חדשות מסחר | תעשייה צרכנות

משרד הכלכלה: חילקנו מכסת שמן זית וולונטרית לתעשייה 1,400 טון

מכסה זו בהיקף של 1,400 טון של שמן זית חולקה ליבואנים, הנה בנוסף למכסה בהיקף 600 טון של שמן זית ב-בקבוקים, אשר חולקה במסגרת הליך תחרותי לערוצי מכירה ישירים. בהתאם תוקף רישיונות היבוא, יהיה החל מלאחר חג הפסח ועד ליום; 30.9.20 ◄ חברת טעמן שיווק מזון בעירבון מוגבל (280 טון) חברת מרב מזון כל בעירבון מוגבל (320 טון).
0
0
ייצור שמן בתעשייה | הדמייה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
ייצור שמן בתעשייה

משרד הכלכלה, הודיע היום (שני, כ”ז אדר תש”פ) כי עקב השלכות המצב (מחלת Covid-19, הנגרמת מנגיף הקורונה) על חלוקת מכסת שמן זית וולונטרית לתעשייה בכמות של 1,400 טון ל- 12 יצרני שמן זית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מדובר במכסה פטוּרה מ’מכס ליבוא שמן זית‘ אשר נועדה לטפל במחסור בשמן זית* ממקורות בשוּק המקומי. מכסה זו היא בהיקף של 1,400 טון של שמן זית חולקה ליבואנים, הנה בנוסף למכסה בהיקף 600 טון של שמן זית ב-בקבוקים, אשר חולקה במסגרת הליך תחרותי לערוצי מכירה ישירים.

משרד הכלכלה, מוסיף, כי בהתאם תוקף רישיונות היבוא, יהיה החל מלאחר חג הפסח ועד ליום; 30.9.20.

במשרד הכלכלה, ציינו כבר בעבר, כי שמן זית הוא מוצר צריכה בסיסי בכל בית וחלוקת המכסה בהליך מכרזי שבו הזוכים הם אלה המתחייבים למחיר הנמוך ביותר לצרכן, מאפשרת את הפחתת המחיר והגברת התחרות מול המותגים המובילים בשוק.

כל המותגים המובילים בשוק, מתבססים על בלנד (עירוב) של שמן מקומי עם שמן מיובא או על שמן מיובא בלבד. ישנם מותגים שהינם על טהרת השמן הישראלי בלבד כגון; משק אחיה, אליעד, גשור, חלוצה ועוד, אך הם תופסים יחדיו נתח קטן יחסית מתוך כלל השוק הקמעונאי.

*שמן זית, הוא על ויקיפדיה, שמן המופק מזיתים. משמש בעיקר למאכל, כמרכיב בתבשילים ורטבים ואף לטיגון, והוא מרכיב חשוב במטבח הים תיכוני.

רשימת הזוכים במכסת שמן זית לתעשייה;

משק משפחת ג’אהשאן בעירבון מוגבל.
שמן זית סבא חביב בעירבון מוגבל.
מכוורת יד מרדכי שטראוס בעירבון מוגבל.
ארץ זית שמן מובחר – משק אחיה בעירבון מוגבל.
תה ויסוצקי בעירבון מוגבל.
שימורי המרכז בעירבון מוגבל.
מיה תעשיות מזון בעירבון מוגבל.
שמן זית אליעד בעירבון מוגבל.
ג.מ. טעם הארץ בעירבון מוגבל.
טבע גב מיון 1997 בעירבון מוגבל.
קבוצת יבנה מוצרי מזון בעירבון מוגבל.
כ.ד. בני דרום אגודה שיתופית חקלאית.

רשימת הזוכים בהליך התחרותי;

שם היבואן כמות מאושרת ב-טון התחייבות למחיר לצרכן
חברת טעמן שיווק מזון בעירבון מוגבל. 280 12.60
חברת מרב מזון כל בעירבון מוגבל. 320 10.70

המידע הובא באדיבות דוברות משרד הכלכלה.‏

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן