אשדוד מושבים פלילים

מגב – עצרנו 3 חשודים בגידול כ-214 קילו קנאביס, ליד מושב בני דרום

כדי לאתר ולעצור את מי שאחראי לגידול הקנאביס הפעילה המשטרה מערך טכנולוגי מתקדם, מיקמה תצפיות ומיקדה פעילות באזור הגידול. 3 החשודים, הם בגילאי 18-23 תושבי הפזוּרה ב-דרום הארץ, נעצרו להמשך חקירת משטרת ישראל. החוק מטיל עונשים כבדים על ייצור, החזקה ושימוש, מסחר ומעבר והדחת קטינים לשימוש בסם מסוכן. העונש המרבי על ייצור, החזקה, שימוש העברה או סחר הוא 20 שנות מאסר והעונש המרבי על הדחת קטין לשימוש בסם הוא 25 שנות מאסר.
0
0
איש משמר הגבול ברקע: שתילי קנאביס שנמצאו באזור המושב בני דרום שסמוך לעיר אשדוד | צילום: דוברות המשטרה | אילוסטרציה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
איש מגב ברקע: שתילי קנאביס בבני דרום

שוטרי ומתנדבי משמר הגבול של משטרת ישראל, עצרו במהלך חג הסוכות, שלושה חשודים בגידול כ- 214 קילוגרמים קנאביס באזור המושב בני דרום שסמוך לעיר אשדוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בסיור שביצעו השוטרים לפני מספר חודשים באזור המושב בני דרום, אותר שטח לגידול קנאביס שהכיל מאות שתילים קטנים.

בכדי לאתר ולעצור את מי שאחראי לגידול הקנאביס הפעילה המשטרה מערך טכנולוגי מתקדם, מיקמה תצפיות ומיקדה פעילות באזור הגידול.

הפעילות המאומצת של השוטרים הניבה במהלך החג פרי, עם זיהויים של שלושת החשודים אשר הגיעו על פי החשד לקצור את השתילים שגדלו בחודשים האחרונים והגיעו לשלבי גידול מתקדמים.

מטעם דוברות המשטרה (מגב) נמסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי עם איתור החשודים, הוזעקו כוחות מגב שהצליחו להביא למעצרם ולתפיסת כ-214 קילוגרמים של חומר החשוד כ-סם מסוג קנאביס.

3 החשודים, הם בגילאי 18-23 תושבי הפזוּרה ב-דרום הארץ, נעצרו להמשך חקירת משטרת ישראל.

 קנאביס | Cannabis

קנאביס הוא סוג של צמח ממשפחת הקנאביים. קנאביס שימש משחר ההיסטוריה למגוון שימושים, בהם; ייצור סיבים, שמן זרעים, למטרות רפואיות וכחומר פסיכואקטיבי. לזרעי צמח הקנאביס אין השפעה פסיכואקטיבית והם מזינים ועשירים בחלבון ונצרכים כמזון.

איסור על גידולו בחוק הישראלי – על פי סעיף 1 לפקודת הסמים המסוכנים , התשל”ג – 1973, “סם מסוכן” הוא כל חומר מן המפורטים בתוספת הראשונה. התוספת הראשונה מפרטת, כי הקנאביס (Cannabis) וכן השרף של הקנבוס הידוע גם בשם: חשיש (Cannabis Resina Syn: Hashish) נכללים בהגדרה זו.

החוק מטיל עונשים כבדים על ייצור, החזקה ושימוש, מסחר ומעבר והדחת קטינים לשימוש בסם מסוכן. העונש המרבי על ייצור, החזקה, שימוש העברה או סחר הוא 20 שנות מאסר והעונש המרבי על הדחת קטין לשימוש בסם הוא 25 שנות מאסר.

סעיפים מסוימים של החוק, מקלים על העוברים על החוק למטרת “צריכה עצמית” כך, למשל, החזקה או שימוש בסם נושאים עונש מרבי של 20 שנה, בעוד שהחזקה או שימוש למטרת “צריכה עצמית” נושאים עונש מרבי של שלוש שנות מאסר.

שתילי קנאביס שנמצאו באזור המושב בני דרום שסמוך לאשדוד | צילום: דוברות המשטרה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
קנאביס ב-בני דרום

החוק, קובע, כי מי שהחזיק סם בכמות העולה על זו המוגדרת בתוספת השנייה, מוחזק כמי שהחזיקו שלא למטרת צריכה עצמית.

התוספת השנייה לפקודת הסמים, מגדירה, כי לעניין קנבוס ו-שרף של קנבוס הכמות האמורה היא 15 גרם, כאשר הכוונה למשקל נטו של הסם מתוך כלל התרכובת או התערובת.

עם זאת, צריכה עצמית של סם בין כותלי בית ספר, על ידי מי שמלאו לו 16 שנה ואינו תלמיד בית הספר נושאת עונש של  מאסר של 5 שנים.

עם זאת בישראל, ישנם שמונה חוות לגידול קנאביס רפואי ברישיון. שר הבריאות חבר כנסת יעקב ליצמן, אף יזם רפורמה להכנסת עוד כ-20–50 מגדלים לשוק במטרה לענות על הדרישה הענפה ל-קנאביס רפואי.

החקלאים בענף זה, מגדלים תחת רגולציה מחמירה במיוחד. על מנת לגדל, על החקלאי להתקשר עם לקוח אשר יזמין מראש את המוצר.

בשנת 2017 בתאריך ה-5 במרץ, אושרה אי הפללת צרכני הקנאביס על ידי הממשלה, אשר יצאה לפועל בתאריך ה-1 באפריל 2019.

המדיניות החדשה לא דוגלת באכיפה פלילית בפעמים הראשונות אלא בקנסות מנהליים על המשתמשים .

התכנית החדשה, קובעת, כי בעבירה ראשונה של צריכה עצמית יוטל רק קנס, זאת ללא אישום פלילי. בעבירה שנייה, יוטל כפל קנס, ללא אישום פלילי ובעבירה שלישית סגירת תיק בהסדר מותנה, ותישקל האפשרות לשלול רישיונות נשק או נהיגה.

רק בעבירה רביעית ומעלה, יוגש כתב אישום – בהתאם לשיקול דעתה של המשטרה.

לגבי קטינים, המדיניות לגבי עבירה ראשונה היא טיפול מותנה ללא רישום פלילי, עבירה שנייה – סגירת תיק בהסדר מותנה ורק בעבירה שלישית ייפתח הליך פלילי רגיל.

עוד בהרחבה על Cannabis.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן