בריאות הציבור חדשות בריאות מחלות - כל מה שרצית לדעת

מגן דוד אדום עורך התרמות דם מיוחדות למנוע מחסור ב’מנות דם’

סמנכלית שירותי הדם של מדא, פרופ' שנער; "חשוב לציין שאין כל חשש להידבקות בנגיף בתהליך תרומות הדם, הן מבחינת התורמים והן מבחינת מקבלי הדם" ◄מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין; "בשירותי הדם של מגן דוד אדום, איננו לוקחים שום סיכון וכל אדם ששהה בחוץ לארץ, שהיה במגע עם חולה או חלה בעצמו וכמובן כל מי שנמצא בבידוד ביתי, למעשה איננו יכול לתרום דם. על כן, אנו פועלים להגדלה משמעותית של מלאי מנות הדם בישראל, כדי שבשום שלב לא ייווצר מצב של חוסר. אני מודה לסמנכלית שירותי הדם של מדא פרופ' אילת שנער, ל-מתרימי הדם ולתורמים, המתנדבים מרחבי הארץ".
0
0
אלי בין מנכל מגן דוד אדום, ברקע: ניידת בנק הדם | צילום דוברות מדא | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
אלי בין, מנכל מדא

מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי, מודיע, כי במסגרת היערכות למצב שבו אזרחים רבים לא יוכלו לתרום דם, בעקבות האפשרות לגידול משמעותי במספר האנשים אשר שוהים ב’בידוד ביתי’ בגין מניעת התפשטות נגיף ה-קורונה | Covid-19 וכדי שלא ייווצר מחסור ב’מנות דם’ בישראל בשירותי הדם של מגן דוד אדום, מקיימים היום (ראשון, י”ח אדר תש”ף) התרמות דם מיוחדות, בישובים הבאים (ראה טבלה מפורטת) נתיבות, רמת גן, אופקים,מצפה רמון, קיבוץ עֵין הַנַּצִּי”ב, זרזיר, שדרות, אום אל פחם, ירושלים, חיפה, בוקעתא, תל אביב יפו, בני ברק, נצרת, צפת, טמרה, באר שבע.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ההתרמות, ימשכו בחלק מהמקומות עד שעות הלילה. כל ההתרמות, מתקיימות תוך הקפדה מלאה על נהלי משרד הבריאות למניעת הדבקה ב’נגיף הקורונה‘.

את רשימת המקומות בהם אפשר לתרום דם, ניתן למצוא באתר מגן דוד אדום או ביישומון (אפלקציית) ‘מד”א שלי‘.

דובר מגן דוד אדום מר זכי הלר, מסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים‘ כי כעת, כשמגן דוד אדום, נוקט מאמצים רבים לשמירה על בריאות הציבור, בשירותי הדם של מדא, מזכירים, כי מי ששהה בחוץ לארץ, היה במגע עם חולה מאוּמת או חלה בעצמו, לא יוכל לתרום דם עד שיחלפו 28 יום.

סמנכלית שירותי הדם של מדא, פרופ’ אילת שנער, מסבירה; “הגדלת המלאי מתבססת בראש ובראשונה על התרמת אלפי מנות דם טריות, שבהן ניתן להשתמש עד 42 יום ממועד ההתרמה.

זאת ועוד; שירותי הדם של מדא, נערכים להקפיא מאות מנות דם, שבהן ניתן להשתמש עד 10 שנים ממועד ההתרמה. באופן הזה, בכוונתנו לאפשר אספקת דם סדירה אל בתי החולים בארץ, תוך שמירה על בטיחות מקבלי מנות הדם.

חשוב לציין שאין כל חשש להידבקות בנגיף בתהליך תרומות הדם, הן מבחינת התורמים והן מבחינת מקבלי הדם” הוסיפה סמנכלית שירותי הדם של מדא, פרופ’ שנער.

מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין; “בשירותי הדם של מגן דוד אדום, איננו לוקחים שום סיכון וכל אדם ששהה בחוץ לארץ, שהיה במגע עם חולה או חלה בעצמו וכמובן כל מי שנמצא בבידוד ביתי, למעשה איננו יכול לתרום דם.

על כן, אנו פועלים להגדלה משמעותית של מלאי מנות הדם בישראל, כדי שבשום שלב לא ייווצר מצב של חוסר. אני מודה לסמנכלית שירותי הדם של מדא פרופ’ אילת שנער, ל-מתרימי הדם ולתורמים, המתנדבים מרחבי הארץ”.

בנוסף להגדלת מלאי הדם, נעשות במגן דוד אדום, הכנות לאיסוף מרכיב הדם פלסמה מאנשים שהחלימו מנגיף הקורונה. מנות הפלסמה שיאספו אמורות להכיל כמות גדולה של נוגדנים לנגיף Covid-19 וניתן יהיה להשתמש בהן כטיפול לחולים שיפתחו תסמינים קשים, ככל שיידרש”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן