חדשות עיתונות | תקשורת המונים רדיו | טלוויזיה

מועצת העיתונות: חקירה עיתונאית נדרשת לחיזוק חברה דמוקרטית

- כך קובעת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל בעקבות הסערה שעורר והאיומים שקיבל העיתונאי יוסי אלי, כתב המשטרה של חדשות 13, שהעלה את שאלות קשות על תפקוד המשטרה ועל אופי חקירת פרשת אונס הילדה ועל כתב האישום שהוגש נגד מוחמד קטוסה על ביצוע האונס בחשבון הטוויטר שלו.
0
0
יוסי אלי, עיתונאי ב'ערוץ 13' שכתב על אופי חקירת פרשת אונס הילדה בת ה-7 ברקע מועצת העיתונות והתקשורת | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יוסי אלי, עיתונאי

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, מסרה אמש (מוצאי שבת, י”ט בסיון, התשע”ט) כי היא מחזקת את ידי העיתונאי יוסי אלי, שהעלה ב’ערוץ 13′ ללא מורא, שאלות על אופי חקירת ‘פרשת אונס הילדה בת ה-7’ ועל כתב האישום שהוגש נגד מוחמד קטוסה על ביצוע האונס.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מועצת העיתונות, מביעה זעזוע מכך, כי העיתונאי מר אלי, הפך מטרה לגינויים והתקפות שבחלקם הפכו לאיומים.

דובר מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מר אמיר רוזנבליט, מסר ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי יש לשוב ולהדגיש, כי חקירה עיתונאית המצביעה על מסכת העובדות ועל סימני השאלה, העולים מהן באשר לניהול חקירת המשטרה וממצאיה, היא העשייה העיתונאית הנדרשת לצורך חיזוקה של חברה דמוקרטית.

אסור לנו כחברה, המבקשת להצטייר ולהיות דמוקרטיה חופשית לאפשר לתקוף את מי שמבקש לחקור את העובדות כמות שהן ואת התקשורת המביאה אותן לידיעת הציבור גם בעיצומה של סערת רוחות.

זאת – תוך העלאת איומים כלפי עיתונאי המבצע את מלאכתו נאמנה”. עד כאן הודעת מועצת העיתונות והתקשורת בישראל.

█ מועצת העיתונות בישראל

מועצת העיתונות בישראל (עמותה רשומה) 580491223, היא גוף וולונטרי, שהוקם בשנת 1963 במשותף על ידי העיתונות (מוצאים לאור, עורכים ועיתונאים) ונציגי ציבור – כמו גופים מקבילים בעולם.

בחודש מאי, 2011, נרשמה המועצה כעמותה. המועצה מופקדת על שמירת הערכים של עיתונות חופשית וטובה, ובמסגרת זו היא קובעת את כללי האתיקה, החלים על כלי התקשורת ואוכפת את הכללים האלה.

 מבנה המועצה

במועצת העיתונות, חברים נציגי ציבור (40%), עיתונאים (30%) ועורכים ומוציאים לאור (30%).

◄ אתיקה

מליאת מועצת העיתונות היא הקובעת את תקנון האתיקה. החלטות עקרוניות בתחום האתיקה העיתונאית נידונות בכל מוסדות המועצה; במליאה, בנשיאות ובוועדות מיוחדות, המוקמות לצורך בחינת נושאים שונים.

תלונות על עבירות בתחום האתיקה העיתונאית מתבררות בבתי הדין לאתיקה.

◄ הגנה על חופש העיתונות

מועצת העיתונות מופקדת – מטעם הגורמים המיוצגים בה – על שמירת הערכים של עיתונות חופשית, בהם חופש המידע, חופש הביטוי וחופש הבעת הדעה.

נציגי המועצה מגנים על חופש העיתונות בהופעות בכנסת ובמאבק על דעת הקהל.

בין השאר, המועצה נלחמת לביטול יוזמות חקיקה המבקשות להטיל הגבלות על חופש הביטוי; נאבקת בפעולות של גופים שלטוניים נגד עיתונאים וכלי תקשורת; ופועלת נגד מונופולים וקרטלים בתקשורת הישראלית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן