חדרה חדשות

משטרת חדרה מציגה – תות, רובה, מחסנית מלאה ומחשבות עצובות

נכדתו של ח.ה, תושב חדרה, גילתה בעת ששיחקה אחר הצהריים ב'גן התות' - גינה קהילתית בשכונת נוה אליעזר בעיר חדרה, מצבור של כלי נשק מיושן מאוד ומחסנית מלאה בכדורים טמונים, היא התקשרה אל משטרת חדרה שניאותה רק כעבור כשעה (!) ארוכה להגיע ולהורות לילדים למצוא בסביבה קרטון לאחסון הנשק - אנו מצרפים לינק אל דף רענון לשוטרי הסיור של משטרת חדרה 'הטיפול בחפץ חשוד בידי איש משטרה שאיננו חבלן'.
0
0
כלי נשק מיושן ומחסנית מלאה בכדורי רובה שילדה גילתה בעת ששיחקה ב-'גן התות' גינה קהילתית בשכונת נוה אליעזר ב-חדרה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
כלי נשק ומחסנית מלאה ב’גן התות’

תות, רובה, מחסנית מלאה כדורים… לא, זאת אפילו תחילתה של שום בדיחה – אלא ההיפך הגמור ממנה, למשל, כך מעניקים שירות לציבור במשטרת חדרה, שהוא חסר כל אחריות ושהוא על פי מיטב ניסיונו של סבא ח.ה, תושב וותיק בעיר חדרה, היה מסוכן לנכדיו ולסביבה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

 נכדתו של ח.ה, בוגר הפקולטה למשפטים אוניברסיטת חיפה, ועוד תארים נכבדים, גילתה, בעת ששיחקה אחר הצהריים ב’גן התות – גינה קהילתית’ בשכונת נוה אליעזר בעיר חדרה, מצבור של כלי נשק מיושן מאוד ומחסנית מלאה בכדורים הטמונים בה. לא משחקים בדברים האלה גם אם נראים עתיקים.

ואכן, כמו כל ילדה-נכדה טובה ובעיקר אחראית, כפי שחונכה, התקשרה מיד למשטרה בשעה 17:27 והודיעה לה על מציאת חפץ חשוד, ב’גן התות’ בסופו של דבר מרגע הפנייה נדרשה להמתין עם חבריה עד בואם כשעה ארוכה.

מעצבן, מרגיז ובעיקר מדאיג מאד במיוחד כשמדובר בחפץ חשוד הוא חפץ שאין ודאות לגבי תוכנו, ושקיים חשד שהוא מכיל מטען חבלה או חומר נפץ, במקרה שלנו רק רובה, מחסנית מלאה כדורים ואולי יכול היה להסתתר בו אפילו רימון…

להזכיר לשוטרי הסיור בעיר חדרה, יש כללים בטיפול בחפץ חשוד. על פי הוראות משטרת ישראל, יש להתרחק מחפץ חשוד במרחק של עד 50 או 100 מטרים בשטח עירוני (תלוי אם קיים מכסה) ומרחק של עד 150 מטרים ב-שטח פתוח, ולדווח על האירוע ל‘מוקד המשטרה’.

רק חבלן משטרה, רשאי לטפל בחפץ החשוד.

ייתכן שאנשי משטרת חדרה, שופעי הביטחון, היו כבר בתוך ב”שלאף שטונדה”

עם התפתחות הטכנולוגיה, מתבצע הטיפול בחפצים החשודים באמצעות רובוט חבלה, הנשלט בשלט רחוק, הכולל מצלמות וזרוע עם צבת.

לרוב השיטה הפשוטה והבטוחה מכולן לנטרול חפץ חשוד, היא פיצוץ מבוקר באזור מאובטח. שיטה נוספת היא פירוק החפץ מבלי לגרום לפיצוצו.

שוטרות משטרת חדרה אוספות מידע מזירת מציאת כלי הנשק הישן ב'גן התות' גינה קהילתית בשכונת נוה אליעזר בעיר חדרה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
שוטרות משטרת חדרה אוספות מידע

רק אחרי שעה ארוכה, הם טרחו והגיעו לזירת מציאת ה”חפץ החשוד” מצוידים בפרצופים קשוחים, אך עם הרבה, עלאק, רוח של אכפתיות ורצון להעניק את הביטחון לציבור מטעם השירות הציבורי.

השוטרים ביקשו מנכדיו של האזרח ה.ח. כי; “תמצאו לנו קרטון בסביבה” כעבור זמן קצר אותר “קרטון” שכזה, ארזו השוטרים את “המציאה/ ה”חפץ החשוד” ונסעו אל השלווה, סליחה, אל תחנת המשטרה הקרובה בעיר חדרה.

כמו שהעניין נראה, לכאורה, כעת, אנו כמעט תוקעים לידיכם, כי גם במשטרת חדרה, אליו הגיעה “החבילה החשודה” ונכנס למחסן בקרוב יגיע החבלן ויטפל בעניין. למה מה קרה, מי מת?

בסופו של דבר הרי שעל פי פקודות משטרת ישראל של המפקח הכללי בעניין; “מצא החבלן, כי החפץ “תמים” – כפי שנראה שכך, התייחסו אליו שוטרי הסיור, הם היו אמורים “למסור אותו לתורן היחידה, להמשך הטיפול בו – רישום כמציאה, העברה לחקירות, החזרה לבעלים וכו'”.

להלן דף רענון לשוטרי הסיור של משטרת חדרה ‘הטיפול בחפץ חשוד בידי איש משטרה שאיננו חבלן’ אם פעלתם על פי הוראות אלה – אנו מתנצלים מראש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן