פלילים

מג”ב לכד חשוד בהחזקת כלי נשק ותחמושת בג’לג’וליה

משמר הגבול, תפס בחצר הבית, שני נשקים מוסלקים מסוג "קרלו" שתי מחסניות וכדורים בתפזורת התואמים לכלי הנשק. בתת-מקלע זה שנתפס, נעשה שימוש בעיקר לביצוע פעילות פלילית, אך גם לביצוע פיגועים על רקע לאומני ◄ החשוד, בשנות ה-20 לחייו, תושב ג'לג'וליה הועבר לחקירה במשמר הגבול.
0
0

בפעילות כוחות של משמר הגבול (מגב) הזרוע המבצעית של משטרת ישראל, הבוקר (שלישי, א’ בטבת התשע”ח) בשטחי המועצה המקומית גַ’לְג’וּלְיָה (בערבית: جلجولية) באזור השרון, 3 קילומטרים מזרחית לעיר כפר סבא, תפסו השוטרים בחצר הבית, שני נשקים מוסלקים מסוג “קרלו” שתי מחסניות וכדורים בתפזורת התואמים לכלי הנשק. החשוד, בשנות ה-20 לחייו, תושב ג’לג’וליה הועבר לחקירה במשמר הגבול.  

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

קרלו הוא כינוי נפוץ לתת מקלע מאולתר שמיוצר במחרטות ומסגריות ביהודה ושומרון. מקור המילה הוא ככל הנראה בשפה ערבית; كارلوجستاف (כארלו ג’וסתאף) – תת-מקלע.

קרלו תת מקלע מאולתר שנתפס בגַ'לְג'וּלְיָה | צילום: דוברות המשטרה
קרלו תת מקלע מאולתר שנתפס בגַ’לְג’וּלְיָה | צילום: דוברות המשטרה  | עיבוד: שולי סונגו ©

מתברר, כי פעמים רבות, חל בלבול בכלי התקשורת בין דגם זה ל-תת מקלע ‘קרל גוסטב’ אולם לא ברור אם יש קשר בין השניים.

 להגן על האזרח הנורמטיבי ולאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה לאזרחי ישראל”.

בתת-מקלע זה שנתפס, נעשה שימוש בעיקר לביצוע פעילות פלילית, אך גם לביצוע פיגועים על רקע לאומני. בשל מספר היצרנים הרב, קיים מגוון רחב של תתי-דגמים לדגם זה, הנבדלים ביניהם גם באיכות הייצור.

תת-מקלע זה, נתפס באירועים רבים בידי משטרת ישראל, במהלך חיפושים שנערכו במגזר הערבי (על קרלו מתוך ויקיפדיה).

סגן דובר משמר הגבול של משטרת ישראל מר תמיר פרו מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; “המאבק של כוחות משמר הגבול/משטרת ישראל בהחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים (אמלח), נמשך בפעילויות ממוקדות ופעילויות יזומות לאיתורם ותפיסתם.

משמר הגבול משלב בפעיולויות כוחות גלויים וסמויים, אמצעים מתקדמים והכל כדי להגן על האזרח הנורמטיבי ולאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה לאזרחי ישראל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן