חדשות בריאות

מגן דוד אדום גילה ‘כוכב נולד’ בעת פינוי יולדת כורעת ללדת

לפני כחודש התקבלה במוקד 101 של מד"א קריאה לפינוי יולדת עם לחץ דם גבוה ◄ במהלך הפינוי הוציא בעלה של היולדת גיטרה, וביחד עם אנשי הצוות החלו לשיר - ולחץ הדם ירד... ◄ ההורים המאושרים הזמינו את חברי הצוות לפגוש את הרך; "אתם אפשרתם את המקום הזה של לנגן בנחת. אין דברים כאלה. תודה רבה למד"א, אשריכם".
0
0

אולי זה הפינוי המוזיקלי הראשון בישראל או בעולם אל חדר הלידה. מעשה שהיה כך היה; ביום שלישי (כ תמוז, התשעח, ה-3.7.18), התקבלה ב’מוקד החירום 101′ של מדא (מגן דוד אדום) קריאה על יולדת בת 28, הגב’ אורה מרסיאנו, הכורעת ללדת, בישוב קְדוּמִים שבשומרון, הממוקם צפונית לכביש 55, כעשרה קילומטרים מערבית לשכם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

צוות מדא המיומן והמקצועי והמורגל לקריאות שכאלה בקשר, כלל את הפראמדיק מיקי נמש והחובש הבכיר דן יצהרי, איישו את הניידת טיפול נמרץ שהוזנקה למקום.

צוות מדא עם משפחת מרסיאנו היולדת אורה ור' אלחנן
צוות מדא עם משפחת מרסיאנו היולדת אורה ור’ אלחנן

בעת הגעת הצוות אל ביתה של היולדת מרסיאנו, החלו לבצע בדיקות ראשוניות באורה ופינו אותה ל‘בית החולים מעייני הישועה’ כשהיא עם צירי לידה וכשהיא סובלת מ’לחץ דם גבוה‘.

רגע לפני העלייה לאמבולנס, הבחין הפראמדיק נמש, כי בעלה של היולדת, ר’ אלחנן מרסיאנו, העלה איתו לניידת גם תיק ובו כלי נגינה… גיטרה.

נמש, בעצמו נגן וחבר בלהקה בזמנו הפנוי, מיד הציע לבעל להנעים את זמן הנסיעה בנגינת גיטרה ושירה, אליה הצטרפו אנשי הצוות.

█ יש לנו רגעים שהם מאוד מתוחים בעבודה ופתאום יש איזה רגע שזורק אותך מבחינה אנושית ובאופן מרגש מאוד

הנגינה והשירה לא רק הפכה את הנסיעה לחוויה נעימה, אלא אף על פי מיטב המוחות במגן דוד אדום, סייעה אפילו להוריד את לחץ הדם של היולדת אורה עד הגעתה לחדר היולדות של בית החולים מעייני הישועה.

דובר מדא, מר זכי הלר, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי לפני כשבוע, הגיעו אנשי צוות מדא אל ביתם של אורה ובעלה אלחנן באֵלוֹן מוֹרֶה הסמוכה לעיר שכם, שם פגשו את היולדת, הבעל המזמר ואת… “הכוכב הנולד“.

פראמדיק מדא והגיטריסט מיקי נמש, אמר בעת המפגש; “הכל התחיל משיחה מאוד פשוטה, כשראיתי את אלחנן, מרים לאמבולנס מזוודה גדולה של גיטרה והצעתי לו להוציא אותה ולנגן.

יש לנו רגעים שהם מאוד מתוחים בעבודה ופתאום יש איזה רגע שזורק אותך מבחינה אנושית ובאופן מרגש מאוד. אנחנו שמחים שנפלנו על זוג מקסים כמו אורה ואלחנן, מאחלים להם מזל טוב, וגם מודים להם ששיתפו אותנו ברגע מאוד מיוחד”.

ההורים המאושרים, אורה ואלחנן מרסיאנו; “תודה לכם, אתם המצילים האמיתיים. אתם אפשרתם את המקום הזה של לנגן בסבבה, בנחת. זו הזדמנות להודות לכל אנשי מדא על כל המסירות שלכם. באמת, אין דברים כאלה. תודה רבה למדא, אשריכם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן