אופנה חדשות רדיו | טלוויזיה

לאה גוטליב מייסדת ‘גוטקס’ מהו סוד דמותה הגברת G ב-ערוץ 11

הגברת G, סוד דמותה המורכבת של הגב' לאה גוטליב מייסדת 'גוטקס' (חברה ישראלית העוסקת בייצור בגדי ים) - איך הפכה שורדת אמיתית שורדת שואה חסרת-כל, להיות מעצבת בעלת שם עולמי ומה המחיר הטרגי ששילמה על שאפתנות ותשוקה חסרות מעצורים. כאן 11 בבכורה טלוויזיונית, על צרות של עניים שהפכו לצרות של עשירים שהפכו לעניים. טרגדיה של "הגברת הראשונה של תעשיית האופנה הישראלית".
0
0

כאן – תאגיד השידור הישראלי, ישדר השבוע ביום רביעי (כ”ח תמוז, ה’תשע”ט, ה-31 ביולי) בשעה 21:00 את “גברת G”,  סרטה המעולה של דלית קימור, המאיר בפעם הראשונה את לאה גוטליב זיכרה לברכה, מייסדת מפעל בגדי הים “גוטקס” שכונתה בארץ וברחבי העולם “הגברת הראשונה של תעשיית האופנה הישראלית”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הדוגמניות של לאה גוטליב מייסדת מפעל בגדי הים 'גוטקס' | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
הדוגמניות של לאה גוטליב

איך הפכה הגב’ גוטליב; שורדת אמיתית שורדת שואה חסרת-כל להיות מעצבת בעלת שם עולמי ומה המחיר הטרגי ששילמה על שאפתנות ותשוקה חסרות מעצורים, באמצעות ראיונות עם בני המשפחה, עמיתיה למקצוע ובשילוב חומרי ארכיון המציגים את יצירתה העשירה.

הסרט המרשים של דלית קימור חובה לצפות – מנסה לפענח את סוד דמותה מלאת הסתירות של לאה גוטליב; הגב’ גוטליב כונתה “גברת Gבפי כול.

הגב’ גוטליב זיכרה לברכה, הייתה ניצולת שואה חסרת כול שהפכה לכוהנת אופנה בין-לאומית, גרה בפנטהאוז בעיר תל אביב, לבושה בבגדי כריסטיאן דיור (Christian Dior); אישה שומרת מצוות שעיצבה בגדי ים נועזים, אשר כלל לא ידעה לשחות;

הגב’ גוטליב, נחשבה אשת מקצוע קשוחה שילדותה האפלה, יצרה מערכות יחסים בעייתיות עם בנותיה; אישה שלא פעם ערבבה פנטזיה ומציאות.

‘גוטקס’ (חברה ישראלית העוסקת בייצור בגדי ים) הנחשבת עד היום לאחד מסיפורי ההצלחה הישראלים הגדולים והמפתיעים ביותר, היא גם סיפור התפתחות התעשייה הישראלית.

מייסדי "גוטקס" לאה גוטליב וארמין עם הדוגמנית גלית גוטמן (1991) | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
גוטליב וארמין עם דוגמנית גוטמן

█ הגברת גוטליב, נאלצה גם להתמודד עם סדרת טרגדיות אישיות

החברה נוסדה בשנת 1949 על ידי לאה וארמין גוטליב. החברה החלה כמפעל ביתי למעילים היה זה בחצר בית עלוב בדרום תל-אביב–יפו.

בשיא ‘תקופת הצנע’ (מדיניות צנע (קיצוב) הונהגה במדינת ישראל בין השנים; 1949–1959 וזכתה לכינוי; תקופת הצנע) שינתה ‘גוטקס’ את ייעודה והחלה לייצר מוצר צריכה לא בסיסי בעליל; בגדי ים.

עם השנים הפכה ‘גוטקס’ למנוע צמיחה לכל יצוא הטקסטיל ממדינת ישראל.

שיא ההצלחה היה בעיצוב בגדי הים בשנות התשעים, אז הם היו כבר מותג בין-לאומי שהתהדרו בו נסיכות, שחקניות קולנוע ודוגמניות-על.

לצד אותה נסיקה מקצועית מטאורית, הסרט, מציג את התנהלותה הכלכלית הקלוקלת של הגברת גוטליב, שאינה מוכנה לחסוך בהוצאות ואינה משכילה להתאים את עיצוביה לשינויי האופנה בשטח.

מן ההתנהלות הזאת החל מפעל ‘גוטקס’ לצבור הפסדים והמצב הכלכלי הקשה בארץ רק החריף את המצב של החברה.

בשנת 1997, הגיע המהפך. החובות, הכריעו את מפעל גוטקס. משפחת גוטליב, נאלצה למכור את המפעל.

באותה העת, נאלצה הגברת גוטליב גם להתמודד עם סדרת טרגדיות אישיות; בעלה ובתה, הלכו לעולמם וכך גם “המוזה הנצחית” שלה – הדוגמנית; תמי בן-עמי.

לאה גוטליב מייסדת מפעל בגדי הים 'גוטקס' ברקע: הדוגמנית ספיר קופמן-פפושדו ומלכת היופי של ישראל 1984 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
לאה גוטליב, זיכרה לברכה

העושים במלאכה;

  • תסריט ובימוי: דלית קימור,
  • הפקה: יהלי גת, מוזה הפקות בעירבון מוגבל,
  • תחקיר ותסריט: אילה רז, קרן בן-חורין,
  • עריכה: טלי גולדנברג,
  • צילום: יורם מילוא,
  • אנימציה: אילה שרוט,
  • תחקיר ויזואלי: חגית בן-יעקב.

גברת G, השבוע, יום רביעי (כ”ח תמוז, ה’תשע”ט, 31.7.19) בשעה 21:15, של כאן – תאגיד השידור הישראלי, ערוץ 11. צפייה מהנה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן