מסחר | תעשייה

מי יהיה מעצב/ת תכשיטי ישראל ב’מתנגן לו תכשיט’

ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה, הגב’ רחל בצלאל; "ל-מינהל היהלומים אבני-חן ותכשיטים במשרד הכלכלה, הוגשו עשרות עיצובים מגוונים בהשראת שירים ישראליים שהביאו עימם רוח של חדשנות, יצירתיות ורעננות שהוכיחו, שתעשיית התכשיטים בישראל חיה ושוקקת. אני שמחה שהתחרות העניקה במה ליוצרים להציג את יצירותיהם וכשרונם שבאו לידי ביטוי בתחרות במלוא הדרם".
0
0
רחל בצלאל, ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה | רקע: אחד מהתכשיטים שעלה לגמר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
 רחל בצלאל

מי יהיה מעצב/ת התכשיטים של ישראל 2016 בתחרות ’מתנגן לו תכשיט’ המגיעה לסיומה בשבוע הבא (חמישי, ז’ טבת ה’תשע”ז, ה-5.1.17) בטקס חגיגי שיתקיים ב’מוזיאון היהלומים ברמת גן’ רח’ זיסמן 3 רמת גן בשעה 10:00, במהלכו של הטקס, ייחשפו עשרת התכשיטים שעלו לגמר, יחולקו תעודות וייחשפו שמות הזוכים בשלושת המקומות הראשונים. כשהזוכה בפרס הראשון, יזכה בפרס כספי של 25,000 שקלים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

תחרות התכשיטים “מתנגן לו תכשיט“, פרי יוזמה של ’מנהל היהלומים’ בשיתוף ’מטה כחול לבן’, נועדה לעודד ייצור תכשיטי זהב תוצרת כחול לבן בשילוב אבנים יקרות, אבני-חן ויהלומים, לטפח כישרונות עיצוב בתעשיית התכשיטים בארץ ולחזק את המודעות בארץ ובעולם למעמדה של ישראל כיצרנית תכשיטים ייחודיים.

על הצורפים והמעצבים שלקחו חלק בתחרות היה לייצר תכשיטים בהשראת שירים ישראלים. ועדת השיפוט, שהורכבה מנציגים שונים וממעצבים מובילים מהתעשייה, עמדה בפני אתגר לא פשוט בבחירת עשרת התכשיטים המובילים.

הקריטריונים לבחירת שלושת הזוכים דורגו על-פי איכות התכשיט, נוחות הענידהופוטנציאל ייצור סדרתי. המנצחים בתחרות, יזכו בפרסים כספיים בסך כולל של50,000 ש”ח. המקום הראשון, יזכה ב-25,000 ₪, השני ב-15,000 ₪ והשלישי ב-10,000 ₪.

המעצבים מכל גווני הקשת ומחתך גילאים רחב, התמודדו עם אתגר מורכב ומעניין והצליחו להוציא עיצובים מעוררי השראה וחשפו בתכשיט את עולמם הפנימי, אותו הצליחו להביא לידי ביטוי באמצעות התכשיט.

התחרות העניקה למעצבים הזדמנות לתת פרשנות אישית לשירים ישראלים שהם בבחינת אבני דרך במוסיקה הישראלית והדבר בא לידי ביטוי בעיצובים מרתקים ומעניינים. בין השירים שהוצגו נמצאים; שירי רחל המשוררת, <

b>נתן אלתרמן גדולי המשוררים העבריים, והפזמונאית, מלחינה והזמרת נעמי שמרבעיצובים עכשוויים עם נגיעות שמרניות לצד שירים חדשים יותר של; מוש בן ארי, עידן רייכל ולהקת טיפקס עם עיצובים נועזים וייחודיים.

פערי הדורות, רק הגדילו את הסקרנות והעניין בעיצובים, שכן הסתבר שלכישרון אין גיל, לתחרות ניגשו צעירים שזה עתה סיימו את לימודיהם מול צורפים ותיקים בענף שהגיעו לשנות התשעים לחייהם.

רחל בצלאל; תעשיית התכשיטים בישראל חיה ושוקקת

עיצובי התכשיטים הוגשו לשופטים ללא כל פרט מזהה בכל שלבי התחרות, כדי להבטיח תחרות הוגנת בין תכשיטנים ותיקים וצעירים, ובין עסקים קטנים לעסקים גדולים. התכשיטים, נבחנו על-פי אמות מידה של אסתטיקה, יצירתיות ומקוריות.

השופטים בחנו את הרעיון מאחורי העיצוב ואת הקשר בין העיצוב לשיר שהיווה השראה לעיצוב התכשיט.

במקביל, הועלו עשרת העיצובים הזוכים לדף הפייסבוק של ’קונים כחול לבן’ לתחרות אינטרנטית יומית שנערכה במשך עשרה ימים בין הגולשים. התכשיטים נהנו מחשיפה בעמוד הפייסבוק של מטה כחול לבן ועיצוביהם נחשפו לקהל הרחב, תוך מתן קרדיט ליוצריהם.

במסגרת התחרות, עלתה בכל יום תמונה של אחד מעשרת התכשיטים שעלו אל הגמר, התמונות עלו בליוויי משימות יומיות והגולשים יתבקשו לפרסם את תשובותיהם למשימות. מדי יום זכה אחד הגולשים בסכום של 1000 שקלים.

ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה, הגב’ רחל בצלאל; אומרת, כי; “ל-מינהל היהלומים אבני-חן ותכשיטים במשרד הכלכלה, הוגשו עשרות עיצובים מגוונים בהשראת שירים ישראליים שהביאו עימם רוח של חדשנות, יצירתיות ורעננות שהוכיחו, כי תעשיית התכשיטים בישראל חיה ושוקקת.

אני שמחה שהתחרות העניקה במה ליוצרים להציג את יצירותיהם וכשרונם שבאו לידי ביטוי בתחרות במלוא הדרם.

ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה, הוסיפה, כי; “בטוחני, כי תחרות מסוג זה תהווה קרש קפיצה עבור מעצבים לנסות את מזלם מעבר לים ולהיות חלק מהסצנה העיצובית הבינלאומית, כמו מעצבים ישראלים רבים שעושים חיל בעולם.

מנהל היהלומים של משרד הכלכלה, ימשיך לקיים וליזום מהלכים לקידום וטיפוח עיצובים כחול-לבן מתוך מטרה לחזק את מעמדם של היוצרים ושל תעשיית התכשיטים בארץ ובעולם” סיכמה הגב’ בצלאל ראש ענף תכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה.

תחרות מעצב/ת תכשיטי ישראל מעצבי תכשיטים זוכים להכרה בינלאומית

דוברות ופרסומים של משרד הכלכלה, מסרה באמצעות הגב’ מרגלית שמריהו, לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה, כי; בישראל פועלות כיום למעלה מ- 1,000 חנויות ורשתות ב’ענף התכשיטים’ ומספר לא ידוע של חנויות מעצבים קטנות.

אם בעבר ענף התכשיטים התאפיין כענף שמרני ומסורתי הבנוי על מתכונת משפחתית ועיצובים שמרניים, שהרי כניסתם של מעצבי התכשיטים הצעירים והמותגים בינלאומיים, הפכו את הענף לדינמי ומגוון בזכות עיצובים נועזים וייחודיים.

בשנים האחרונות נסגרו בהדרגה מפעלים המייצרים תכשיטים מסורתיים מזהב, יהלומים ואבנים יקרות ובמקביל החלה להיווצר תעשייה ביתית חדשה של מעצבי תכשיטים. המעצבים החדשים, המבקשים לשמור על ייחודיותם ומקוריותם מעצבים קולקציות חדשות בסטנדרטים קפדניים ורף גבוה של עיצוב תוך התאמתן למגמות הבינלאומיות.

מעצבים אלה מנסים את מזלם מעבר לים, שם הם מוצאים שוק מפותח ורב-גווני, גישה ישירה לתערוכות, ירידים ומוזיאונים ובזכות העיצוב המקורי, התעוזה והשיווק הנכון.

מתברר, כי באתרי האינטרנט ’מעצבי תכשיטים’ רבים פורצים את הגבולות וזוכים להכרה בינלאומית, די עם נציין שמות כמו; מיכל נגרין, יאנוש מנשרוב, חלה גנור, שלומית אופיר ועוד.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן