חדשות מסים

מס ערך מוסף – המובלים העלימו כ-108,144,512 ₪

עוסק קטן בתחום הובלות פרטיות ברחבי הארץ, שטען, להיותו "עוסק פטור" העלים באופן שיטתי לאורך השנים הכנסות בסך של יותר מ-900 אלף ₪ וכמובן לא שילם את המס בו הוא חב ◄במקביל למבצע הביקורת נעשתה גם פעילות אכיפה וגבייה כנגד חייבים, נגבו 115,831,409 ₪ מ-1,372 עוסקים חייבים◄כמו כן, עוקלו 63 רכבים וכן נערכו 105 בדיקות בסיסיות בעסקים שונים מתוכם עלו ממצאים ב-4 מקרים שהועברו להמשך טיפול.
0
0
נהג הובלות עם משאית | אילוסטרציה | עיבוד צילום: שולי סונגו
נהג הובלות עם משאית

עובדי ‘מס ערך מוסף’ שהתפרסו בכל הארץ במבצע ביקורות ארצי שהתמקד הפעם ב’ענף ההובלות’ לא האמינו לכמות שייגבו במסגרת המבצע בוצעו ביקורות בקרב 253 עוסקים מ’תחום ההובלות’ בו התגלו ממצאים ראשוניים ב-98 תיקים בהיקף של קרן המס בסך; 18,384,567 ₪, המהווים, העלמת הכנסות בסכום של 108,144,512 ₪. מדובר בענף בו רשומים כ-24,000 עוסקים, הכולל את הובלת כל סוגי המטענים בדרכים.

בזה לא תם היבול. לכל העוסקים שבוקרו במהלך המבצע של מס ערך מוסף, יערכו שומות בהתאם לממצאים, אשר יביאו לגידול בהכנסות ממס ערך מוסף.

בד בבד, התקיים מבצע גביה ואכיפה ארצי במסגרתו נגבו כ-116 מיליון שקלים מ-חייבי מס בכל הענפים במשק.

עובדי מס ערך מוסף מצאו במהלך הביקורת שנערכה על ידי עובדי ‘משרד מ.ע.מ חדרה’ נמצא שמוביל מהעיר באקה אל גרביה, ניכה תשומות בסכום של עשרות אלפי שקלים, עבור שיפוץ משרד, רכישת ציוד משרדי, הוצאות חשמל ושיפוץ מקלחת הורים.

במהלך הביקורת התבקש העוסק להציג בפני מבקרי מס ערך מוסף את המשרד המשופץ והסתבר שהמשרד היחיד העומד לרשותו הוא המשאית שבבעלותו. נהג המשאית, הוזמן לחקירה ולהמשך טיפול במחלקת הביקורת ב‘מעמ חדרה’.

עובדי משרד מ.ע.מ חדרה, הגיעו גם לעוסק מהעיר אום אל פאחם, המוביל פסולת עופות. בביקורת, עלה, כי בספרי העסק שלו, נכללו חשבוניות מס פיקטיביות, בגין סולר בסכום של מאות אלפי שקלים. העוסק, זומן להמשך טיפול.

בביקורת של משרד מ.ע.מ תל אביב 3, הגיעו המבקרים לעוסק כבן 40 מאזור חדרה, המבצע הובלות פרטיות בכל רחבי הארץ.

העוסק, שהיה רשום במרשמי מס ערך מוסף כ”עוסק פטור“, דבק בהצהרותיו בעקביות לאורך השנים והצהיר על מחזור הנמוך ב-10% מסף הפטור.

█ “אני מוציא חשבונית – רק אם מבקשים ממני ולכן, לא הוצאתי ללקוחות פרטיים…”.

אלא שבמהלך עיבוד כלל נתוניו, מהם ניתן להתחקות ביתר דיוק אחר היקף עסקאותיו, התגלתה כבר בראשיתה של החקירה תמונה שונה לחלוטין. העוסק, העלים באופן שיטתי לאורך השנים הכנסות בסך של יותר מ-900 אלף ₪ וכמובן לא שילם את המס בו הוא חב .

לאחר שלא הצליח במהלך החקירה לאתר את כלל הקבלות על הכנסות שקיבל מלקוחותיו, שהוצגו בפניו, על ידי אנשי מס ערך מוסף, הודה חלקית בביצוע העבירות.

העוסק הקטן (“עוסק פטור“) והגדול בהעלמות, הובא החשוד בסיוע יחידת החקירות תל אביב בפני בית המשפט השלום בתל אביב (27368-11-18) ובמסגרת הדיון, נעצר ושוחרר בערובה וכן הוצא צו לעיכוב יציאתו מן הארץ.

במקרה נוסף, במשרד מ.ע.מ תל אביב והמרכז, הביא עוסק את הספרים למשרדי מס ערך מוסף, בשקיות וטען שאין לו כרטסת וכי הוא מדווח בעצמו. הוא הבהיר בעדותו; “אני מוציא חשבונית – רק אם מבקשים ממני ולכן, לא הוצאתי ללקוחות פרטיים“.

עוד עלה בבדיקה, כי הוא נהג לנכות מס תשומות על דוחות חניה, קנסות ו… ארוחות וטען להגנתו שאינו מכיר את חוק מ.ע.מ וכי אין מייצג שמוכן לייצגו.

במקביל למבצע הביקורת נעשתה גם פעילות אכיפה וגבייה כנגד חייבים, במגוון רחב של עסקים בתחומים שונים ברחבי הארץ, על ידי יחידת ההוצאה לפועל של רשות המסים, יחידות מ.ע.מ ובשיתוף משטרת ישראל.

█ הבן, המנהל ורוח מ.ע.מ; מנהל החברה שילם את החוב של אמו בסך 190,000 ₪

במסגרת מבצע זה, נגבו 115,831,409 ₪ מ-1,372 עוסקים חייבים. כמו כן, עוקלו 63 רכבים וכן נערכו 105 בדיקות בסיסיות בעסקים שונים, מתוכם עלו ממצאים ב-4 מקרים שהועברו להמשך טיפול.

במסגרת פעילות האכיפה נגד חייבי מס להם חובות גבוהים והניסיונות לאתר רכב לצורכי עיקול, כשלצורך כך בוצעה פנייה מרוכזת לחברות הביטוח השונות בניסיון להתחקות אחר הרכבים בגינם החייבים משלמים את כספי הביטוח, פעילות זו, הניבה איתור של 94 כלי רכב, המהווים פוטנציאל לביצוע עיקול.

במהלך פעילות גבייה ואכיפה באזור טבריה, התקיימה פעילות של הוצאה לפועל לילית, בעקבות מידע שהתקבל במשרדי מס ערך מוסף אשדוד, במהלכה נתפס ועוקל רכב של חייב שביטוח הרכב היה על שמו, אולם הרכב עצמו היה רשום על שם בן משפחה.

לצד כל אלו, נערך מבצע אכיפת עיקולי צד ג’, תוך שיתוף פעולה בין עובדי גבייה ואכיפה, ביקורת חשבונות ועובדי ההוצאה לפועל, על מנת לטפל באופן ממוקד בעיקולי צד ג’ שהוטלו על ידי המשרדים ולא נענו או נענו בשלילה.

במהלך המבצע פקדו עובדי מס ערך מוסף את העסקים במטרה לבדוק את כרטסת הנהלת החשבונות ועל מנת לברר מדוע לא העבירו את הכספים בהתאם לצווי העיקול שקיבלו. במסגרת פעילות זו של אכיפת עיקולי צד ג’ נגבו 2,640,3545 ₪ מ- 42 עוסקים.

חברה למתן שירותי הסעות בעיר בית שמש, התעלמה מצו עיקול, בשל קשרים משפחתיים, שכן בנה של החייבת הוא… מנהל החברה.

לאחר שהובהר לו שאם יסתבר, כי החברה בבעלותו מתעלמת מצו העיקול במכוון, ייגבה החוב מהחברה, הבן, מנהל החברה, שילם את החוב של אמו בסך 190,000 ₪.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן