
תפרגנו לו. שר הכלכלה והתעשייה חבר כנסת אלי כהן, הוא ללא ספק, האיש הבלתי נלאה, העיקש והבלתי מתפשר הזה, שנראה לעיתים אבוד במאבק על רמת המחירים בישראל לעומת מדינות שונות במוצרים נבחרים. כן, בדיוק בנקודה הקריטית כשנדמה, כי הוא בדרך להניף דגל לבן הוא אוזר כוחות משום מקום ומתייצב חזיתית; “אצלי לא יהיו פערים משמעותיים”. הפעם הוא הולך על כל הקופה גם על מוצרי היגיינה לנשים.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
תפרגנו לו. שר הכלכלה והתעשייה חבר כנסת אלי כהן, הודיע אתמול (שלישי, ו’ בתשרי התשע”ח), כי משרדו ממשיך וימשיך במלחמה ב’יוקר המחייה‘ וב’מותגים המיובאים‘ והפעם, כאמור, כל מה שקשור ב’מוצרי היגיינה נשית‘.
כהכנה לקראת צעדים משמעותיים בנושא לאור הפערים המשמעותיים שנמצאו ב‘דוח משרד הכלכלה’ באשר למוצרי ההיגיינה לנשים, הוציא משרד הכלכלה, בקשה להתייחסות אל היבואנים הבלעדיים בתחום ‘מוצרי היגיינה נשית‘.
משרד הכלכלה והתעשייה, פועל בשנים האחרונות לטובת הפחתת יוקר המחייה במשק באמצעות מגוון כלים ופעולות.
במסגרת זו, דוברת משרד הכלכלה, מסרה לפורטל ‘כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי “משרדנו ערך בחודשים האחרונים, סקירה השוואתית הבוחנת את רמת המחירים בישראל, לעומת מדינות שונות במוצרים נבחרים בתחום ההיגיינה לנשים.
הסקירה בוצעה במטרה לבחון את רמת המחירים בישראל במוצרים אלו ולעמוד על פערי המחירים ומה ואיפה מקורם.
█ שר הכלכלה והתעשייה; התופעה לפיה ישראלים נוסעים לחוץ לארץ וחוזרים עם מוצרי טואלטיקה תעודת עניות לרשתות הפארם ליבואנים הבלעדיים
במשרד הכלכלה והתעשייה, התבססו על ‘דוח נתוני נילסן’ (מדד נילסן הוא מעין מערכת מדרוג שפותחה על ידי חברת נילסן (NMR) לקביעת גודל והרכב הצרכנים במגוון תחומים מקמעונאות ואף אחוז צפייה בתחנות טלוויזיה, בהתבסס על ‘סקרי צרכנים’. הסקירה ההשוואתית של מוצרי ההיגיינה מבוססת על דוח נתוני נילסן, הכולל את המחיר הממוצע של קטגוריות, מותגים ומוצרים ספציפיים ב-16 מדינות, כולל; ישראל.
על מנת ליצור בסיס נתונים המאפשר השוואה בין המדינות, בוצעו התאמות של שער החליפין ונטרול המס ערך מוסף.
תמונת המצב שהתקבלה מממצאי הבדיקה, העלתה, כי כמו במוצרי הטואלטיקה, קיימים פערי מחירים בחלק מהמותגים בתחום ההיגיינה הנשית ביחס למדינות הנסקרות. נוכח הממצאים וטרם פרסומם, מזמין משרד הכלכלה את היבואנים הרשמיים להעביר את התייחסותם לפערים האמורים.
התייחסות זו תהווה מצע לשימוע בעל פה שיתקיים במשרדי מנכל המשרד בתוך חודש ימים.
שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן, טוען, כי; “התופעה לפיה ישראלים נוסעים לחוץ לארץ וחוזרים עם מוצרי טואלטיקה היא תעודת עניות לרשתות הפארם ליבואנים הבלעדיים בישראל וליצרנים. אנו נחושים לקדם את כל הצעדים הנדרשים שיבטלו את האפליה של הצרכן הישראלי ויובילו למכירה במחיר הוגן וישימו סוף לתופעת הקניות בחוץ לארץ”.
Add Comment