חדשות כאן ישראל מסחר | תעשייה

להפחית נטל המס הכבד המוטל על יבוא מוצרים בצורה שווה

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; "הפחתת נטל המס הכבד המוטל על יבוא מוצרים בצורה שווה, בהצעה היא הן בייבוא אינטרנטי והן במכירות מקומיות במגזר הקמעונאי בישראל. לא ייתכן שהצרכן הישראלי יצטרך להיענש בגין הבחירה שלו לרכוש מוצר בשטחי מדינת ישראל, עונש בפער של 17% מע"מ בגין כל רכישה ומסי יבוא נוספים".
0
0
עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; להפחית את נטל המס הכבד המוטל על יבוא מוצרים בצורה שווה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; להפחית את נטל המס הכבד המוטל על יבוא מוצרים בצורה שווה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

איגוד לשכות המסחר, הודיע היום (שני, כ”ט באב התשע”ז) מציע לבצע שוויון מוחלט במיסוי בין מכירות באתרי הסחר הבינלאומיים למכירות הקמעונאיות במדינת ישראל – זאת בעקבות הודעת שרי האוצר והכלכלה אתמול (א’), כי בכוונתם לקבוע כלל אחיד להגברת הייבוא האישי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

על פי הודעת שרי האוצר והכלכלה, תוגדר  “כמות סבירה” לייבוא אישי כעד כמות של 5 יחידות מוצר, או עד $1,000 לפי הגבוה מביניהם.

לדעת איגוד לשכות המסחר, כבר היום קיימת ‘אפליית מיסוי’ בין מי שרוכש מוצרים ב’ייבוא אישי’ באתרי הסחר העולמיים לבין מי שרוכש את אותם מוצרים בשטחי מדינת ישראל.

ברכישה באתרי הסחר עד סך של $75 לא משלמים בכלל מסים; ברף שבין $75 לבין $500 משלמים מע”מ. ברכישה מעל סך של $500 מתווסף גם תשלום של ‘מכס’ למוצרים החייבים במכס.

איגוד לשכות המסחר, מברך על המאבק ב’יוקר המחייה‘ אך, לדברי עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; “יש להפחית את נטל המס הכבד המוטל על יבוא מוצרים בצורה שווה, הן בייבוא אינטרנטי והן במכירות מקומיות במגזר הקמעונאי בישראל.

לא ייתכן שהצרכן הישראלי, יצטרך להיענש בגין הבחירה שלו לרכוש מוצר בשטחי מדינת ישראל, עונש בפער של 17% מס ערך מוסף, בגין כל רכישה ומסי יבוא נוספים”.

על פי איגוד לשכות המסחר, ה‘קמעונאות המקומית’ נאנקת כבר עתה מעול מסים ותשלומים על מים, חשמל, ארנונה ועוד.

 נשיא איגוד לשכות המסחר מר לין; “אנו בעד תחרות ומעודדים תחרות, אבל לא בעד תחרות כזו, בה צד אחד נאלץ להתמודד עם יד אחת קשורה…”

“לא מתקבל על הדעת, שתהיה הטיה פסולה לטובת רכישה באמצעות אתרים מחוץ לארץ שאינם מעסיקים עובדים ישראלים ואינם משלמים מסים לקופת המדינה. עתה, במקום לתקן את האפליה, שרי האוצר והכלכלה מבקשים להגדיר בצורה אחידה מהי “כמות סבירה” לצרכי יבוא אישי.

אולם לאור מאפייני המוצרים השונים ובהעדר רגולציה בינלאומית להסתמך עליה, ההגדרה המוצעת תגדיל את הפרצה המאפשרת יבוא מסחרי במסווה של יבוא אישי ותרחיב את האפליה הבלתי צודקת בין יבוא אישי ליבוא מסחרי.

בכיוון הזה וללא שוויון מלא בתחום המיסוי אנו במסלול הבטוח להרס המגזר הקמעונאי בישראל, שמשמעותו פיטורי עשרות ואולי מאות אלפי עובדים“.

נשיא איגוד לשכות המסחר; מר לין; “אנו בעד תחרות ומעודדים תחרות, אבל לא בעד תחרות כזו, בה צד אחד נאלץ להתמודד עם יד אחת קשורה. זוהי תחרות בלתי הוגנת שתפגע בכלכלה הישראלית בטווח הארוך ותגרור פיטורי עובדים רבים במשק.

יש לזכור, כי מגזר הקמעונאות בישראל מעסיק מאות אלפי עובדים ופגיעה אנושה במגזר זה משמעותה פתיחה בהליכים של פיטורים נרחבים במשק“.

בנוסף, אמנם ‘המחיר הוא המלך’ אבל ישנם שיקולים נוספים שחייבים להביא בחשבון כאשר עוסקים בייבוא, הקשורים לבטיחות ולביטחון. מטען לטלפון סלולארי לא תקין, שחודר לגבולות הארץ, יכול לגרום לקצר חשמלי ולשריפה בבניין לא עלינו.

אם הרגולציה והתקינה טובים למוצרים שמיובאים לכאן, ובצדק, ההצדקה לאותה רגולציה ותקינה עומדת גם כאשר מדובר בייבוא אישי.

אשר על כן, יש להטיל מגבלה ברורה על ייבוא מוצרים בייבוא אישי שיש בהם ובשימוש בהם משום סכנה בטיחותית, בריאותית או לשלום הציבור ולבדוק באופן אקראי, כפי שנעשה באירופה, שמוצרים המיובאים ביבוא אישי עומדים בדרישות הרגולציה המקומית“. סיכם עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן