חדשות כאן ישראל כבאות והצלה רחובות

“יש למצות את חקירת התקיפה של הכבאי על רקע גזעני”

כך דורש ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות עורך הדין אווקה (קובי) זנה, הקורא אל ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב גדי סיסו, למצות את חקירת התקיפה על רקע גזעני של הכבאי ממוצא יהדות אתיופיה, שטוען לדבריו, כי נפל קורבן ל'פשע שנאה' מצד קצין בכיר בתחנת הכיבוי בה הוא משרת, ואף הגיש תלונה במשטרה בעקבות המקרה.
0
0
עורך דין אווקה זנה, ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות | ברקע: תחנת כבאות רחובות | צילום: לעמ, גוגל | עיבוד צילום: שולי סונגו
עורך דין אווקה זנה

המאבק בגזענות; היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, במשרד המשפטים, פנתה אל ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב גדי סיסו, בבקשה למיצוי חקירת התקיפה על רקע גזעני של כבאי ממוצא יהדות אתיופיה, לרבות פתיחה בחקירה בגין שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות המכהן משנת 2017, עורך הדין אווקה (קובי) זנה, מלווה את הכבאי, מזה מספר שבועות, זאת לאור פנייתו אל היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות.

כמו כן, בקשתו של הכבאי, ממנה לקבל עזרה והכוונה מול גורמי אכיפת החוק, לאחר שהכבאי, טוען לדבריו, נפל קורבן ל‘פשע שנאה’ מצד קצין בכיר בתחנת הכיבוי בה הוא משרת כראש צוות בתחנת כבאות רחובות ותיאר, כי בוצע בו פשע שנאה על ידי קצין בכיר בתחנת כיבוי בה הוא משרת ואף הגיש על כך תלונה במשטרה בעקבות המקרה.

 יש לו הקלטות של חשד לשיבוש על ידי מפקד התחנה וגורמים נוספים

דובר היחידות המקצועיות ב-אגף דוברות הסברה ותקשורת | משרד המשפטים, מר יובל גורן, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עורך דין זנה הוסיף; “במסגרת המעקב שלנו אחר הטיפול בתלונה ובשיחה שקיימתי עם המתלונן וגורמי חקירה, עלה, כי החקירה הסתיימה וכי המלצת גורמי החקירה היא: גניזת התיק בהסדר מותנה .

משמעות הדברים, היא, כי יש ראיות מספיקות להעמדה לדין פלילי בגין תקיפה למצער. בוודאי שככל שהמניע הגזעני, נחקר ברצינות ונאספו ראיות – יש חומרה נוספת לעבירה זו שמקורה במניע גזעני, לכאורה“.

מתוך הפניה; “המתלונן, באומץ רב, נתן הזדמנות לגורמי אכיפת החוק להוכיח נחישות בטיפול בעבירות על רקע גזעני וחשף אירוע גזעני חמור, לכאורה, בשירות המדינה.

יש לציין, כי למרות שהמתלונן, ציין בפני גורמי החקירה, כי יש לו הקלטות של חשד לשיבוש על ידי מפקד התחנה וגורמים נוספים, לא הייתה מוטיבציה של גורמי החקירה לקבל ממנו הקלטות אלו, שחשיבותן הראייתית ברורה.

“בנסיבות אלה – כותב ומסכם ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עורך דין זנה; אבקשך להנחות את גורמי החקירה הרלוונטיים למצות את החקירה“.

◄ אל הפניה המלאה לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן