בריאות | רפואה חדשות בריאות כאן נתניה

מגן דוד אדום עם עיריית נתניה מציג גרסת משמר החופים

זו השנה השישית בה עורכים צוותי מגן דוד אדום, בשיתוף עיריית נתניה פעילות הדרכה מיוחדת בחוף 'סירונית' במטרה להעלות את המודעות להצלת חיים בחופים◄"הקהל שמנה כמה מאות משתתפים, הביעו המון סקרנות, התלהבות ורצון ללמוד, במיוחד התיירים הצרפתים", סיפרה ליטל בוחבוט ממגן דוד אדום שהדריכה בשפה הצרפתית.
0
0
מגן דוד אדום מעניק הדרכת החייאה לציבור הרחב ולתיירים הצרפתיים בחוף סירונית בעיר נתניה | צילום: יקיר קרשביץ, תיעוד מבצעי מדא
מגן דוד אדום מעניק הדרכת החייאה לציבור הרחב ולתיירים הצרפתיים בחוף סירונית בעיר נתניה | צילום: יקיר קרשביץ, תיעוד מבצעי מדא

על מנת להמשיך ולעורר את המודעות לשמירה על חיי אדם גם בחופי הים העמוסים בימים אלה, ערכו אתמול (שני, ו’  באלול  תשע”ו) צוותי מגן דוד אדום, הדרכה מיוחדת בחוף הים בעיר נתניה. הפעילות התקיימה במסגרת שיתוף פעולה עם עיריית נתניה, וזו השנה השישית בה מתבצעת פעילות הדרכה מסוג זה בחוף “סירונית” בעיר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

במסגרת ההדרכה בוצעה הדמיית אירוע בו מציל חילץ טובע מן הים באמצעות חסקה ובוצעו סדנאות ללימוד ותרגול החייאה לכל באי החוף בשפה העברית ובשפה הצרפתית ובמספר רב של עמדות תרגול.

כמו כן, במסגרת ההדרכה, התקיימה תצוגת תכלית של רכבי ההצלה של מדא בה השתתפו שלוש ניידות טיפול נמרץ ושלושה אופנועי מדא.

התצוגה וההדרכה הועברו ללא תשלום, לכל באי החוף ועל כן, נערכו גם בעברית וגם בצרפתית, לאור כמות התיירים הגבוהה מצרפת הפוקדת את חופי נתניה בימים אלה.

ליטל בוחבוט, בת שירות במגן דוד אדום, הדריכה בשפה הצרפתית, תיארה; “בסיוע המצילים קראנו לעוברים והשבים לבוא לראות את התרגיל ולקחת חלק בהדרכה, וזכינו להיענות גדולה מאוד”.

דובר מגן דוד אדום, מר זכי הלר, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי בשלב הראשון בפעילות ביצע מציל הדמיית אירוע של הצלת טובע מהים והחייאתו ולאחר מכן, התחלנו בהדגמת ההחייאה על בובות בה הוסברו פעולות ההחייאה בפירוט, שלב אחרי שלב וכמובן ניתנה אפשרות לכל המשתתפים לתרגל החייאה ולקבל משוב.

█ מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין; “מדא, שם לו למטרה לתת לכל אחד ואחת ידע בסיסי להחייאה והגשת עזרה ראשונה, שכן במצבי חירום כל דקה קובעת”

הפעילות הייתה מאוד מוצלחת, הקהל שמנה כמה מאות משתתפים הביע המון סקרנות, התלהבות ורצון ללמוד, במיוחד התיירים הצרפתים. הדרכות מסוג זה חשובות מאוד ובמקרים רבים הן יכולות להוות את ההבדל בין חיים ומוות“.

הדרכת החייאה לציבור הרחב ולתיירים הצרפתיים בחוף סירונית בנתניה | צילום: דוברות מגן דוד אדום
הדרכת החייאה לציבור הרחב ולתיירים הצרפתיים בחוף סירונית בנתניה | צילום: דוברות מגן דוד אדום

ראש מנהלת החופים של עיריית נתניה, מר ציון שדה; “כמדי שנה, ערכנו את הפעילות החשובה הזו גם השנה. זו פעילות ברוכה ויעילה ואנו רואים חשיבות רבה בהדרכת הציבור על פעולות החייאה ומתן עזרה ראשונה.

חשוב שהציבור, יקבל את הכלים להחייאה ויוכל לבצע פעולות ראשונות עד להגעת צוותי מדא למקום”.

מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין; “מדא, שם לו למטרה לתת לכל אחד ואחת ידע בסיסי להחייאה והגשת עזרה ראשונה, שכן במצבי חירום כל דקה קובעת. לכן, אנחנו מבצעים במדא הדרכות במתן עזרה ראשונה ובביצוע פעולות החייאה בסיסיות בכל מקום, אפילו בחוף הים.

אני קורא לציבור הרחב לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות של שירותי ההצלה ולהימנע מסיכונים מיותרים. בכל צורך רפואי, ניתן להתקשר אל מגן דוד אדום (מדא) לקו החירום 101 או באמצעות אפליקצייתמד”א שלי‘”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן