חדשות בריאות מחקרים בארץ ובעולם קורונה | Covid-19

חוקרי האוניברסיטה העברית: עולה הסיכון להתפרצות של נגיף הקורונה

"יש להיערך להחמרת ההגבלות הנוכחיות, זאת מכיוון שהתפרצות נוספת ברמת ההדבקה הנוכחית תהיה קשה משמעותית מהגל הקודם" ◄לא מדובר בפתחו של גל נוסף אלא בהחרפת הגל השני, קובעים צוות חוקרי האוניברסיטה העברית בניתוח המעודכן שפרסמו אמש (ג') ◄ "מעל ל-800 מתים בסך הכל (צפויים) לקראת סוף אוגוסט".
0
0
מפת ישראל ונגיף הקורונה covid-19 וזוג אזרחים מבוהלים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מפת ישראל וקורונה

מגמת הירידה בנדבקים המאומתים בנגיף קורונה | Covid-19 שהחלה בסוף יולי 2020 וסימנה את בלימת הגל השני השתנתה לרעה בשבוע שעבר; “נפסקה הירידה במקדם ההדבקה והתייצבות על ערך של 1. מגפה במצב של R=1 ומספר גבוה של נדבקים אינה יציבה ועשויה לנבוע משילוב של דעיכת גל ותחילת עלייה מחודשת” – כך קובע במסמך חדש של “התנהגות מעין זו, המאפיינת שלבים ראשונים של התפרצות מחודשת” – צוות חוקרי האוניברסיטה העברית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לדברי החוקרים של האוניברסיטה העברית, הגורם לשינוי הדרמתי אינו ברור, ייתכן כי הוא נובע מהתרופפות עמידה בהנחיות למניעת הדבקה” – טוענים החוקרים.

“אופן השינוי במספר המאושפזים במצב בינוני וקשה, דומה לחודש יוני, בהתחלת ‘התפרצות הגל השני‘ של מגיפת הקורונה (Covid-19).

התצפית קדימה, מעוררת חשש להתפרצות נוספת בתחלואה מנגיף הקורונה“. החוקרים, מבהירים, עוד, כי; “יש להיערך להחמרת ההגבלות הנוכחיות, זאת מכיוון שהתפרצות נוספת ב’רמת ההדבקה הנוכחית‘ מנגיף הקורונה” תהיה קשה משמעותית מן הגל הקודם.

נראה שפיזור התחלוּאה מחייב הקפדה על התקהלויות במקומות סגורים בארץ, בדומה להגבלות שבלמו את הגל השני“.

█ חוקרי האוניברסיטה העברית; “מעל ל-800 מתים בסך הכל (צפויים) לקראת סוף אוגוסט”.

החוקרים החתומים על המסמך הנוכחי, בדומה למסמכים הקודמים שפורסמו לאחרונה, הם; פרופ’ ינון אשכנזי, פרופ’ רן נירפז (בית חולים הדסה), פרופ’ דורון גזית, פרופ’ רונית קלדרון-מרגלית, דר’ מיכאל אסף ופרופ’ נדב כץ – מ’מכון רקח לפיסיקה‘ ומבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים.

מטעם אגף שיווק ותקשורת של האוניברסיטה העברית בירושלים, מסר ראש תחום תקשורת מקומית מר אלון סין משה אתר כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי החוקרים, מדגישים, כי תחזית התמוּתה “עולה בימים האחרונים” וכי; “מעל ל-800 מתים בסך הכל (צפויים) לקראת סוף אוגוסט“.

כמו כן, על פי המדדים והגרפים שהוצגו במסמך, נראה, כי חלה עלייה מחוּדשת במספר החולים במצב בינוני מזה חמישה ימים; “עליה שמעלה חשש לעלייה עתידית בכמות החולים במצב קשה ולפריצה של רמות התחלואה הנוכחיות.

העלייה קדימה בימים האחרונים היא עלייה בכמות חולים במצב קשה“.

לחצו בקישור אל מסמך חוקרי האוניברסיטה העברית המעודכן, 18.8.20.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן