חדשות כאן ישראל מסחר | תעשייה

ישראל ו-איחוד האמירויות המשא ומתן להסכם סחר חופשי, יוצא לדרך

השרה אורנה ברביבאי; “מפגש זה פותח דלת למפגשים הרבים שבדרך וכי אין ספק שהסכם זה, יעזור לחזק באופן משמעותי את הסחר בין המדינות, יסיר חסמים וירחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי. השרה, הביעה תקווה, כי ההסכם יסייע לתעשייה ולאנשי עסקים משתי המדינות וייצור הזדמנויות ל-שיתופי פעולה עסקיים רבים ומגוונים ובכך, אני מקווה שנוכל למצות את מהפוטנציאל האדיר הגלום ביחסים והידידות בין ישראל לאיחוד האמירויות".
0
0

שרת הכלכלה והתעשייה, של מדינת ישראל האלופה (במיל’) אורנה ברביבאי, אמרה אמש (שני, י”א בכסלו, התשפ”ב) לעמיתה האמירתי, שר הכלכלה של ממשלת איחוד האמירויות הערביות מר עבדאללה בין טוק אל מארי בטקס הצהרה על פתיחת משא ומתן להסכם הסכם שותפות כלכלי מקיף (CEPA) סחר חופשי, כי; “הסכם זה, יחזק משמעותית את הסחר בין המדינות, יסיר חסמים וירחיב את השת”פ הכלכלי ביננו”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ההצהרה מפי באה מפי השרה ברביבאי, במסגרת ‘פגישה וירטואלית‘ עם מקבילה האמירתי, עבדאללה בין טוק אל מארי | عبدالله بن طوق المري) והשיקה רשמית את דיוני המשא ומתן לכינון ‘הסכם סחר חופשי בין איחוד האמירויות הערביות לבין מדינת ישראל.’

בין היתר נכתב בהסכם; שותפות כלכלית מקיפה איחוד האמירויות הערביותישראל; צריך להיות מועיל באופן הדדי ומקיף, לכסות סחר בסחורות ושירותים, השקעות, שיתוף פעולה כלכלי.

כמו כן, תחומים אחרים שיש להסכים עליהם, כדי להגיע ליעדים הכלכליים שהציבו ממשלות שתי המדינות להגדיל באופן משמעותי את היקף הסחר וההשקעות הדו -צדדיות לרמה הגבוהה ביותר האפשרית.

בהמשך נאמר, כי ההסכם, יהיה בעל משמעות כלכלית תוך הכרה באינטרסים, חששות, מחויבויות ורגישויות ספציפיות אשר עלולות להיות לשתי המדינות; עוד נקבע, כי ההסכם, יסוכם בתוך שבעה חודשים מן הסבב הראשון במשא ומתן.

השרה ברביבאי ציינה עוד, כי; “מפגש זה פותח דלת למפגשים הרבים שבדרך וכי אין ספק שהסכם זה, יעזור לחזק באופן משמעותי את הסחר בין המדינות, יסיר חסמים וירחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי.

השרה, הביעה תקווה, כי ההסכם יסייע לתעשייה ולאנשי עסקים משתי המדינות וייצור הזדמנויות ל-שיתופי פעולה עסקיים רבים ומגוונים ובכך, אני מקווה שנוכל למצות את מהפוטנציאל האדיר הגלום ביחסים והידידות בין ישראל לאיחוד האמירויות“.

מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה, לא הסתיר את שביעות רצונו מן ההסכם ואנשיו ציינו, כי מאז; “הסכמי אברהם” שנחתמו לפני כשנה, הסחר בין המדינות גדל באופן דרמטי ונכון לחודש יולי 2021 עומד על כ-500 מיליון דולר בסחורות בלבד, כלומר, לא כולל שירותים ושירותים עסקיים.

במינהל סחר חוץ, בראשות אוהד כהן, אמרו שהם צופים, כי נתונים אלו, אף צפויים להמשיך ולצמוח בקצב מהיר ולהגיע לרמות גבוהות הרבה יותר.

█ ישראל ו-איחוד האמירויות; להגדיל באופן משמעותי את היקף הסחר וההשקעות הדו -צדדיות לרמה הגבוהה ביותר האפשרית…

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, מר כהן, נחת אמש (שני) ב-דובאי העיר המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות הערביות וכן היא הבירה של אמירות דובאי במטרה להתניע את דיוני המומ לכינון הסכם סחר חופשי בין איחוד האמירויות הערביות ומדינת ישראל.

שר הכלכלה של ממשלת איחוד האמירויות הערביות מר עבדאללה בין טוק אל מארי | צילום: ויקימדיה  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עבדאללה בין טוק אל מאר

כהן, העומד בראש צוות המומ מהצד הישראלי – שכולל נציגים ממשרד הכלכלה והתעשייה, מינהל המכס, משרד החקלאות, משרד החוץ ומשרד המשפטים – נפגש כבר הבוקר עם מקבילו, האמירתי, העומד בראש צוות המומ מטעם משרד הכלכלה האמירתי.

במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה הישראלי, מציינים, כי סבב הדיונים הראשון, שהחל אתמול (יום שני, 15.11) עתיד להסתיים השבוע ביום חמישי (18.11).

כהן, אמר והוסיף; “בכוונתנו לגבש עם עמיתינו האמירתים, הסכם משמעותי ומקיף, שיכלול בין היתר, סוגיות הנוגעות לסחר בסחורות לרבות רגולציה וכן תקינה, מכס, סחר בשירותים, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני”

ממבט חטוף על נתוני סחר עולה היקף הסחר בסחורות בשנת 2020 בין ישראל ל-איחוד האמירויות, עמד על כ-125 מיליון דולר, שהתחלקו לכ-58 מיליון דולר יצוא וכ- 67 מיליון דולר, יבוּא.

לאחר החתימה על הסכמי אברהם, ניתן לראות קפיצה משמעותית בהיקף הסחר בשנת 2021. על פי נתונים ארעיים של הלמס, מתחילת 2021 (ינואר- יולי) עומד היקף הסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות על 495 מיליון דולר.

היקף היצוּא עומד על 197 מיליון דולר, כאשר רובו מתייחס ל-יהלומים, אך גם מיכון ומכשור חשמלי, אלקטרוניקה, כלי תחבורה ושמנים.

היקף היבוּא עומד על 298 מיליון דולר, מרביתם יהלומים, אך גם היקפים נכבדים של מיכון ומכשור חשמלי ואלקטרוני, תכשיטים, מינרלים ודלקים ושמנים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן