חדשות כאן ישראל צרכנות

חוק ‘אל תתקשרו אלי’ שם קץ לניצול קשישים – אושר

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א) את חוק 'אל תתקשרו אלי' שישים סוף לניצול קשישים. מדובר בחומת ההגנה החדשה על הטלפון של הצרכנים ובכך שמים סוף ל'מכת הטלמרקטינג' וה'שיחות ממוקדי שיווק טלפוני' הפוגעות בעיקר בקשישים ועולים חדשים ◄השרה גמליאל; ממונם של האזרחים בישראל אינו הפקר..." ◄השר כהן; קשישים, שפעמים רבות הם נופלים קורבן להונאות טלפוניות...".
0
0

 

השר אלי כהן עם השרה גילה גמליאל
השר אלי כהן עם השרה גילה גמליאל

שר הכלכלה והתעשייה חבר כנסת מר אלי כהן והשרה לשוויון חברתי חברת כנסת הגב’ גילה גמליאל, העבירו היום (יום ראשון, ג’ באב התשע”ח) באישור ועדת השרים לעניינים חקיקה, את הצעת החוק הממשלתית שתחייב הקמת מאגר שמות ממשלתי אליו חברות השיווק הטלפוני, לא יוכלו להתקשר; ‘do not call list’ | “אל תתקשרו אלי”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ברירת המחדל, תכלול מאגר טלפונים בו יוכנסו מספרי הטלפון של מי שיבקש לכלול את שמו, כלומר, יהיה מאגר שמי שיכלל בו הוא רק מי שיבקש באופן אקטיבי.

מתברר, כי כיום יותר ויותר עיסקאות מתבצעות באמצעות שיחות טלפון וצרכנים רבים מוצאים עצמם במצב בו מטרידים אותם בטלפון פעמים חוזרות ונשנות ולמרות שהם מבקשים שיסירו אותם מהרשימה, ממשיכים להתקשר.

במרבית המקרים מדובר ב’חברות שיווק טלפוני’ שממש “נטפלות” לאוכלוסיות חלשות, ביניהן; קשישים ועולים חדשים ומנצלות אותם כלכלית עד תום.

מטרת החוק היא לא רק למנוע פגיעה בזמן היקר שלנו, הצרכנים, אלא בעיקר להגן על על ‘אוכלוסיות חלשות’ מפני ניצול ציני של נציגי שירות שפעמים רבות מוציאים מאלה כספים רבים בעורמה.

על פי המצב החוקי הקיים הוא אינו מספק את ההגנה הנדרשת על הצרכנים ומאפשר הגנה על הצרכנים מפני שיווק טלפוני בעיקר לאחר מעשה.

█ השר כהן; קשישים, שפעמים רבות הם נופלים קורבן להונאות טלפוניות

יתר על כן, אף שהחוק מאפשר אכיפה במקום בו בוצעה פרקטיקת שיווק מטעה ו\או לא הוגנת, קשה להוכיח זאת ובפועל צרכנים רבים ניזוקים.

לפיכך, מבקשים השרים מר כהן והגב’ גמליאל, להטיל מגבלות על ‘המשווק’ עוד בטרם יפנה ל‘צרכנים’ וזו תכלית המאגר החדש להצר מראש את חופש הפעולה של המשווקים.

מעבר לכך “חוק הספאם” שאינו מאפשר פניית שיווק אלקטרונית ללקוחות אלא אם אשרו זאת מראש במפורש, אינו מגביל את פעולת המשווקים באופן טלפוני.

אסדרה כזו, נהוגה במדינות רבות, בהן; אנגליה, ארצות הברית, אוסטרליה, צרפת, ניו זילנד ועוד.

שר הכלכלה והתעשייה, מר אלי כהן; “המדיניות כיום, לפיה אין הגבלה על שיחות הטלמרקטינג והשיווק הטלפוני, מביאה פעמים רבות לפגיעה חמורה בצרכנים, בעיקר באוכלוסיות חלשות, כדוגמא; קשישים, שפעמים רבות הם נופלים קורבן להונאות טלפוניות.

הקמת המאגר, תביא לצמצום פערי הכוחות בין העוסקים לצרכנים בעסקאות מכר, המתבצעות באמצעות הטלפון, תסייע לאוכלוסיות החלשות ותקדם סחר הוגן“.

█ השרה גמליאל; ממונם של האזרחים בישראל אינו הפקר

השרה לשוויון חברתי הגב’ גילה גמליאל; “השיווק הטלפוני האגרסיבי, גבה קורבנות צרכניים רבים ובפרט אזרחים ותיקים, הגיעה העת לעצור זאת ומאגר ‘do not call list’ יעצור זאת.

ממונם של האזרחים בישראל אינו הפקר, וזכותם למסחר הוגן היא זכות אזרחית יסודית שעלינו להבטיח בכל דרך והמאגר החדש, יבטיח זאת.

אני סמוכה ובטוחה ש‘וועדת השרים’ תאשר את החוק הצודק הזה, שיספק הגנה לאזרחים הוותיקים, ל‘עולים החדשים’ ול’בעלי מוגבלויות’ מפני הונאות שיווק טלפוניות“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן