חדשות בריאות סילבסטר

מגן דוד אדום מוכנים בהיערכות מיוחדת לקראת חגיגות הסילבסטר

מנכל מגן דוד אדם, מר אלי בין; "כבכל שנה כוחות מדא, ערוכים מראש בהערכות מיוחדת ובכוחות מתוגברים בליל השנה האזרחית החדשה, על מנת לתת מענה רפואי יעיל ומהיר לכל אירוע בכל מקום ברחבי הארץ ◄ מגן דוד אדום, קוראים לציבור להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולגלות ערנות. בכל צורך רפואי, יש להתקשר ל'מדא בקו החירום 101' או דרך יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת כוחות מדא למקום.
0
0

כדי להעניק מענה רפואי מהיר ויעיל בכל צורך רפואי של עזרה ראשונה שעלול לעלות במהלך ‘ליל הסילבסטר’ הלילה (שלישי ג’ בטבת התש”פ – רביעי ד’ בטבת התש”פ, ה-31-12-19 – 01-01-2020) נכנס ונפרס מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, בכוננות מוגברת ברחבי ארץ ישראל, במטרה להעניק מענה רפואי מהיר ויעיל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

צוותי חירום של מדא עם כלי רכב | צילום: מדא | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
צוותי חירום של מדא

צוותי ותחנות מדא, יתוגברו כבכל שנה, בחובשים, פאראמדיקים ובכונני מדא הרכובים על אופנועי חירום, אופניים חשמליים ובימבולנסים. הנחיות בטיחות מיוחדות הועברו לצוותי מדא, אשר יתנו דגש, בין היתר, לשמירת בטיחותם של הולכי הרגל ורוכבי האופניים שבדרך.

מנכל מגן דוד אדם, מר אלי בין; “כבכל שנה כוחות מדא, ערוכים מראש בהערכות מיוחדת ובכוחות מתוגברים בליל השנה האזרחית החדשה, על מנת לתת מענה רפואי יעיל ומהיר לכל אירוע בכל מקום ברחבי הארץ.

אני קורא לציבור המבלים לנהוג באחריות ולהימנע מצריכה מופרזת של אלכוהול, על מנת לשמור על ביטחונם האישי ולהתחיל באופן חיובי את שנת 2020. אנחנו מאחלים לכולם שנה אזרחית טובה, בריאה ובטוחה“.

דובר מגן דוד אדם מר זכי הלר, מסר לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’, כי מדי שנה בליל הסליבסטר, מוזעקים צוותי מדא לטפל במקרים שונים, בהם צריכת יתר של; אלכוהול, תאונות דרכים ופצועים מאלימות ואירועים נוספים.

במגן דוד אדום, מזכירים לציבור את דגשי הבטיחות הרלוונטיים, שנועדו לשמור על שלומם וביטחונם של החוגגים;

  • הימנעו מצריכה מופרזת של אלכוהול! צריכת מוגברת של משקאות משכרים, עלולה לגרום להרעלה ואף למוות במקרים מסוימים. יש לזכור, כי מחקרים מוכיחים שאלכוהול, גורם לנטייה ולהבאת הפעלת אלימות של השותה כלפי סביבתו.
  • נהיגה, רכיבה על אופניים או על כל כלי ממונע אחר תחת השפעת אלכוהול, היא אסוּרה ומסכנת את חייהם של הנוהג וסביבתו.

במצב חירום בעקבות שתייה מופרזת של אלכוהול, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות;

יש להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב וכו’. אם הנפגע, מקיא, הטו אותו על צדו. אין לתת לנפגע לשתות מכיוון שבגלל אובדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק.

רב-מגן מר אלי בין מנכל מגן דוד אדום צילום דוברות מדא עיבוד שולי סונגו©
רב-מגן אלי בין

אם הנפגע מחוסר הכרה ו-אינו נושם, התחילו מיד בפעולות החייאה והזעיקו מיד את כוחות מדא באמצעות חיוג למוקד החירום 101 או באמצעות יישומון “מד”א שלי“, והחובש במוקד, ידע לאתר את מיקומכם המדויק.

  • אל תשאירו בקבוקי משקה ללא השגחה! יש להימנע מהשארת כוסות או בקבוקי משקה פתוחים ללא השגחה במסיבות, מחשש שמא יוכנסו אליהם חומרים כימיים, דוגמת סמים מסוגים שונים, כדורי מרץ ועוד.
  • הימנעו מלצרוך סמים על כל סוגם; די בפעם אחת בכדי להיפגע ממנת יתר של סם. ההשפעות שטמונות בצריכת סמים לרוב אינדיבידואליות ומזיקות לכל אחד באופן אחר. חשוב, לא לקחת סיכון ולוודא את חזרתכם הביתה בריאים ושלמים.
  • הימנעו מכניסה לאולמות צפופים במיוחד; צעירים המתכננים לבלות במסיבות רבות משתתפים, מתבקשים לבדוק בעת כניסתם לאירוע את התפוסה המרבית שמאפשר האולם, ולהימנע מלהידחק למקומות בהם התפוסה עולה על המותר, מחשש לפגיעה כתוצאה מדוחק וצפיפות.
  • במדא קוראים להורים לבני נוער וילדים מתחת לגיל 18 לשים לב שהם אינם צורכים אלכוהול בליל הסילבסטר.
  • כדאי להשלים שעות שינה; היום שלאחר חגיגות הסילבסטר המתמשכות אל תוך הלילה הוא בדרך כלל יום עבודה מן המניין וישנו אפקט משמעותי של עייפות כבדה. מחסור בשעות שינה פוגע ברעננות, בתפקוד ובריכוז בנהיגה.

במגן דוד אדום, קוראים לציבור להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולגלות ערנות. בכל צורך רפואי, יש להתקשר ל‘מדא בקו החירום 101′ או דרך יישומון “מד”א שלי“, ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת כוחות מדא למקום.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן