בעלי כנף חקלאות ישראל פלילים

משרד החקלאות חשף בית גידול ששימש לתחרויות ולמאבקים בין תרנגולים

החשד: עבירות על חוק צער בעלי חיים, לרבות: קרבות תרנגולים לא חוקיים, והחזקה לא ראויה • התרנגולים הועברו להמשך טיפול במתקן משרד החקלאות ◄ שר החקלאות, עודד פורר: מדובר בתופעה נוראית. המקרה הנוכחי טופל והופסק לאלתר, ואנו נמצה את הדין עם המפרים. אני אמשיך לעקוב מקרוב, כדי שעובדי המשרד ימשיכו לפעול ככל שביכולתם, על מנת למגר את תופעה בזויה מעין זו".
0
0

בית גידול ששימש לתחרויות ולמאבקים בין תרנגולים ובו נמצאו למעלה מ-70 תרנגולי קרב – נחשף בסוף השבוע שחלף, על ידי מפקחי משרד החקלאות בשיתוף משטרת ישראל והמועצה האזורית אשכול, כך נודע היום (יום ראשון, ‏ז’ שבט תשפ”ב). 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אל מפקחי משרד החקלאות (יחידת הפיצוח פיקוח על הצומח והחי) אגף רווחת בעלי חיים בשיתוף מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל ו-השירות הווטרינרי ב’מועצה האזורית אשכול‘ זרם מידע מודיעיני, ממנו עלה, הימצאותה של ‘זירת קרבות תרנגולים‘ ובה בית גידול עם למעלה מ-70 תרנגולי קרב בתוך מתחם המגורים של עובדים זרים במשק חקלאי בשטחי המועצה.

מחקירה ראשונית, עלה, כי בעלי התרנגולים הם כאמור, עובדים זרים שהגיעו מתאילנד, אשר כלאו את התרנגולים לצורכי קרבות ובידור.

במקום נמצאו 2 זירות ששימשו לניהול הקרבות. עוד עלה מן הממצאים בשטח, כי החשודים, הפכו את המתחם ל’בַּיִת גִּידּוּל‘ (אזור המחייה הטבעי) במטרה לגדל דור נוסף של תרנגולים אשר ישמשו לאותם הקרבות.

מפקחי משרד החקלאות  בשיתוף מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל והשירות הווטרינרי במועצה האזורית אשכול, מצאו גם תרופות שהוברחו מתאילנד לטיפול בתרנגולים.

 עודד פורר שר החקלאות, ברקע אחד התרנגולים ששימש לקרבות תרנגולים בשטחי המועצה האזורית אשכול | צילום משרד החקלאות | עיבוד: שולי סונגו ©
עודד פורר

שר החקלאות, פורר; תופעה נוראית. המקרה הנוכחי, טופל והופסק לאלתר ואנו נמצה את הדין עם המפרים.

שר החקלאות, מר עודד פורר, הגיב; מדובר בתופעה נוראית. המקרה הנוכחי, טופל והופסק לאלתר ואנו נמצה את הדין עם המפרים. אני אמשיך לעקוב מקרוב, כדי שעובדי משרד החקלאות, ימשיכו לפעול ככל שביכולתם, על מנת למגר את תופעה בזויה מעין זו”.

על פי החשד, מלבד החשש הממשי לצער בעלי חיים, עלה החשש להפצתן של מחלות, והחזקה לא ראויה, כיוון שעופות אלו אינם נמצאים תחת פיקוח. התרנגולים נמצאו במצב טוב בשטח.

מטעם דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בראשות הגב’ דפנה יוריסטה, הוסיפה הגב’ ליפז דה-גרוט מנהלת תחום דוברות והסברה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי לאחר בדיקות ולנוכח החששות העולים מן השטח, הם הוחרמו והועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות נפתחה חקירה בנושא.

משרד החקלאות, רואה חשיבות רבה באכיפת ‘חוק צער בעלי חיים‘ ורואה בחומרה כל מקרה שכזה, ובפרט למטרות בידור.

המשרד, חוזר ומדגיש, כי כל מקרה בו עולה החשד ל-עבירות צער בעלי חיים, יש לדווח ישירות אל מוקד משרד החקלאות, הזמין 24/7, בטלפון:*6016.

קרב תרנגולים, מה זה;

קרב תרנגולים הוא סוג של ספורט עממי ׁ(מפוקפק בעיני מ.נ) המיועד לתרנגולים. במשחק אלים זה, משסים את התרנגולים זה בזה עד שאחד המתמודדים מפסיד ולמעשה מת. מקורו של קרב התרנגולים בסקוטלנד במאה ה-12.

בעליו של התרנגול הזוכה, היה מקבל את גופת התרנגול שהפסיד ומת למאכל. עולה, כי  צורת בידור זו, הייתה נפוצה בקרב שכבות העם העניות באחוזות רבות בדרום המדינה.

 

כמו כן היה משחק זה מקור הכנסת מזון לפיהן של משפחות רבות באותה תקופה. קרבות התרנגולים עדיין נפוצים במקומות רבים בעולם, במיוחד בדרום-מזרח אסיה.

האנתרופולוג קליפורד גירץ חקר את קרב התרנגולים הבאלינזי, והסיק ממנו מסקנות לגבי השלכת רגשות אנושיים על בעלי חיים, ואופיו של הפולחן במקום.

בכמה ממדינות ארצות הברית, משיקולי זכויות בעלי החיים, הוצאו קרבות התרנגולים אל מחוץ לחוק.

הקריאות לאשר מחדש את הקרבות כוללות הצעות מקוריות להמתקת הכאב הנגרם לתרנגולים, כמו ציוד בכפפות אגרוף, מותאמות וחליפות המצוידות בחיישנים אלקטרוניים המזהים פגיעה, כמו בסיף.

בשפה העברית, הביטוי “קרב תרנגולים” מתאר מריבה שמטרתה להרשים את הקהל. מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן