חדשות כאן ישראל מסחר | תעשייה צרכנות

מוצרי היגיינה נשית, ישראל יקרה ב-14% יחסית לעולם

בקטגורית הטמפונים ישראל יקרה ב-27% בממוצע בקטגורית מגני תחתון – 18%  בקטגורית התחבושות – 9% ◄שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "היבואנים הבלעדיים גוזרים קופון על הצרכן הישראלי, מנצלים בלעדיות בייצוג מותגים בינלאומיים וגובים מחירים מופרזים מהצרכן.  הגיעה העת לשים סוף לכשל שוק משמעותי זה. אנו נוקטים במגוון צעדים במאבק ביוקר המחייה ובגזל המותגים המיובאים".
0
0
שר הכלכלה, אלי כהן, ברקע: מוצרי היגיינה נשית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר הכלכלה, אלי כהן, ברקע: מוצרי היגיינה נשית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

משרד הכלכלה והתעשייה הפועל לטובת הפחתת יוקר המחיה במשק הישראלי, פרסם היום (ראשון, כ”ג חשון תשע”ח) כי ערך המשרד סקירה השוואתית באמצעות חברת נילסן, הבוחנת את רמת המחירים בישראל לעומת מדינות שונות בעולם במוצרי היגיינה נשית. תמונת המצב שהתקבלה מממצאי הבדיקה העלתה חוסר היגיינה מסחרי בולט בפערי מחירים במותגים שונים ביחס למדינות הנסקרות. במוצרי היגיינה נשית ישראל יקרה ב-14% יחסית לעולם בממוצע ממדינות הבדיקה!

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

מרגישים שפערי המחירים במותגים המיובאים בין ישראל לעולם גבוהים? משרד הכלכלה והתעשייה לא פחות מודאג מכם והוא מביא תשובות ומתככון לפעול; במוצרי היגיינה נשית נמצאו פערי מחירים של 14% בממוצע בין ישראל לעולם. הפערים אומנם נמוכים יותר מבדיקת מוצרי הטואלטיקה, שם נמצאו פערים של 48%, אך גם אלו מעידים שיש לקדם תחרות.

  • בקטגורית הטמפונים ישראל, יקרה בממוצע ב-27% בממוצע. במותגים מסוימים הפער מגיע גם ל- 61%.
  • בקטגורית מגני תחתון ישראל, יקרה בממוצע ב- 18% ובמותגים מסוימים הפער מגיע אף ל-20%.
  • בקטגורית התחבושות ישראל, יקרה בממוצע ב- 9%.

אי לכך ובהתאם לכך משרד הכלכלה, הרשות לסחר הוגן ו‘רשות ההגבלים העסקיים’ ישתפו פעולה והם מקדמים צעדים שמטרתם לפתוח את השוק לתחרות ולהגביל את כוחם של יבואנים בעלי כוח שוק עודף.

שר הכלכלה, אלי כהן, התייחס לפערי המחירים ברשתות השיווק בישראל לעומת העולם וציין כי; “ישנם גורמים עסקיים בשוק הישראלי אשר פועלים ליצור יתרונות לגודל, שלא במטרה להיות תחרותיים כלפיי הצרכן, אלא בכוונה לגבות מחירים מופרזים.

זאת, תוך ניצול האופי הייחודי של השק הישראלי כ”כלכלת אי“, בנוסף לחסמים רגולטורים, להם אחראית הממשלה, שלא קודמו בצורה מספקת בעבר, אותם אנו פועלים בנחישות לתקן”. אמר השר כהן.

 הצעדים העיקריים שננקטים לטיפול בתופעה;

  1. ב- 1.7 נכנס לתוקף חוק שקיפות המחירים גם ברשתות הפארם- מוצרי היגיינה נשית נכנסו אף הם לחובת דיווח מחירים ומפורסמים באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
  2. הגבלת הסדרי בלעדיות של רשתות גדולות במרכזים מסחריים– ביטול הסדרי הבלעדיות בכל הקניונים.
  3. החוק להגבלת כוחם של יבואנים בלעדיים– עבר בוועדת שרים לענייני חקיקה.
  4. קידום תזכיר חוק לשקיפות מחירים– חובת הצגת השוואה בינלאומית ברשתות הקמעונאיות.
  5. הגדרת גופים עסקיים גדולים כבעלי כוח שוק גם במקרים בהם הם אינם מונופול– הרשות להגבלים עסקיים מקדמת תיקון לפיו תגביל גופים בעלי נתח שוק גדול אשר מנצלים את מעמדם.
  6. תמיכה באפליקציות להשוואת מחירים לטובת צרכנות נבונה– משרד הכלכלה בשיתוף פעולה עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן יתמכו באפליקציות שיעודדו השוואת מחירים בין הרשתות השונות.

משרד הכלכלה, מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה והיגיינה נשית במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו, לרבות התקנות לעניין שקיפות מחירים שייבחנו באופן שוטף בין ישראל לחוץ לארץ במטרה לאתר פערי מחירים ולטפל בהם.

█ סקירת המחירים נערכה כדלקמן;

  • הסקירה מבוססת על דוח נתוני נילסן הכולל את המחיר הממוצע בשנת 2016 של קטגוריות, מותגים ומוצרים ספציפיים במדינות הבאות; ארה”ב, איטליה, דרום קוריאה, שוודיה, קנדה, בלגיה, גרמניה, פורטוגל, צרפת, יוון, בריטניה, אוסטריה, ספרד, אסטוניה, לטביה וישראל.
  • על מנת ליצור בסיס נתונים המאפשר השוואה בין המדינות, בוצעו מספר התאמות: נטרול מעמ ותרגום לשער חליפין .
  • הסקירה מבוססת על עיבודי משרד הכלכלה והתעשייה לנתוני דוח נילסן, הכולל את המחיר הממוצע בשנת 2016 של נתוני הקופות בפועל.

יבואני מוצרי הטואלטיקה הגדולה, זומנו בחודשים האחרונים להגיב על ממצאי הבדיקה הקודמת ועתה, כאמור, הגיעו היבואנים בשנית, בכדי להעביר התייחסותם לפערי המחירים, גם במוצרי ההיגיינה הנשית.

משרד הכלכלה והתעשייה, מדגיש, כי מדובר בסקירה כלכלית אשר נועדה לאבחן קיומם של פערי מחירים משמעותיים ולמרות שאינה עומדת במבחני מובהקות סטטיסטיים, היא מהווה אינדיקציה חד משמעית לעניין פערי המחירים מול המדינות האחרות.

נספח מצגת הכוללת את המחקר עם הנתונים המלאים;

נעשתה השוואה בין 10 מדינות בעולם

בכל אחת מהמדינות בוצע נטרול של שיעורי המע”מ בהתאם למע”מ הקיים באותה מדינה.

העבודה בוצעה על נתוני המחירים הממוצעים לשנת 2016, בנתאם לכך חושב שער החליפין הממוצע של כל אחת מהמדינות לשנת 2016. במקרה שלא היה כף, הפערים היו אף גבוהים יותר.

◄ מוצרי היגיינה נשית ישראל_מעודכן_12-1-17

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן