חקלאות ישראל

משרד החקלאות הורה על סגירת משחטת עופות בעיר לוד

דר' סרחיו דולב, רופא וטרינר אחראי על פיקוח מוצרים מן החי, בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות: "לא נסבול אלימות כלפי מפקחי המשרד שבאים לבצע ביקורת במשחטות לטובת שמירה על בריאות הציבור. המשחטה תוכל לחזור ולפעול, רק לאחר שנשתכנע, כי המפקחים יוכלו לבצע 'ביקורת' במקום ללא מורא, ולאחר שנשתכנע, כי המקום עומד בכל דרישות המשרד לצורך ייצור מזון".
0
0
דר' סרחיו דולב, רופא בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות | רקע: משחטת עופות עוף והודו ברקת בלוד | צילום: גוגל | עיבוד: שולי סונגו ©
דר’ סרחיו דולב, רופא בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות | רקע: משחטת עופות עוף והודו ברקת בלוד | צילום: גוגל | עיבוד: שולי סונגו ©

השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות, הורו על סגירת משחטת עופות “עוף והודו ברקת” בעיר לוד. ההחלטה על הסגירה התקבלה לאור ליקויים שנמצאו במקום וכן לאור איומים, תקיפות מילוליות ואף איומים בתקיפה פיזית כלפי מפקחי המפעל, שאמונים על פיקוח עמידתו של המפעל בהוראות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בשטח.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בשבוע שעבר, עובדי המשחטה תקפו מילולית את המפקחים במהלך עבודת הפיקוח, על רקע הנחיית עבודה שנתן המפקח במקום לאחד העובדים. התקיפה כמעט הידרדרה לאלימות פיזית כלפי המפקחים. במקביל, מחוץ למשחטה, התפרעו עובדי משחטה נוספים. לאור האלימות במקום, נמנע מהמפקחים לבצע את עבודתם.

מנהלת אגף דוברות, תקשורת והסברה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה ואישרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים, כי; בעקבות התקרית האלימה, זומנו מנהלי המשחטה לשימוע בשירותים הווטרינרים במשרד, בסיומו הוחלט על סגירת המשחטה לאלתר לתקופה הקרובה.

 דר’ סרחיו דולב; “לא נסבול אלימות כלפי מפקחי המשרד שבאים לבצע ביקורת במשחטות לטובת שמירה על בריאות הציבור”

המשחטה תאושר לחזור לפעול רק לאחר הבטחת שלומם הפיזי של המפקחים בעת ביצוע ביקורת. בנוסף, המשרד, דורש, כי מלבד תיקון הליקויים התברואתיים במקום, המשחטה תגדיל את כמות השומרים במקום ותפסיק את ההתקשרות עם חברת הקבלן שאיימה על המפקחים.

יצוין כי, המשחטה, זומנה פעמיים בעבר לשימוע במשרד בעקבות בעיות תחזוקה וניקיון, ולאחרונה, מציינים במשרד החקלאות, כי היה שיפור במשחטה וטיפול בליקויים שהתגלו.

בישראל פועלות 34 משחטות, המשחטה בעיר לוד, מהווה כ- 2.5% מהשוק (היקף פעילות של כ-20,000 עופות ביום).

דר’ סרחיו דולב, רופא וטרינר אחראי על פיקוח מוצרים מן החי, בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות; “לא נסבול אלימות כלפי מפקחי המשרד שבאים לבצע ביקורת במשחטות לטובת שמירה על בריאות הציבור.

המשחטה תוכל לחזור ולפעול, רק לאחר שנשתכנע, כי המפקחים יוכלו לבצע ‘ביקורת’ במקום ללא מורא ולאחר שנשתכנע, כי המקום עומד בכל דרישות המשרד לצורך ייצור מזון“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן