חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות מתריע מפני מחסור בעופות טריים בגלל חג עיד אל פיטר

הסיבה למחסור ב'עופות טריים' הצפוי נעוצה בהיעדרותו של כוח אדם מקצועי מן המשחטות בשל חופשת החג המוסלמי ◄'חג השבועות' מאופיין דווקא במאכלים על טהרת החלב והגבינות, כך שייתכן, כי הצרכן הישראלי, אפילו כלל לא ירגיש את המחסור בעופות טריים ברשתות השיווק ◄ משרד החקלאות ופיתוח הכפר; לא צפוי מחסור ב'עופות קפואים' ◄ לאחר חג השבועות, תשוב אספקת העופות הטריים באופן מלא וסדיר.
0
0
עופות טריים ברשתות השיווק©
עופות טריים ברשתות השיווק©

מחסור ב’עופות טריים’ צפוי להיות ברשתות השיווק לצרכנים, בגלל ‘חג עיד אל-פיטר’ באסלאם (عطلة عيدالفطر 2020, חודש הצום המוסלמי) חג סיום חודש הרמדאן (رمضان) כך הודיע היום (יום רביעי, כ”ו אייר תש”פ) משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מועדו המדויק של עיד אל-פיטר, נקבע בכל קהילה מוסלמית בנפרד, על-פי עדויות על ראיית ‘מולד הירח’. אם במוצאי היום ה-29 של רמדאן, נראה מולד הירח, מכריזים על תחילת החג.

החג עיד אל-פיטר 2020, יחול משעות ערב של מוצאי שבת ה-23 במאי 2020 ויסתיים ביום ראשון, 24 במאי 2020.

כאמור, בשל חגיגת עיד אל פיטר, חג סיום חודש הרמדאן והיעדרותו של כוח אדם מקצועי מן המשחטות בשל חופשת החג, היא הסיבה למחסור ב’עופות טריים‘. עלול להיווצר מחסור ב‘עופות טריים’ ברשתות השיווק.

האספקה הסדירה המלאה, אמוּרה להתחדש מיד לאחר חג השבועות, התש”פ (31.5.20).

במשרד החקלאות, מציינים, כי בעופות קפואים לא צפוי מחסור ואף קיימים עודפים לאור חיי המדף הארוכים של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים.

מאגף דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר בראשותה של הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; “במשרד החקלאות, מציינים, כי בעופות קפואים לא צפוי מחסור ואף קיימים עודפים לאור חיי המדף הארוכים של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים.

במשרד, מציינים, כי ‘חג השבועות‘ מאופיין דווקא במאכלים על טהרת החלב והגבינות, כך שייתכן, כי הצרכן הישראלי, אפילו כלל לא ירגיש את המחסור בעופות טריים ברשתות השיווק.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ יוריסטה, הוסיפה במשרד, מציינים, כי ‘חג השבועות‘ מאופיין דווקא במאכלים על טהרת החלב והגבינות, כך שייתכן, כי הצרכן הישראלי, אפילו כלל לא ירגיש את המחסור בעופות טריים ברשתות השיווק.

█ מה ההבדל בין עופות קפואים לעופות טריים?

בשנים האחרונות יש מעבר מתמשך מצריכת עופות קפואים לטריים. הצורך, יש לקרר את התבשיל עם מכסה סגור, למניעת זיהום משני.

העוף הטרי, שאינו עובר תהליך הקפאה במשחטה, מיועד לשיווק לצרכן תוך כ-4 ימים משחיטתו ומעיבודו. עוף טרי חייב להישמר כל הזמן בטמפרטורה נמוכה של כ-0 – 4 מ”צ, והוא אינו מיועד להקפאה במקרר הביתי.

מי שמעוניין בעוף קפוא, ייטיב לעשות אם ירכוש אותו כעוף קפוא בחנות, דבר המבטיח שעבר תהליך הקפאה יעיל וטוב, הקיים במשחטות המשוכללות ואינו קיים במקפיא הביתי.

העופות הטריים מיועדים לצריכה שוטפת. העופות הקפואים מיועדים הן לצריכה שוטפת והן לאחסון במקפיא הביתי, בטמפרטורה של מינוס 18 מ”צ, עד לצריכתם תוך שנה מתאריך ייצורם.

ברשתות השיווק יש מבחר גדול מאוד של מוצרי עוף, הן קפואים והן טריים, מיצרנים שונים, ולצרכנים יש אפשרות בחירה על-פי צורכיהם. לקריאה בהרחבה המועצה לענף הלול.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן