חדשות חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות למגדלי וסוחרי הבצל שחררו כמויות של בצל

בתחילת השבוע עלה ל- 5.2 ₪ לקילוגרם, אתמול (ב) עלה עוד ל-5.6 ₪ ואילו היום (שלישי) כבר הגיע ל-7 ₪ לקילוגרם, והיד עוד נטויה ◄משרד החקלאות לא נשאר חייב ופתח בעקבות כך, את האפשרות ל'ייבוא בצל' מהעולם באופן בלתי מוגבל כל זאת על מנת לאלץ את הסוחרים להוציא את הסחורה מהמחסנים במחיר סביר ולהביא למחיר סביר לצרכן.
0
0
שר החקלאות אורי אריאל על המחסור המדומה שיצרו סוחרים ומגדלי הבצל | עיבוד צילום: שולי סונגו
שר החקלאות אורי אריאל | ברקע: בצל

מרגישים את המחסור בבצל? “סוחרי הבצל, בוכים ודופקים את הצרכן” כשהם יוצרים מחסור מדומה ומעלים את מחירו – אליבא דשר החקלאות חבר הכנסת מר אורי אריאל, מדובר בסוחרים מחזיקים כמויות בצל גדולות בקירור ולא מעבירים אותם לשוק מתוך רצון לקבל מחיר מופרז לבצל מהצרכנים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בעקבות “משבר הבצל” קורא משרד החקלאות לסוחרים ולמגדלי הבצל הגדולים לשחרר את כמויות הבצל שיש ברשותם על מנת להביא את מחירי הבצל לרמה סבירה.

במשרד החקלאות, מגלים, כי מחירי הבצל בימים האחרונים, עולים בצורה קיצונית ולא בצדק! ישנן כמויות בצל מספיקות במחסנים של ‘סוחרי הבצל‘ ביניהם גם חקלאים גדולים המגדלים בצל ו”משחררים” את כמויות הבצל בצורה מדודה וקטנה על מנת לקבל מחירים מופרזים עבור הבצל.

משרד החקלאות לא נשאר חייב ופתח בעקבות כך, את האפשרות ל‘ייבוא בצל’ מהעולם באופן בלתי מוגבל, כל זאת על מנת לאלץ את הסוחרים להוציא את הסחורה מן המחסנים במחיר סביר ולהביא למחיר סביר לצרכן.

ברם, יש סיכוי קטן להצלחת פתיחת השוק לייבוא זאת לאור המחסור הטבעי הקיים באירופה ב… בצל.

עולה, כי הולנד, היא ספקית בצל משמעותית, המייצאת למדינות רבות, ביניהן גם למדינת ישראל. אך היבואנים שניסו בימים האחרונים לייבא לישראל בצל מהולנד, נתקלו במחסור חמור גם שם.

█ היום (יום שלישי) כבר הגיע מחיר הבצל ל-7 ₪ לקילוגרם והיד עוד נטויה.

המחסור בהולנד, הוא כה חמור, עד כי גם היא בעצמה נאלצת לייבא בצל מבחוץ לצורך הצריכה המקומית.

בהולנד, מוסבר המחסור בבצורת קשה והעדר גשמים שהיו במדינה שהביאו ליבול נמוך מאד. הבצורת הקשה פגעה למעשה בכל יבשת אירופה וברוב מדינות היבשת כבר קיים מחסור בבצל.

מאגף דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר  בראשותה של הגב’ דפנה יוריסטה, מסר מר ירין נסימי לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; בארץ ישראל, מתברר, כמות היבול של הבצל גם היא קטנה זאת בעקבות “וירוס הלבנת הקש” ו-פגעי מזג האוויר, אך אין זה מצדיק את המצב הנוכחי של שליטה בהזרמת הבצל מן המחסנים אל השוק ופגיעה בצרכנים.

במשרד החקלאות, מבהירים, כי המחיר הסיטוני “הרגיל” בעונה זו לבצל בישראל, עומד על 3-2.5 ₪ לקילוגרם, אך עתה המחיר הסיטוני עולה מיום ליום.

בשבוע שעבר, עמד המחיר הסיטוני של הבצל על 4.7 ₪ לקילוגרם ובתחילת השבוע עלה מחיר הבצל ל- 5.2 ₪ לקילוגרם, אתמול עלה מחיר הבצל עוד ל- 5.6 ₪ לקילוגרם ואילו היום (יום שלישי) כבר הגיע מחיר הבצל ל-7 ₪ לקילוגרם והיד עוד נטויה.

אמנם, לקראת תחילת ינואר 2019, כאשר יבול מקומי מן הערבה ומבקעת הירדן, יתחיל להיכנס לשווקים בישראל, המחסור יתמתן והמחירים צפויים לרדת והציבור לא יהיה תלוי בשליטת הסוחרים וחקלאים גדולים על המחיר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן