעיל, נתניהו, חייב להיפרד מ’גוש החרדים-משיחיים’ שהקים.

גנץ, חייב לקבל את מתווה הנשיא. אני שב ומדגיש לאחר אישור קווי היסוד, הקמת הממשלה ואישור תקציב המדינה לשנת 2020, כל מפלגה שתרצה לקחת חלק בממשלת האחדות על פי העקרונות שנקבעו מראש, תוכל לעשות כן”.

כעת נשאלת ה-שאלה האם חבר כנסת ליברמן, נכנע להכתבות של הרשימה המשותפתערבים) ומוכן לשבת עימם או לקבל את תמיכתם בממשלה הבאה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן