חדשות בריאות יום הכיפורים | Yom Kippur תאונת דרכים | תנועה

מדא – שני ילדים רוכבי אופניים נהרגו בתאונות דרכים ביום כיפור

שירותי הדם של מדא, סיפקו לבתי החולים ברחבי הארץ 60 מנות ו-מרכיבי דם במהלך יום הכיפורים ◄מנכל מגן דוד אדום, רמג אלי בין; "לצערנו בין הנפגעים ברחבי הארץ, 2 ילדים בני 8 ו-10 שפציעותיהם היו קשות מאוד, ולאחר שהצוותים נלחמו על חייהם, נאלצו הרופאים לקבוע את מותם בבתי החולים ◄ בימי החגים, כאשר קיים מחסור עונתי בדם במדינת ישראל, אני מזמין את עם ישראל גם בימי חול המועד סוכות ובמהלך כל השנה, להמשיך ולהגיע לתרום דם".
0
0
צוות מדא, מפנה פצוע בתאונת דרכים | צילום: דובר מדא | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
מדא, מפנה פצוע בתאונת דרכים

“תמיד ראשונים” זוהי סיסמת ‘יחידת הכוננים של מגן דוד אדום’ ארגון ההצלה הלאומי של ישראל שהוכיח גם היום יום הכיפורים (רביעי, י׳ בְּתִשְׁרֵי, ה’תש״פ) פעם נוספת את יעילותו מצילת החיים באספקת שירותי עזרה ראשונה ורפואת חירום, פינוי נפגעים באמצעות אמבולנסים, ומתן שירותי דם ברחבי ארץ ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

24 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים, בהם ילד כבן 8 שנפגע באורח אנוש כשנפגע מרכב בעיר תל אביב כאשר רכב על אופניים, הוא פונה, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים איכילוב שם נקבע מותו.

עוד טרגדיה; ילד כבן 10 שרכב על אופניו ונפגע באורח אנוש בראשו מאופנוע ב‘כביש 443’ סמוך לכפר הנוער בן שמן, הוא פונה תוך כדי החייאה לבית חולים אסף הרופא שם נקבע מותו.

במדא מעבר לאמוּר לעיל, טיפלו במספר אירועים חריגים; חובשים ופאראמדיקים של מדא (מגן דוד אדום) ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, העניקו במהלך ‘יום הכיפורים ה’תש״פ‘ ב-2,491 אירועים ברחבי ארץ ישראל.

בשנה שעברה ביום כיפור, טופלו על ידי צוותי מדא 1,728 בני אדם, 1,852 בני אדם, פונו אל בתי החולים, מהם: 268 התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום.

256 בני אדם, נפגעו ונזקקו ל’עזרה ראשונה’ עקב פציעה מרכיבה על; אופניים, גלגיליות, קורקינטים ו-סקייטבורד, מהם נער כבן 13 שנפגע באורח קשה בראשו כשנפל מקורקינט בעיר  אשקלון

צוותי מדא, הוזעקו גם להעביר 140 יולדות אל בתי החולים, 3 מתוכן יולדו על ידי צוותי מדא בערים; בית ג’אן, ירושלים ו-רחובות.

דובר מדא, תת-מגן זכי הלר, מסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי מעבר לאמור לעיל טיפלו במדא במספר אירועים חריגים;

הילד ריאד שריקי מלוד, שנפגע מאופנוע כשרכב על אופניו בכביש 443 סמוך לכפר הנוער בן שמן | צילום: המשפחה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
הילד ריאד שריקי
  • אתמול (8.10) בשעה 22:22, התקבל דיווח במוקד 101 של מדא במרחב דן על פעוט כבן שנתיים שנפל בביתו בעיר בני ברק. חובשים ופראמדיקים של מדא העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים בלינסון פעוט כבן שנתיים במצב קשה עם חבלת ראש כשהוא מורדם ומונשם.
  • היום (9.10) בשעה 13:50, התקבל דיווח במוקד 101 של מדא במרחב אשר על פעוט שנפל מגובה של כ- 2 מטרים בבית בעראמשה. חובשים ופראמדיקים של מדא העניקו טיפול רפואי ופינוי לבית חולים נהריה, פעוט כבן שנתיים במצב בינוני עם חבלת ראש.
  • היום (9.10) בשעה 14:56, התקבל דיווח במוקד 101 של מדא במרחב איילון על אישה שנפלה ונפצעה בבית כנסת בעיר ראשון לציון. חובשים ופראמדיקים של מדא העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים שיבא בתל השומר אישה כבת 70 במצב קשה עם חבלת ראש כשהיא מורדמת ומונשמת.
  • היום (9.10) בשעה 15:18, התקבל דיווח במוקד 101 של מדא במרחב דן על ילד שנפגע מרכב כאשר רכב על אופניו ברחוב נמיר בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מדא העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים איכילוב, ילד כבן 8 במצב אנוש עם חבלת ראש תוך כדי פעולות החייאה, בבית החולים נקבע מותו.

חובשת בכירה ב’קורס פראמדיקים‘ במדא, החניכה נעם ויסבוך, סיפרה; “היינו בנסיעה מנהלתית ברחוב סמוך כשקיבלנו דיווח מהמוקד על התאונה.

הילד שנפגע מהרכב שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה, יחד עם רופא שחלף במקום הענקנו לו טיפול רפואי, העלינו אותו במהירות לאמבולנס ופנינו אותו במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה אל בית החולים שם הרופאים המשיכו להיאבק על חייו, אבל לבסוף נאלצו לקבוע את מותו“.

  • היום (9.10) בשעה 16:41, התקבל דיווח במוקד 101 של מדא במרחב איילון על הילד ריאד שריקי מהעיר לוד, שנפגע מאופנוע כאשר, ככל הנראה, רכב על אופניו בכביש 443 סמוך לכפר הנוער בן שמן. חובשים ופראמדיקים של מדא, העניקו טיפול רפואי ופינוי לבית חולים אסף הרופא, ילד כבן 10 במצב אנוש עם חבלת ראש תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותו.

פראמדיקית מדא, הגב’ תרצה כרמי; “על הכביש המהיר שכב הילד כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלת ראש קשה.

אזרחים שהיו במקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה של מוקד מדא.

המשכנו את הטיפול הרפואי ותוך כדי ביצוע פעולות החייאה מתקדמות פינינו אותו במצב אנוש אל בית החולים שם לאחר מאמצי החייאה רבים נקבע מותו“.

צוותי מדא מתפללים בבית הכנסת ביום הכיפורים בין קריאה לקריאה למוקד העזרה הראשונה | צילום: ארכיון, דוברות מדא | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
צוותי מדא מתפללים בכיפור

הטמפרטורות היום, היו יחסית גבוהות מן הממוצע לעונה והן נתנו את השפעתם על 268 בני אדם שהתעלפו, התייבשו וחשו רע ובחולשה בעקבות הצום.

מתוכם, טופלו על ידי כונני מדא בבתי הכנסת ברחבי ארץ ישראל ששהו עם ‘ציוד רפואי מציל חיים’ ופונו.

גם השנה, נרשמה תקרית של יידויי אבנים על אמבולנס של מדא והפרעה לצוותים של מדא ב’כביש 75‘ סמוך ל’צומת השומרים‘.

24 בני אדם נפצעו ב’אירועי אלימות‘ שאירעו ברחבי הארץ, בהם בישוב גַ’לְג’וּלְיָה שליד כפר סבא כשגבר שנפגע מירי ו-מותו נקבע על ידי הפראמדיקים של מדא לאחר ביצוע פעולות החייאה.

מנכל מגן דוד אדום, רמג אלי בין; “כבכל שנה, גם לקראת יום הכיפורים השנה, נערכו כוחות מדא בכוננות גבוהה, על מנת להעניק לציבור את הטיפול הרפואי היעיל, המהיר והמקצועי ביותר.

החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום, פעלו במהלך יום הכיפורים במקרים רבים ברחבי הארץ, ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים.

כעת, עם תום יום הכיפורים, אנו נערכים להגיש סיוע רפואי לכל מי שיזדקק לנו גם במהלך ימי חג סוכות שבפתח.

אני מודה לכל צוותי מדא שפעלו במהלך יום הכיפורים ומאחל, בשמי ובשם ארגון מגן דוד אדום, גמר חתימה טובה לכל בית ישראל“.

מנכל מדא, רמג אלי בין; “אני מזמין את עם ישראל גם בימי חול המועד סוכות ובמהלך כל השנה, להמשיך ולהגיע לתרום דם”.

ארגון מדא, קוראים לציבור לבוא ולתרום דם במהלך השבוע הקרוב ובימי חול המועד סוכות, ה’תש״פ, 2019, הקרב ובא משעות ערב, יום שני, ט”ז בתשרי, תש”פ (14 באוקטובר) עד ערב; יום ראשון, כ”א בתשרי, תש”פ (ה-20 באוקטובר) 2019.

שירותי הדם של מדא, סיפקו לבתי החולים ברחבי הארץ 60 מנות ו-מרכיבי דם במהלך יום הכיפורים.

בהתרמת הדם המסורתית שנערכה בישוב זכרון יעקב בערב יום הכיפורים, נתרמו 372 מנות דם, שיסייעו להציל את חייהם של כ-1,110 חולים ופצועים.

כזכור, בראשית השבוע, (א’) נפתח משעות הבוקר מבצע התרמת הדם הגדול, שיזם מפקד החטיבה המרחבית שומרון אלוף משנה שגיב דהן בו נאספו יותר מ-100 מתרימי דם מארגון מגן דוד אדום.

ניידת להתרמת דם של מגן דוד אדום | צילום: ארכיון דוברות מדא | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
ניידת התרמת דם של מדא

המתרימים נפרשו בבסיס החטיבה והתרימו במהלך 12 שעות לא פחות מ-1,547 מנות דם להצלת חיים ובכך, נשבר בגדול השיא הישראלי שעמד על 780 מנות דם ב-התרמה אחת.

מעודד ומרוצה מאד מן המבצע, אמר מנכל מגן דוד אדום, רמג אלי בין; “בייחוד בימי החגים, כאשר קיים מחסור עונתי בדם במדינת ישראל, מבצע התרמה כזה, הוא משמעותי מאוד.

שיתוף הפעולה עם צהל, משלים את התמונה הערכית והמיוחדת, המבטאת את היותו של צהל – צבא העם.

אני מודה לכל מי שהגיע, תרם דם, וסייע להצלת חיים ולראש המועצה האזורית שומרון מר יוסי דגן על ההתגייסות להביא מאות רבות של מתנדבים, שהגיעו לתרום דם.

אני מזמין את עם ישראל גם בימי חול המועד סוכות ובמהלך כל השנה, להמשיך ולהגיע לתרום דם“.

מידע על עמדות התרמות דם, ניתן למצוא באתר האינטרנט של מדא בכתובת http://www.mdais.org/dam ביישומון (אפליקציה) ‘מד”א שלי‘ בסמארטפון ובטלפון; 03-5300400, בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) יכולים לפנות לפני הגעה למקום רצוי להתעדכן מראש. משום שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם. לתיאום התרמות דם ומידע נוסף, חייגו; 5643*.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן