חדשות מופעים

מצדה מציגה – קרני לייזר רבי עוצמה, מוסיקה ואופרת הרוק

בילוי ליל קיץ, עם המופע הלילי, "מצדה משקיעה לזריחה" בהפקת "בריז קריאייטיב" החברה הגדולה בישראל בתחום מרכזי המבקרים, כבר זכה לכינוי "אופרת רוק בלב המדבר" המספר את סיפורה של מצדה וסופה הטרגי, שהפך לאחד מפרויקטי ההקרנה בחיק הטבע הגדולים בעולם, תוך שימוש במקרני לייזר רבי עוצמה של Epson, מוסיקה שהולחנה במיוחד ועשרות שחקנים וניצבים שמקימים לחיים את ההיסטוריה.
0
0

מיליוני מבקרים מכל קצוות הגלובוס, כבר טיפסו על מצדה, ששוכנת על צוק מבודד במדבר יהודה, 400 מטרים מעל פני ים המלח. מאז שנחשף סיפורו הטראגי-הירואי של האתר, הוא הפך לאתר מורשת עולמית של יונסקו (אתר הראוי לשימור בזכות חשיבותו המיוחדת למורשת המשותפת לאנושות) והוא מככב בכל תכנית סיורים של תיירים המגיעים לישראל, חניכי תנועות נוער, תלמידי בתי ספר ויחידות צה”ל, שעורכות שם את טקסי ההשבעה שלהם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מצדה המיתולוגית במופע אור-קולי ענק של מצדה קרני לייזר, מוסיקה ואופרת הרוק | צילום: בריז קריאייטיב | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
מצדה המיתולוגית

כדי להעשיר את חוויית המטיילים הרבים, השקיעה ‘רשות הטבע והגנים’ הישראלית משאבים רבים לשימור המקום וסיפורו ההיסטורי.

אחד הכלים היותר עכשוויים שנבחרו למשימה, הוא מופע אור-קולי ענק שמספר את קורות ההר, שהיה המוצב האחרון של הקנאים היהודים בתקופת ‘המרד הגדול ברומאים’ בשנת 73 לספירה.

המופע הלילי “מצדה משקיעה לזריחה” בהפקת “בריז קריאייטיב“, החברה הגדולה בישראל בתחום מרכזי המבקרים, כבר זכה לכינוי; “אופרת רוק בלב המדבר“.

המופע מוקרן על ההר עצמו ובמהלכו נעשה שימוש במקרני לייזר רבי עוצמה של Epson (דוגמת ה-EBL25000U) וטכנולוגיית הקרנה Video Mapping בקנה מידה ענק.

עשרות שחקנים וניצבים, גויסו למשימה והפסקול הולחן במיוחד על ידי שלמה גרוניך.

סוכנות יחסי הציבור ‘דוניצה תקשורת’ של מר נחום דוניצה המתמחה בעולם יחסי הציבור לחברות בתחום הטכנולוגיה, נמסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; ממרחק של 350 מטר מההר, מספקים המקרנים של Epson שטח הקרנה מרשים של מאות מטרים רבועים שנראה עד למרחק.

״המשימה שלנו, הייתה לא קלה״ – מסביר מנכל חברת בריז מר שגיא יחזקאל; ״להפיח חיים בסיפורו של הר מצדה ובגיבוריו ההיסטוריים תוך שימוש בכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר.

מעבר לעובדה שיצרנו כאן באמצע המדבר את אחד מפרויקטי ההקרנה בחיק הטבע, מהגדולים בעולם, היינו חייבים לחשוב גם איך הופכים סיפור בן 2000 שנה לרלוונטי למבקרים העכשוויים״.

לדברי יחזקאל, האתגרים בשטח, היו לא קלים; התמודדנו עם רוחות מדבריות, חום כבד, שטח פתוח וקילומטרים של כבלים אופטיים שצריך למתוח בלי לפגוע באבן אחת של האתר ההיסטורי…״.

יחזקאל, מדגיש ומציין, כי את המקרנים בחרו לאחר שביצעו לא מעט ניסויים בתנאי שטח והמקרנים של Epson, הושוו מול דגמים מתחרים…

״מדובר כאן במקרנים רבי עוצמה, בטכנולוגיית לייזר מתקדמת, שכבר הוכיחו את ביצועיהם, זכו לשבחים בינלאומיים ובסך הכל שינו את חוקי המשחק״.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן