חקלאות ישראל

משרד החקלאות ממגר מחלת השפעת בקיבוץ חפציבה

מדובר באותו תת-זן של שפעת שהתגלה עתה גם באירופה, שהגיע לישראל עם ציפורים נודדות ◄ משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח בכדי להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.
0
0
משרד החקלאות ממגר מחלת השפעת בקיבוץ חפציבה
משרד החקלאות ממגר מחלת השפעת בקיבוץ חפציבה

בעקבות חשיפת מחלת שפעת העופות שהתגלתה אתמול (א) בשטח הלול בקיבוץ חפציבה שבעמק יזרעאל, פועלים היום (שני, ‏י”ג חשון תשע”ז) צוותי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, למיגור מחלה בהתאם לנוהל שפעת העולמי, המבוצע גם בישראל, העופות הנגועים, יומתו ויוטמנו. מפקחי המשרד ממשיכים בניטור אקטיבי  בכל האזור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; מתוצאות בידוד הנגיף ב‘מעבדת המכון הווטרינרי’ עולה, כי מדובר באותו ‘תת-זן של שפעת עופות’ שהתגלה עתה גם במספר מדינות באירופה, שמעולם לא אותר לפני כן בישראל.

בכך מתחזקת הסברה, כי ציפורים נודדות שעתה חולפות מעל ארץ ישראל מאירופה דרומה, הביאו את המחלה גם לישראל. משרד החקלאות, ממשיך ב’תחקיר אפידמיולוגי’.

הדוברת, מוסיפה ומציינת, כי; “משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ו-עופות חצר וכן “לולי חופש“, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח בכדי להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר”.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, כאמור,  ממשיך ב‘ניטור שוטף של כלל משקי העופות’ בישראל. במקביל, מדריך ומנחה משרד החקלאות את כלל משקי העופות בארץ באופן פרטני לטובת העלאת הבטיחות הביולוגית, ומבקש לעדכן על כל תמותה חריגה בלול.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן