לאישה פוליטי מדיני

לבני: כשנשים מנהלות משא ומתן הן לא רצות לספר לחברה

חברת כנסת ציפי לבני, בקונגרס הבינלאומי של 'נשים עושות שלום - הסרת חסמים לשלום במזרח התיכון'; "ממשלת ישראל הייתה צריכה לצאת עכשיו למהלך מדיני ולא לחכות לנשיא ארצות הברית שיניח את האופציה על השולח ◄"כשנשים מנהלות את המשא ומתן, הן משאירות בחוץ את הצורך לרוץ 'לספר לחברה'. פומביות משרתת צורך פוליטי...".
0
0
חברת כנסת ציפי לבני בקונגרס הבינלאומי הראשון של נשים עושות שלום - הסרת חסמים לשלום במזרח התיכון
חברת כנסת ציפי לבני

הכמיהה ל”שלום” חוצה מחנות פוליטיים של ימין ושמאל. מהם החסמים העוצרים אותנו ממימוש הכמיהה? האם אפשר לאפיין אותם ולמצוא להם פתרונות יצירתיים ומקוריים? בנושאים אלו עסק הקונגרס אינטראקטיבי ראשון של ‘תנועת נשים עושות שלום’ שקיימה היום (שלישי, י”ט בכסלו, תשע”ט) באודיטוריום סמולרש שבאוניברסיטת תל אביב בהשתתפות קהל, יחד עם מומחים ומומחיות מהארץ ומהעולם, שיצר ידע חדש בנושא; ‘הסרת החסמים בדרך לשלום במזרח התיכון’.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

תנועת ‘נשים עושות שלום’ הבלתי מפלגתית, הודיעה, כי בימים הקרובים, יוגש ‘נייר עמדה לממשלה’ עם המלצות ופתרונות שעלו. היום, הפעם מלבד בכירים ומומחים מדיניים וצבאיים מהארץ ומרחבי העולם שעוסקים בנושאים אלו ביום יום, נכחו צעירי וצעירות ישראל, אשר השמיעו את קולם וניסו להתמודד עם אתגר פיצוח ‘החסמים בדרך לשלום’.

בין משתתפי הקונגרס, בלטו בנוכחותם; השר צחי הנגבי, חברת כנסת ציפי לבני, חברת כנסת מירב בן ארי, חברת כנסת מרב מיכאלי, חברת כנסת נורית קורן, חברת כנסת קסניה סבטלובה, דר’ עז א-דין אבו אל-עייש, פרופ’ ערן הלפרין, פרופ’ קרין נהון, דר’ מראם מסארווי, האלוף קריסטין לונד, הגב’ הלן לה-גל שגרירה מצרפת, הגב’ דבורה ליונס שגרירה מקנדה, הגב’ אליסון קלי שגרירה מאירלנד, הגב’ סלינה שמבוס שגרירה מקפריסין, מר עמר מנואל גיופרט, הגב’ סוואני האנט, ועוד.

חברת כנסת ציפי לבני, אמרה; “יש כאן מאבק משותף ואני שמחה שאתן כאן ובכל מקום. אני מרגישה שאלו הימים בהם נשים יוצאות להיאבק.

החלק האחרון של הקונגרס יוצא לדרך – ח״כ ציפי לבני, פאנל של צעירי המפלגות, הקבוצות הזוכות בהאקתון מציגות את המיזמים שלהן ופאנל מסכם בהשתתפות חברות כנסת. הצטרפו אלינו!

פורסם על ידי ‏נשים צעירות עושות שלום شابات يصنعن السلام Young Women Wage Peace‏ ב יום שלישי, 27 בנובמבר 2018

החלטנו לקחת את גורלנו בידינו ולהילחם עליו… התבקשתי לדבר על חסמים בתהליך השלום. החסם העיקרי הוא מנהיגים והבשורה הטובה היא שאפשר להחליף אותם, רצוי בנשים או בכאלה שמבינים את המחיר”.

חברת כנסת לבני, הדגישה וציינה; “בעיניי מנהיגים שיעשו ‘שלום‘ הם אלה שמבינים שהמחיר לבני עמם בזה שהם לא עושים שלום, גבוה מהמחיר הפוליטי שהם עלולים לשלם… אני ראיתי את ההבדל בין גברים לנשים כשניהלתי את תהליכי השלום בין גברים לנשים.

ציפי לבני; הפּוּמְבִּיּוּת משרתת את הצורך הפוליטי של המנהיגים ולא את הצורך המדיני…”.

כשאנחנו נכנסות לחדרי המשא ומתן אנחנו משאירות את האגו בחוץ. היכולת שלנו להבין ולהקשיב לצד השני. דבר נוסף שאנחנו משאירות מחוץ לחדר זה את הרצון “לרוץ לספר לחברה“. אין לכם מושג לכמה הישגים הגענו שאף אחד לא ידע עליהם.

כי ידעתי שברגע שאצא איתם בפומבי, הצד השני ייסוג… הפּוּמְבִּיּוּת משרתת את הצורך הפוליטי של המנהיגים ולא את הצורך המדיני…”.

חברת כנסת ציפי לבני, סיכמה; “ראש הממשלה, נכנס לפאניקה מ’החמאס‘. הוא מונע מלחמה – אך גם מונע שלום… אני תומכת בהצעת החוק (חוק חלופות מדיניות, תחילה) שלכן, שאם הקבינט לא יעשה את המובן מאליו ולא ידון באופציות המדיניות הקיימות –  צריך להכריח אותו לעשות את זה…”.

◄נשים עושות

‘נשים עושות שלום’ היא תנועת שטח בלתי מפלגתית, המונה מעל ל- 40,000 פעילות מכל הקשת הפוליטית. התנועה, אינה תומכת ביוזמה ספציפית, אלא פועלת לקידום תמיכה ציבורית רחבה לקידום הסכם מדיני, מתוך אמונה שנשים צריכות לקחת אחריות על עתיד ילדיהן ומתוך התפיסה ששילובן בהליכי פיוס מגבירים את הסיכוי לשלום, בהתאם ל-החלטה 1325 של האומות המאוחדותאוּ״ם).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן