יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

מערכת החינוך מרכינה ראשה לזכר 23,645 הנופלים

3,134 נפגעי פעולות האיבה שנפגעו כתוצאה מפעולת איבה של כוחות צבאיים או צבאיים למחצה או בלתי סדירים של מדינה עוינת לישראל, או מפעולות איבה של ארגון עוין לישראל ◄שר החינוך, מר בנט; ״מוטלת עלינו החובה המוסרית להנציח את זכרם ולהמשיך לפעול בכל יום למען הגנה על הארץ, גבולותיה ואזרחיה. מערכת החינוך בכל רחבי הארץ מרכינה ראשה לזכר הנופלים ותקיים פעילויות וטקסים להנחלת מורשתם. יהי זכרם ברוך״.
0
0
שר החינוך, חבר כנסת מר נפתלי בנט
שר החינוך, חבר כנסת מר נפתלי בנט

מדינת ישראל מתייחדת היום (יום רביעי, ב’ באייר, התשע”ח) יום הזיכרון לְחלְלי מערְכות ישראל וּלְנפגְעי פעולות האיבה, עם זכר 23,645 בניה ובנותיה, חללי צהל, כוחות הביטחון ועם 3,134 וקורבנות ונפגעי פעולות האיבה, שנפלו במערכות ישראל מאז ראשית הציונות בארץ ישראל. מוסדות החינוך, מציינים את היום הזיכרון הלאומי בשורה של טקסים רשמיים ובפעילויות חינוכיות הקושרות זו בזו את ערך הזיכרון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שר החינוך, חבר כנסת מר נפתלי בנט, אמר; ״23,645 חללי צהל ו-3,134 נפגעי פעולות האיבה שהיו ואינם עוד, הם סמל לגבורה צבאית ואזרחית ראשונה במעלה.

מיטב בנינו ובנותינו, גיבורים בחייהם ובמותם. השכול נוגע בכולנו, לכל אדם יש בן משפחה, חבר או מכר ששילם את המחיר הכבד מכל – מחיר החיים.

לכן, עלינו מוטלת החובה המוסרית להנציח את זכרם ולהמשיך לפעול בכל יום למען הגנה על הארץ, גבולותיה ואזרחיה.

מערכת החינוך בכל רחבי הארץ מרכינה ראשה לזכר הנופלים, ותקיים פעילויות וטקסים להנחלת מורשתם. יהי זכרם ברוך״.

מנכל משרד החינוך, מר שמואל אבואב: “מערכת החינוך נושאת עימה צו חינוכי ולאומי להנציח את סיפור זכרם של אלפי בנינו ובנותינו אשר נלחמו באומץ, בנחישות וללא פשרות, כדי להבטיח את חירות עמנו על אדמת ארץ ישראל.

המערכת תזכור אותם ואת נפגעי פעולות האיבה. השבוע ננציח את כולם – בטקסים, בצעדות, ערבי שירה באלבומי תמונות ובהדלקה של נר הזיכרון. יהי זכרם ברוך“.

 בין הפעילויות של מערכת החינוך:

  • “צעדת השביל המחבר” בין בקעת הקהילות להר הרצל – כ- 3,000 תלמידים ישתתפו בצעדה. 
  • במחוז צפון: כ- 1,000 תלמידי של”ח וידיעת הארץ יפקדו את קבריהם של חללי נצר אחרון ויקיימו טקס בבית העלמין הצבאי בנהריה.
  • מחוז ת”א – כ- 800 תלמידים יסיירו בין הר אדם לקרית ענבים ויקיימו טקס בבית העלמין הצבאי בקריית ענבים.
  • מחוז מרכז – כ- 300 תלמידים יסיירו בבית העדות בניר גלים ולאחר מכן יפקדו את קברי נצר אחרון באזור רחובות, ראשל”צ ונס ציונה ויקיימו טקס בבית העלמין הצבאי ברחובות.
  • מחוז דרום – כ- 1,000 תלמידים יסיירו בצאלים, דורות, באר טוביה, נגבה וניצנים ויקיימו טקס בבית העלמין הצבאי בנגבה.
  • אלבום לכל נופלהמיזם מתקיים במסגרת “התפתחות אישית” ומעורבות חברתית. התלמידים יחד משפחות החלל מכינים אלבום הנצחה לזכרו, כאשר פרחי הוראה מלווים את כל התהליך. התהליך החינוכי מסתיים באירוע בו מוענקים אלבומי ההנצחה באירוע מרגש. עד עתה הנציחה מערכת החינוך מעל 2,000 נופלים.
  • “זוכרים את החיים” – כ -3,300 תלמידי חטיבות הביניים בתכנית נוטלים חלק במיזם זה. תלמידים בהרכב של כיתה שלמה נחשפים בסדרה של שיעורים, המועברים ע”י פרחי הוראה אל סיפורי חייהם של חללי צהל, ואל נסיבות נפילתם. לאחר מכן התלמידים בסיוע ובהדרכה של פרחי ההוראה מובילים מיזם כיתתי למען הקהילה. המיזם בעל זיקה עם סיפור חייו של החלל.
  • ב”שביל הבנים” – תלמידים דרוזים, יבקרו בשביל הבנים אשר מסומן בין הכפרים הדרוזים בכרמל ובגליל. בשביל מצויות אנדרטאות לזכרם של חיילים דרוזים אשר נפלו במערכות ישראל. התלמידים יפקדו את המקומות וילמדו על סיפור הנופלים.
  • ביקור בקבר והנחת פרח ונר לנופלים שריד אחרון  –  במסגרת המעורבות החברתית בני נוער יקבלו נר ופרח מטעם ארגון “יד לבנים”  ויגיעו אל בתי העלמין להניח אותם לזכר הנופלים שאין מאחוריהם משפחות.
  • שרים לזכרם – יתקיימו ערבי זיכרון ושירה עם משפחות נופלים – מתקיימים ערבי זיכרון יום לפני עם משפחות הנופלים והתלמידים מכינים רפרטואר של שירים  שהנופל אהב ושמיצגים את  הערכים שלו.
  • בשביל הדורות” – כ-1,000 כיתות בחטיבות הביניים ישתתפו בפרוייקט “זיכרון בסלון” בו אזרחים ותיקים יספרו לתלמידים על סיפור חייהם השזור בסיפורה של המדינה.

 בין הפעילויות של מערכת החינוך בחינוך ממלכתי-דתי (חמ”ד);

  • “עשרת ימי תשועה” –  מיום השואה עד יום העצמאות נשלחו מערכים לבתי הספר שעוסקים בנושאים של שואה, גאולה, חורבן, תקומה. התכנים מותאמים לכל שכבת גיל. כמו כן, במערכים ניתנת התבוננות מעמיקה יותר בימים נוספים בתקומתה של המדינה.
  • “הקהל” – מנהיגות נוער הקהל ביום הזיכרון מאמצים ניצולי שואה ומשפחות שכולות  גם ביסודי וגם בעל יסודי. תלמידים מיעים לניצול או למשפחת הנופל, לומדים על פועלם, מכינים ביחד איתם  ספר תיעוד ושומרים עימם גם על קשר בהמשך.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן