חדשות עיתונות | תקשורת המונים פרסום | יח"צ | דוברות | שיווק

מועצת העיתונות מוחה נגד נוהל פינוי צלמים משטח הגעת VIP

פניית מועצת העיתונות, בעקבות מקרה שבו צלם העיתון הכלכלי 'דה מרקר' מר אילן אסייג, הופל ופונה מן המקום, כאשר שהמתין להגעתם של אָחָם - ראש הממשלה ואישים נוספים לחגיגת יום ההולדת של איש יחסי הציבור מר רני רהב בישוב 'סביון' ◄ דובר מועצת העיתונות בישראל מר רוזנבליט; "צלם, הממתין בפתח אירוע כשהוא עומד במרחב ציבורי סמוך לבית המארחים, איננו בבחינת עובר אורח חשוד בכוונות תקיפה. הוא עיתונאי העושה את מלאכתו בשליחות הציבור. גם כוח האבטחה, אמור לכבד זאת".
0
0
אילן אסאיג, פוטוג'ורנליסט ברקע: לוגו מועצת העיתונות בישראל | צילום: רוני כהן | עיבוד צילום: שולי סונגו
אילן אסאיג

מועצת העיתונות בישראל, פנתה היום (יום שלישי, כ”ה ניסן תשע”ט) בדרישה מן ‘היחידה לאבטחת אישים’ לחדול ממה שנראה כנוהל פינוי בכוח של צלמים נושאי תעודת עיתונאי, משטח הגעת אָחָמִים (אישיות חשובה מאוד או אָחָ”ם; באנגלית; VIP) כשהם פועלים במרחב ציבורי פתוח באירועים אליהם מגיעים אישים בכירים, כולל ראש הממשלה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

פנייתה של מועצת העיתונות, באה בעקבות המקרה שבו צלם העיתון היומי הכלכלי ‘דה מרקר‘ (The Marker) מר אילן אסייג, הופל ופונה מן המקום, כאשר שהמתין להגעתם של ראש הממשלה ואישים נוספים לחגיגת יום ההולדת של איש יחסי הציבור מר רני רהב בישוב ‘סביון‘.

דובר מועצת העיתונות בישראל מר אמיר רוזנבליט, מסר ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי מועצת העיתונות, קובעת, כי; “צלם, הממתין בפתח אירוע כשהוא עומד במרחב ציבורי סמוך לבית המארחים, איננו בבחינת עובר אורח חשוד בכוונות תקיפה.

הוא עיתונאי העושה את מלאכתו בשליחות הציבור. גם כוח האבטחה, אמור לכבד זאת”.

אסאיג, המגדיר את עצמו ‘פוטוג’ורנליסט’ מוכר כצלם עיתונאי-עצמאי, הוא עובד מאז שנת 2004 בעיקר עבור עיתון החדשות “הארץ” ופרסומיו השונים (למשל; “גלריה”, “דה מרקר”, “הארץ”), המכסה את החלק הדרומי של מדינת ישראל ושל רצועת עזה.

אילן אסאיג, מעיד על עמו כמי שמתמחה בצילום פעולה חי. עבודתו מכסה את החברה הישראלית ואת הנוף שלה, ומציעה נקודת מבט ייחודית בנושאים שונים, החל מפוליטיקה, ביטחון ומלחמה לתעשייה ועסקים, פורטרטים, תרבות ואמנות.

מועצת העיתונות בישראל

מועצת העיתונות בישראל (ע”ר) 580491223, היא גוף וולונטרי, שהוקם בשנת 1963 במשותף על ידי העיתונות (מוצאים לאור, עורכים ועיתונאים) ונציגי ציבור – כמו גופים מקבילים בעולם.

בחודש מאי, 2011, נרשמה המועצה כעמותה. המועצה מופקדת על שמירת הערכים של עיתונות חופשית וטובה, ובמסגרת זו היא קובעת את כללי האתיקה, החלים על כלי התקשורת ואוכפת את הכללים האלה.

 מבנה המועצה

במועצה, חברים נציגי ציבור (40%), עיתונאים (30%) ועורכים ומו”לים (30%).

◄ אתיקה

מליאת מועצת העיתונות היא הקובעת את תקנון האתיקה. החלטות עקרוניות בתחום האתיקה העיתונאית נידונות בכל מוסדות המועצה; במליאה, בנשיאות ובוועדות מיוחדות, המוקמות לצורך בחינת נושאים שונים.

תלונות על עבירות בתחום האתיקה העיתונאית מתבררות בבתי הדין לאתיקה.

◄ הגנה על חופש העיתונות

מועצת העיתונות מופקדת – מטעם הגורמים המיוצגים בה – על שמירת הערכים של עיתונות חופשית, בהם חופש המידע, חופש הביטוי וחופש הבעת הדעה. נציגי המועצה מגינים על חופש העיתונות בהופעות בכנסת ובמאבק על דעת הקהל. בין השאר, המועצה נלחמת לביטול יוזמות חקיקה המבקשות להטיל הגבלות על חופש הביטוי; נאבקת בפעולות של גופים שלטוניים נגד עיתונאים וכלי תקשורת; ופועלת נגד מונופולים וקרטלים בתקשורת הישראלית.

היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות

*היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות (יחידה 730), היא יחידה השייכת לאגף האבטחה של שירות הביטחון הכללי (שבכ). יצוין, כי משימתה היחידה שהיא משמשת שאינה מאבטחת בעצמה אלא כאחראית מקצועית על אבטחת אישים, לדאוג לסידורי האבטחה וההגנה של אנשי ממשל ואישים בכירים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן