Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

משרד הכלכלה פער בעשרות אחוזים במוצרי התינוקות

0
0
אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה

פערים של עשרות אחוזים ב’סל מוצרי התינוקות’ נחשפו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה ו’המועצה לצרכנות’ לאחר הבדיקה, התברר, כי הפער בין הרשת היקרה ביותר; “קינג סטור” והזולה ביותר; “יינות ביתן” עומד על 24%. זאת ועוד; במוצרים ספציפיים בין רשתות השיווק השונות, נמצאו פערים גבוהים הרבה יותר; מרכך לשיער פער של 96%, אל סבון בפער של 116%, מגבונים בפער של 52%, חיתולים בפער של 38% ותחליף מזון לתינוקות (תמ”ל) בפער של 47%.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael  | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

שר הכלכלה והתעשייה, חבר כנסת מר אלי כהן, הגיב על הממצאים; “הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה.

משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו, ימשיכו לקדם בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה” – הדגיש שר הכלכלה והתעשייה, מר כהן.

נתוני השוואת סל מוצרי תינוקות בין הרשתות השונות:

שם הרשת ממוצע עלות הסל
יינות ביתן 215.41
רמי לוי 218.37
יוחננוף 218.52
סופר-פארם 223.03
סאלח דבאח 225.86
מחסני השוק 230.98
יינות ביתן בסיטי 231.12
שופרסל דיל EXTRA 235.90
שופרסל דיל 236.40
ניו פארם 239.76
מגה בעיר 241.66
קשת טעמים 245.85
סטופ מרקט 251.04
חצי חינם 253.00
ויקטורי 253.86
קינג סטור 266.10

רשימת המוצרים שנבדקו:

מס”ד שם המוצר
1 אל סבון לתינוק קמיל בלו קלאסיק 1 ליטר
2 דייסת דגנים קורנפלור פרווה בד”צ מטרנה 200 גרם
3 חיתולים ליטל בייביז עד 6 קילו שלב 1 האגיס 40 יחידות
4 מגבוני האגיס מילוי בבישום עדין 4 * 72 מגבונים
5 מגבונים מילוי ללא בישום האגיס 4 * 72 מגבונים
6 מרכך לילדים מתיר קשרים הוואי 700 מ”ל
7 משטחי החתלה האגיס 10 יחידות
8 שמפו לילדים מיניונים נקה 750 מ”ל
9 שמפו סנסיטיב אל דמע ד”ר פישר 1 ליטר
10 תרכובת מזון לתינוק שלב 1 מטרנה אקסטרה קייר 700 גרם

מרגישים שפערי המחירים בין הרשתות השונות במוצרים לתינוקות גבוהים? סל מוצרי התינוקות של משרד הכלכלה ו’המועצה לצרכנות’ נמצאו פערים של 24% בין הרשת הזולה ליקרה ביותר. 

על רקע פעילות משרד הכלכלה והתעשייה לטובת הפחתת יוקר המחיה במשק הישראלי, נערכה בדיקה יחד עם המועצה לצרכנות ובה עשרת המוצרים הבסיסיים ביותר בין מאות סניפי הפארם ורשתות השיווק בפריסה ארצית רחבה.

בין המוצרים השונים; תמ”ל, חיתולים, מגבונים, מרכך שיער לתינוקות, שמפו לתינוקות, דייסת דגנים ונוספים.

הרשתות שנבדקו בבדיקה זו, היו רשתות השיווק; יינות ביתן, יוחננוף, שוק העיר, מגה בעיר, מחסני השוק, מגה בעיר, קינג סטור, שופרסל דיל, רמי לוי ועוד.

בקרב רשתות הפארם, נבדקו הרשתות ניו-פארם ו-סופר פארם. הרשתות שנסקרו (הן בתחום הפארם והן רשתות השיווק), הינן רשתות המעלות את מחיריהן לאינטרנט מדי יום, בהתאם לחוק שקיפות המחירים, ומחיריהן נבדקו באמצעות אפליקציית פרייסז.

הפער בין מוצרים בין הרשת היקרה לזולה ביותר;

אל נתוני השוואת רשתות ופארם – כל המוצרים שנבדקו ומחיריהם ברשתות השונות.

סמנכל המועצה הישראלית לצרכנות עורך דין ערן וולף; “חלק נכבד בהוצאות השוטפות של זוגות צעירים בישראל הוא בתחום; התינוקות, מבדיקה שלנו במועצה, רואים בברור שניתן לחסוך עשרות שקלים בקניית אותם מוצרים ממש”.

משרד הכלכלה והתעשייה, המועצה לצרכנות, הרשות לסחר הוגן ורשות ההגבלים העסקיים – מקדמים צעדים שמטרתם להוריד את יוקר המחיה באמצעות הסרת חסמים רגולטוריים, פעולות למול גופים המנצלים כוח שוק במטרה לגבות מחיר מופרז והגברת השקיפות לצרכנות נבונה.

משרד הכלכלה, מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו במטרה לאתר פערי מחירים ולטפל בהם.

סדרת הצעדים שבוצעו על ידי משרד הכלכלה;

המלצות המועצה הישראלית לצרכנות לקניה זולה יותר בתחום התינקות – איך עושים את זה?

הערות וסייגים לבדיקה;

תגובות
0
0



Exit mobile version