חדשות צרכנות

משרד הכלכלה מקיים: מחירי בשר טרי מיובא ממשיכים לרדת

משרד הכלכלה, מחכך ידיו בהנאה כשמתבררת, כי חלה ירידה של למעלה מ-10% בהצעת היבואנים למחיר לצרכנים בסבב שני לחלוקת 'מכסת בשר טרי ביבוא פטור ממכס לשנת 2019 בכמות של 4,200 טון ◄ הזוכים במכסה, מתחייבים לראשונה, להציב על המדף בשר טרי טחון במחיר מקסימאלי לצרכן שלא יעלה גם בתקופות ביקוש גבוהות.
0
0
דני טל מנהל מינהל היבוא במשרד הכלכלה והתעשייה ברקע מכסת בשר טרי ביבוא פטור ממכס | צילום: יוסי זמיר | עיבוד צילום: שולי סונגו
דני טל

בראשותו של שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן, ממשיך ‘משרד הכלכלה’ להטיב עם הצרכנים. היום (שני, כ”ט בשבט התשע”ט) הודיע המשרד, כי במסגרת צעדיו אותם הוא מקדם להגדלת התחרותיות והזולת המחיר לצרכנים, השלימה ועדה המכסות במשרד הכלכלה והתעשייה, בראשות מנהל מינהל היבוא, מר דני טל, את חלוקת מכסות ‘הבשר הטרי הפטורות ממכס’ לשנת 2019, עם חלוקת 4,200 טון נוספים.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור, לפני כחודש, חילקה הוועדה כ-9,000 טון במסגרת ה‘הקצאה הראשונה’ לשנה זו 2019.

נמסר, כי ‘המכסות הפטורות ליבוא בשר‘ נועדו, כדי להוזיל את המחיר לצרכנים ומשרד הכלכלה, מפקח על המחירים בשווקים, זאת, כדי לוודא, כי אכן הבשר ביבוא במכסות פטורות, נמכר במחיר עליו התחייבו ה’יבואנים‘.

כמויות הבשר (9,000 טון) שחולקו לפני כחודש בהקצאה הראשונה, עמדו על מחיר ממוצע של בין 44 ₪ ל-46 ₪ לקילוגרם למספר יבואנים שהציעו את המחירים הנמוכים ביותר.

עם זאת, החליטה ‘ועדת המכסות במשרד הכלכלה והתעשייה’ כי שאר המציעים ב-מכרז לחלוקת מכסות ליבוא בשר טרי, לא יקבלו מכסה בשל הצעות מחיר גבוהות יותר.

יושב ראש וועדת המכסות מר דני טל, ציין אז, כי יתרת המכסה, בגובה של כ- 4,200 טון, תצא לסבב הצעות נוסף והציפייה היא, כי היבואנים הנותרים, יאלצו להפחית את המחיר המוצע לצרכן במכרז, זאת כדי לזכות ב”נתח מן מכסה” המבוקשת.

כעת, עם חלוקת המכסה הנוספת יורד מחיר ה-בשר הטחון הטרי לממוצע בין 39-40 שקלים.

המשמעות היא כי הרשתות, מחויבות למכור את הבשר הטחון במחיר שלא יעלה על המחיר לו התחייבו.

להבדיל משנים קודמות, הזוכים במכסה, מתחייבים לראשונה, להציב על המדף בשר טרי טחון במחיר מקסימלי לצרכן שלא יעלה גם בתקופות ביקוש גבוהות.

הקמעונאיים, יוכלו אמנם לצאת במבצעי מכירות להפחתת המחיר לצרכן, גם מתחת למחיר הזוכה, אולם לא תתאפשר העלאת המחיר מעבר למחיר לו התחייבו.

 חלוקת המכסות במקצה החדש;

בשר טרי (מחיר מקסימלי לקילוגרם בשר טרי טחון);

  • רשת שופרסל – 2,400 טון (39 ₪ לקילוגרם).
  • עוף ירושלים900 טון (40 ₪ לקילוגרם).
  • בסט מייסטר הבשר (יינות ביתן) –  900 טון (40 ₪ לקילוגרם).

החלוקה הראשונה לשנת 2019;

  • נטו מלינדה סחר בעירבון מוגבל – 3,342 טון (44 ₪ לקילוגרם),
  • רמי לוי3,041 טון (45 ₪ לקילוגרם),
  • חי.י מעדני גורמה בעמ – 2,730 טון (46 ₪ לקילוגרם).
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן