חדשות קולנוע נעים

יור המועצה הישראלית לקולנוע הנבחר הוא אייל בורס

עד היום שימש מר בורס, ראש מסלול קולנוע וטלוויזיה בבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת אריאל ◄מר בורס, מוכר כמי שהפיק ובייים בין השאר את הסרטים הדוקומנטריים; "חברי הכיתה של אנה פרנק" ששודר בערוצי טלוויזיה בישראל ובהולנד והוקרן בפסטיבלי קולנוע רבים בארץ ובעולם. בעבר הוקרן סרטו העלילתי הקצר "חייל בודד" בעשרות פסטיבלים בארץ ובעולם.
0
0
אייל בורס
אייל בורס

אייל בורס ראש המסלול לקולנוע וטלוויזיה בבית הספר לתקשורת אוניברסיטת אריאל, הוא האיש שנבחר לתפקיד יושב ראש המועצה הישראלית לקולנוע – כך הודיעה אתמול (רביעי, כ”ז בתמוז התשע”ח) שרת התרבות והספורט, חברת הכנסת הגב’ מירי רגב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בורס, בוגר תואר ראשון בפילוסופיה ומדע המדינה ובעל תואר שני מעשי MFA ועיוני MA בקולנוע וטלוויזיה מטעם אוניברסיטת תל-אביב.

עד היום שימש ראש מסלול קולנוע וטלוויזיה בבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת אריאל אשר עם היוודע דבר מינויו ברכה אותו אוניברסיטת אריאל מר אייל בורס על מינויו לתפקיד המכובד יושב ראש מועצת הקולנוע הישראלית.

אייל בורס, מוכר כמי שהפיק ובייים בין השאר את הסרטים הדוקומנטריים; “חברי הכיתה של אנה פרנק” ששודר בערוצי טלוויזיה בישראל ובהולנד והוקרן בפסטיבלי קולנוע רבים בארץ ובעולם.

בעבר הוקרן סרטו העלילתי הקצר “חייל בודד” בעשרות פסטיבלים בארץ ובעולם.

בימים אלה מסיים בורס את כתיבת עבודת הדוקטורט שלו בנושא; “היהודי בקולנוע ההולנדי” ומקרין את סרטו התיעודי האחרון “לחיות או למות באנטבה” בפסטיבלי קולנוע בינלאומיים.

█ המועצה הישראלית לקולנוע

על פי משרד התרבות הוקמה ‘מועצה הישראלית לקולנוע’ בשנת 2000 מתוקף חוק הקולנוע התשנ”ט 1999 והיא שאחראית על ביצועו. מטרתה של המועצה לגבש מדיניות וקריטריונים (מבחנים) שמטרתם לאפשר חלוקה עניינית ושוויונית של תקציב התמיכה ב‘תחום הקולנוע’.

על פי החוק לעידוד הקולנוע הישראלי, התקציב נועד לתמוך ביוצרים תוך הבטחת חופש היצירה ומתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה בישראל, להשקפות השונות הרווחות בה ולערכיה. מבחנים אלו, נועדו לתמיכה במוסדות ציבור לצורך קידום המטרות שנקבעו בחוק, תוך התחשבות במגמות ובתמורות המתרחשות מעת לעת בתחום הקולנוע.

תפקידי היחידה של המועצה הישראלית לקולנוע;

  • מתן ייעוץ לשרה בכל נושא הנוגע למדיניות בתחום הקולנוע
  • פיתוח צביון תרבותי מקורי ישראלי ומתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה בישראל, להשקפות השונות הרווחות בה
  • קידום ועידוד יצירה, הפקה והפצה של סרטים ישראליים
  • עידוד שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הקולנוע
  • קידום ועידוד שיווק של היצירה הישראלית בחו”ל
  • עידוד פסטיבלים
  • תמיכה בשימור הסרט הישראלי
  • מתן תמיכות לבקשות הגופים העוסקים בתחום ע”פ המבחנים שנקבעו בסעיף 12 לחוק​.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן