חדשות בריאות קורונה | Covid-19

מגן דוד אדום יפעיל מתחמי “היבדק וסע” בלילות ל-צמים ב’רמדאן’

בשירותי הדם של מגן דוד אדום, ממשיכים לקחת מנות פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים ה'נוגדנים לנגיף הקורונה') מחולים שהחלימו מנגיף הקורונה. חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות ל'שירותי הדם של מדא' בטלפון; 03-9101101 או במייל trumatplasma@mda.org.il. כמו כן, באמצעות מוקד עמותת "רחשי לב" שמתנדבים לסייע במענה הטלפוני ל'שירותי הדם של מדא' טלפון; 03-7150010.
0
0
פרמדיקית של מגן דוד אדום בתחנת היבדק וסע לגילוי נגיף הקורנה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
פרמדיקית מדא ב’היבדק וסע’

מתחמים ניידים של “היבדק וסע” לגילוי הדבקה מ’נגיף קורונה החדש (19-COVID)’ יפעלו היום (שבת, א’ אייר ה’תש”פ) לצד מתחמי “היבדק וסע” הקבועים של ‘מגן דוד אדום’ ו’משרד הבריאות’ בערים; תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, יפעלו היום במועצה מקומית ערבית כפר מנדא (كفر مندا) ובמועצה מקומית ערבית-מוסלמית בצפון הארץ מַגְ’ד אלְ-כֻּרוּם. במוצאי השבת יפעלו ב-מודיעין עילית ובשכונת גאולה בעיר ירושלים. לאחר שעות צום הרמדאן, גם ב-מזרח ירושלים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כדי להקל על הצמים ולאפשר להם להגיע להידגם, במידת הצורך, לאחר שעות הצום, מגן דוד אדום, נערך מבעוד מועד ל’חודש הרמדאן‘ ויפעיל מתחמי “היבדק וסע” בשעות הלילה, באזורים עם ריכוז אוכלוסייה גבוה של בני הדת המוסלמית.

מדא, ימשיך להיות קשוב לצרכי ה’נבדקים מוסלמים‘ ובמידת הצורך, יתאים עבורם בהמשך את שעות הפעילות של מתחמים נוספים.

במהלך סוף השבוע, המשיכו אלפי חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום, לקחת דגימות בבתיהם של אזרחים אשר אין ביכולתם להגיע למתחמים ומהדיירים והצוותים בבתי אבות ברחבי הארץ.

במקביל לפעילות מתחמי “היבדק וסע” ברחבי הארץ, ממשיכים צוותי מדא, לפנות ‘חולי קורונה מאומתים‘ אל בתי החולים ולמלונות האשפוז מקורונה.

תחנת היבדק וסע לגילוי נגיף הקורנה של מגן דוד אדום | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
היבדק וסע לגילוי הקורנה

בשירותי הדם של מגן דוד אדום, ממשיכים לקחת מנות פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים ה’נוגדנים לנגיף הקורונה‘) מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה.

דובר מדא מר זכי הלר, מסר לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’, כי המטרה לתת את מנות הפלסמה בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה, על פי פרוטוקול טיפולי שנקבע על ידי וועדת מומחים של משרד הבריאות.

אתמול (שישי, ל’ ניסן ה’תש”פ) תרמו שמונה מחלימים מנגיף הקורונה; מנות פלסמה, מתוך 152 שתרמו עד כה.

לצידם, שלושה חולים, קיבלו היום פלסמה, מתוך ארבעים וחמישה חולי קורונה שקיבלו פלסמה עד כה בישראל (שתי מנות לכל מטופל).

חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות ל’שירותי הדם של מדא‘ בטלפון; 03-9101101 או במייל trumatplasma@mda.org.il.

כמו כן, באמצעות מוקד עמותת “רחשי לב” שמתנדבים לסייע במענה הטלפוני ל‘שירותי הדם של מדא’ בנושא זה, בטלפון; 03-7150010.

לחץ כאןתורמים פלסמה ומצילים חיים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן