חינוך חקלאות אקולוגית ט"ו בשבט

משרד החינוך יגדיל מס’ החוות החקלאיות וישפץ ה’קיימות’

משרד החינוך; מטרת הגדלת מספר החוות החקלאיות, וישפץ את הקיימות להביא להכפלת מספר התלמידים שמתנסים ב'חקלאות' ◄ מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "בשנת הלימודים הנוכחית, כ-47,000 תלמידים ייהנו מחוויה חקלאית מעשירה ומעמיקה. נרחיב את מספר החוות החקלאיות, בכל רחבי הארץ ועבור כל המגזרים, כך שבט"ו בשבט בעוד 5 שנים כבר נאפשר ל-85,000 תלמידים להתנסות בחקלאות. ט"ו בשבט שמח".
0
0
תלמידים בחווה חקלאית-קיימות | צילום: דוברות משרד החינוך
תלמידים בחווה חקלאית-קיימות | צילום: דוברות משרד החינוך

לרגל חג האילנות, שיחול מחר (רביעי, ט”ו בשבט התשע”ח) הודיע, משרד החינוך, כי הוא משיק תכנית חומש חדשה, לחיזוק ולגידול מספר מ’חוות החינוך החקלאיות’ ולגידול במספר התלמידים שמגיעים ולמדים בחוות. מדובר בחוות שנמצאות בבתי ספר רשמיים ומוכרים, שמהוות מוקד ידע והתנסות במדעי החקלאות והסביבה. החוות משרתות את בתי הספר שנמצאים ברשות המקומית ונתונות לפיקוח שוטף של המשרד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בשנת הלימודים הנוכחית התשע”ח, פועלות 45 חוות חקלאיות, מהן 19 בצפון ובעיר חיפה, ובמהלך השנה הנוכחית, ילמדו בהן בסך הכל כ-47,000 תלמידים מהחינוך היסודי. הגידול יהיה לאורך השנים והמטרה היא שבשנת תשפ”א, יהיו כבר 54 חוות חקלאיות, שיעניקו חוויה חינוכית חקלאית לכ-85,000 תלמידים.

מינהל דוברות והסברה, של משרד החינוך, מסר באמצעות עמוס שביט לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; בכוונת משרד החינוך להגדיל את מספר החוות, ולשפץ את החוות הקיימות, בסכום כולל של 1.7 מיליון שקל.

הקיימות (באנגלית: Sustainability) במובנה הרחב היא היכולת להמשיך לקיים תהליך או מצב לאורך זמן. באקולוגיה, מערכת בת קְיָמָא, היא מערכת שהמגוון הביולוגי שלה ופוריותה, נשמרים לאורך זמן. ביצות ויערות בוגרים ובריאים הם דוגמאות למערכות ביולוגיות בנות קיימא.

█ שר החינוך מר בנט; מספר התלמידים המתנסים בחקלאות יוכפל בשנים הקרובות, בכל הארץ ובכל הזרמים בחברה

בשביל בני האדם, ‘קיימות’ היא הפוטנציאל לחיים של רווחה בטווח הרחוק, מבחינה סביבתית, כלכלית וחברתית.

שר החינוך חבר כנסת מר נפתלי בנט; “לרגל חג ט״ו בשבט, חג של אהבת המולדת וחיבור לאדמה, אנחנו מגדילים את מספר החוות החקלאיות ומשפצים את ה-קיימות, כך שאלפי תלמידים נוספים, ייהנו מחוויה חינוכית וחקלאית מעמיקה. כפי שציינתי בעבר, מבחנים זה חשוב אבל ערכים ומורשת הם המפתח לחינוך ילדינו.

נוודא שמספר התלמידים המתנסים ב-חקלאות יוכפל בשנים הקרובות, בכל הארץ ובכל הזרמים בחברה. שתילת זרעים ועיבוד אדמה הן פעולות חינוכיות שמצמיחות הן את השתילים והן את התלמידים. ביחד נפריח את המדינה״. סיכם שר החינוך מר בנט.

מנכל משרד החינוך, מר שמואל אבואב; “בשנת הלימודים הנוכחית, כ-47,000 תלמידים, ייהנו מחוויה חקלאית מעשירה ומעמיקה. נרחיב את מספר ה-חוות החקלאיות, בכל רחבי הארץ ועבור כל המגזרים, כך שבט”ו בשבט בעוד 5 שנים כבר נאפשר ל-85,000 תלמידים להתנסות בחקלאות. שלוחה לכל התלמידים ברכת ט”ו בשבט שמח“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן