גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה חדשות בריאות פלילים

מרכז גריאטרי נאות התיכון: האח המוסמך נרדם וגרם למותו של מאושפז

בעקבות הניתוח, נזקק מ.ר המנוח למכשיר הנשמה שחובר לצווארו על מנת שיוכל לנשום. במהלך אותה משמרת, נִיתַּק צינור ההנשמה של אחד החולים במחלקה ולפנות בוקר, נקבע מותו. בשעה 05:10 העיר עובד עזר את הנאשם אסמאעיל אשר ישן באותה עת בחדר התרופות והזעיק אותו לחדר 405 בו שהה המנוח. חרף הניסיונות החייאה, נקבע מותו של המנוח בשעה.05:40.
0
0

מרכז גריאטרי נאות התיכון בעיר תל אביב-יפו, רושם טרגדיה. שהביא למותו של המאושפז מ.ר במחלקת המונשמים לאחר שהאח המוסמך מחמד אסמאעיל (30), מואשם בבית משפט השלום במותו של מאושפז, בגין עבירה של מעשה פזיזות ורשלנות במסגרת עבודתו כאח במרכז.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מכתב האישום החמוּר שהוגש על ידי עורך הדין אלעד ברק, מטעם פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) עולה, כי במהלך משמרת לילה האח המוסמך אסמאעיל, הלך לישון ולא ניטר כנדרש את מצבם של החולים ב’מחלקת המונשמים‘ עליה היה אחראי.

 במועד המדובר, שהה המאושפז מ.ר במחלקת המונשמים ב”נאות התיכון” לשם התאוששות מניתוח (להלן: “המנוח“).

בעקבות הניתוח, נזקק מ.ר המנוח למכשיר הנשמה שחובר לצווארו על מנת שיוכל לנשום. במהלך אותה משמרת, נִיתַּק צינור ההנשמה של אחד החולים במחלקה ולפנות בוקר, נקבע מותו.

הנאשם מחמד אסמאעיל, הינו אח מוסמך, שעבד במרכז גריאטרי בתל אביב. בלילה שבין ה- 16.07.19 ל-17.07.19, עבד הנאשם אסמאעיל, משמרת לילה ב’מחלקת מונשמים

במהלכה של אותה משמרת היה אחראי, בין היתר, לעקוב מעמדת האחיות אחר סימני חייהם של החולים המאושפזים במחלקה.

דוברת מחוז תל אביב, באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, עורכת דין הילה ימיני, מוסיפה לאתר כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי במועד האמור, שהה המנוח מ.ר במחלקה לשם התאוששות מניתוח ונזקק ל’מכשיר הנשמה‘.

במהלך המשמרת, נטש הנאשם אסמאעיל, את עמדת האחיות, פרס מזרון וכרית בחדר התרופות, כיבה את האורות וסגר את הדלת, באופן שלא אפשר לו לעקוב ולנטר את מצבם של החולים המאושפזים.

בשעה 05:10 העיר עובד עזר את הנאשם אסמאעיל אשר ישן באותה עת בחדר התרופות והזעיק אותו לחדר 405 בו שהה המנוח. חרף הניסיונות החייאה, נקבע מותו של המנוח בשעה.05:40.

במעשיו המתוארים לעיל, נתן הנאשם טיפול רפואי לאדם שהתחייב לטפל בו, בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם.

בזמן שהנאשם אסמאעיל ישן, נִיתַּק צינור ההנשמה של המנוח. כארבע שעות לאחר שעזב את העמדה העיר עובד עזר את הנאשם אסמאעיל, והזעיק אותו לחדר בו שהה המנוח. חרף ניסיונות החייאה שבוצעו במנוח, נקבע מותו.

אל; כתב האישום נגד מחמד אסמאעיל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן