חקלאות ישראל ירוק נעים כסף מדבר עסק ירוק תבלינים | Spice

משרד החקלאות יזרים 30 מיליון ₪ למגדלי הפרחים וצמחי התבלין

תוכנית סיוע החדשה מיועדת ל-מגדלי הפרחים ו-צמחי התבלין שנפגעו במהלך הסגר האחרון מ'משבר הקורונה' ◄ שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר; "הפגעים הכלכליים שהביא עמו משבר הקורונה, לא דילגו על ענפי החקלאות. כמי שאחראי בין היתר לשמור על פרנסתם של חקלאי ישראל, פעלתי מול משרד האוצר והשגנו פיצויים משמעותיים...
5
0
אלון שוסטר שר החקלאות ופיתוח הכפר, ברקע: פרח ערבה, צמחי מרפא על שולחן עץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אלון שוסטר, שר החקלאות

“הפגעים הכלכליים שהביא עמו משבר הקורונה, לא דילגו על ענפי החקלאות. כמי שאחראי בין היתר לשמור על פרנסתם של חקלאי ישראל, פעלתי מול משרד האוצר והשגנו פיצויים משמעותיים בסך 30 מיליון שקלים למגדלי הפרחים וצמחי התבלין אשר נפגעו מאוד במהלך הסגר האחרון. אמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותי, כדי לסייע ל’חקלאי ישראל’ להתמודד עם השלכות המגיפה” – כך הצהיר היום (יום שני, י”א‏ אלול תש”פ) בסיפוק רב שר החקלאות ופיתוח הכפר, מר אלון שוסטר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מדינת ישראל נחשבת למעצמת ייצוּא לפרחים ו-צמחי תבלין, כאשר כ-90% מן התבלינים הגדלים בישראל, מיוּצאים למדינות בכל רחבי העולם וכן “בורסת הפרחים” במדינת הולנד, מסתמכת בעיקר על ישראל, כדי לספק את היצע הפרחים הגדול בעולם.

גם השוּק המקומי של הפרחים, נפגע אנושות ממגיפת קורונה | Covid-19 בעקבות המצב שנכפה עלינו, ובעצם נכפה על העולם כולו, בגינו בוּטלו אירועים משפחתיים (חתונות, בריתות), אירועי חברה, חנויות פרחים נסגרו, מסעדות ובתי עסק אחרים לא פועלים או פועלים בהיקף נמוך.

על כן, נוצר מצב שאין דורש לפרחים בחממות. כתוצאה מכך, המקררים והחממות מלאים במיליוני פרחים, ללא דורש. בניגוד לענפי החקלאות האחרים המספקים מזון לאוכלוסייה, הרי ש‘ענף הפרחים’ מקביל לענף הבידור והפנאי, ונחשב ל”מותרות” ולכן הצרכן הישראלי לא קונה פרחים בתקופה זו.

כל אלו, באים לידי ביטוי הן ביצוא והן בשוק המקומי. שני השווקים הללו, ספגו מכה קשה ביותר כתוצאה ממגיפת הקורונה.

שוק הפרחים פרח ושגשג בשנים האחרונות, אך עם הגעת מגיפת הקורונה, הבורסה ההולנדית לפרחים, נסגרה לחלוטין בין מרץ למאי וגם בהולנד, הושמדו מאות מיליוני פרחים. חודשיים אלו, הספיקו לשתק את כל תעשיית הפרחים.

משרד החקלאות; נוצר מצב שאין דורש לפרחים בחממות. כתוצאה מכך, המקררים והחממות מלאים במיליוני פרחים, ללא דורש.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה הוסיפה לאתר  ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי הירידה הדרמטית ברכישת “מותרות” פוגעת ראשית בשוק הפרחים. זאת לצד חיי המדף הקצרים של פרחים, הובילה להשמדה המונית של סחורה שנשארה ללא ביקוש.

למרות חזרה הדרגתית של בורסת הפרחים בהולנד לתפקוד, הנזק שנגרם לתעשיית הפרחים הישראלית, נראית לחקלאים רבים כנקודת אל-חזור, במיוחד אחרי הגל השני של המגיפה. אנשי משרד החקלאות , מציינים, כי ענף הפרחים בישראל, עבר בשל “הקורונה” את המשבר הגדול שידע מימיו.

שוק התבלינים, ספג לא פחות, שכן מדינת ישראל היא יצוּאנית מובילה בעולם. כ-90% מכלל התבלינים הגדלים בישראל, מיועדים ליצוא. סגירת השווקים העולמית, סגירת עסקים ומסעדות בכל העולם, כמו גם; חיי המדף הקצרים לא אפשרו ייצוא של צמחי תבלין.

לטובת שני הענפים ענף הפרחים המקומי ולייצוא וכן, ענף התבלינים לייצוא, יזם משרד החקלאות ופיתוח הכפר תוכנית סיוע בהיקף של 30 מיליון ₪ (!) לחקלאים מענפים אלו אשר נפגעו עקב מגיפת הקורונה.

“גודל המענק יחסי לחקלאי ובהתאם להיקף הנזק. סיוע זה” – מוסיפה דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר; “הוא בנוסף למענקי הסיוע הממשלתיים בשל משבר הקורונה“.

5
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן