מסחר | תעשייה צרכנות

משרד הכלכלה מציג עניין של פער מחירים והיגיינה תחרותית

שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן, טוען, כי; "התופעה לפיה ישראלים נוסעים לחוץ לארץ וחוזרים עם מוצרי טואלטיקה היא תעודת עניות לרשתות הפארם ליבואנים הבלעדיים בישראל וליצרנים. אנו נחושים לקדם את כל הצעדים הנדרשים שיבטלו את האפליה של הצרכן הישראלי ויובילו למכירה במחיר הוגן וישימו סוף לתופעת הקניות בחוץ לארץ".
0
0
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, ממשיך במלחמה ב'יוקר המחייה' וב’מותגים המיובאים‘ של ’מוצרי היגיינה נשית‘ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

תפרגנו לו. שר הכלכלה והתעשייה חבר כנסת אלי כהן, הוא ללא ספק, האיש הבלתי נלאה, העיקש והבלתי מתפשר הזה, שנראה לעיתים אבוד במאבק על רמת המחירים בישראל לעומת מדינות שונות במוצרים נבחרים. כן, בדיוק בנקודה הקריטית כשנדמה, כי הוא בדרך להניף דגל לבן הוא אוזר כוחות משום מקום ומתייצב חזיתית; “אצלי לא יהיו פערים משמעותיים”. הפעם הוא הולך על כל הקופה גם על מוצרי היגיינה לנשים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

תפרגנו לו. שר הכלכלה והתעשייה חבר כנסת אלי כהן, הודיע אתמול  (שלישי, ו’ בתשרי התשע”ח), כי משרדו ממשיך וימשיך במלחמה ב’יוקר המחייה‘ וב’מותגים המיובאים‘ והפעם, כאמור, כל מה שקשור ב’מוצרי היגיינה נשית‘.

כהכנה לקראת צעדים משמעותיים בנושא לאור הפערים המשמעותיים שנמצאו ב‘דוח משרד הכלכלה’ באשר למוצרי ההיגיינה לנשים, הוציא משרד הכלכלה, בקשה להתייחסות אל היבואנים הבלעדיים בתחום ‘מוצרי היגיינה נשית‘.

משרד הכלכלה והתעשייה, פועל בשנים האחרונות לטובת הפחתת יוקר המחייה במשק באמצעות מגוון כלים ופעולות.

במסגרת זו, דוברת משרד הכלכלה, מסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי “משרדנו ערך בחודשים האחרונים, סקירה השוואתית הבוחנת את רמת המחירים בישראל, לעומת מדינות שונות במוצרים נבחרים בתחום ההיגיינה לנשים.

הסקירה בוצעה במטרה לבחון את רמת המחירים בישראל במוצרים אלו ולעמוד על פערי המחירים ומה ואיפה מקורם.

 שר הכלכלה והתעשייה; התופעה לפיה ישראלים נוסעים לחוץ לארץ וחוזרים עם מוצרי טואלטיקה תעודת עניות לרשתות הפארם ליבואנים הבלעדיים

במשרד הכלכלה והתעשייה, התבססו  על ‘דוח נתוני נילסן’ (מדד נילסן הוא מעין מערכת מדרוג שפותחה על ידי חברת נילסן (NMR) לקביעת גודל והרכב הצרכנים במגוון תחומים מקמעונאות ואף אחוז צפייה בתחנות טלוויזיה,  בהתבסס על ‘סקרי צרכנים’. הסקירה ההשוואתית של מוצרי ההיגיינה מבוססת על דוח נתוני נילסן, הכולל את המחיר הממוצע של קטגוריות, מותגים ומוצרים ספציפיים ב-16 מדינות, כולל; ישראל.

על מנת ליצור בסיס נתונים המאפשר השוואה בין המדינות, בוצעו התאמות של שער החליפין ונטרול המס ערך מוסף.

תמונת המצב שהתקבלה מממצאי הבדיקה, העלתה, כי כמו במוצרי הטואלטיקה, קיימים פערי מחירים בחלק מהמותגים בתחום ההיגיינה הנשית ביחס למדינות הנסקרות. נוכח הממצאים וטרם פרסומם, מזמין משרד הכלכלה את היבואנים הרשמיים להעביר את התייחסותם לפערים האמורים.

התייחסות זו תהווה מצע לשימוע בעל פה שיתקיים במשרדי מנכל המשרד בתוך חודש ימים.

שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן, טוען, כי; “התופעה לפיה ישראלים נוסעים לחוץ לארץ וחוזרים עם מוצרי טואלטיקה היא תעודת עניות לרשתות הפארם ליבואנים הבלעדיים בישראל וליצרנים. אנו נחושים לקדם את כל הצעדים הנדרשים שיבטלו את האפליה של הצרכן הישראלי ויובילו למכירה במחיר הוגן וישימו סוף לתופעת הקניות בחוץ לארץ”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן