אינטרנט חדשות חדשות טיפים כאן מחשבים

חברת ‘ESET’ – עשרת הדיברות לעבודה מן הבית בימי הקורונה

קורונה? בר נרקיס מחברת מ'ESET' עם טיפים חשובים בתקופה זו; יש להקפיד ולהיות זהירים בכניסה לאתרים זדוניים בדגש על אתרי הונאות בעקבות מגיפת הקורונה | Covid-19. שימו לב להנחיות המצורפות במצגת מודעות עובדים. היו ערניים לגבי ניסיונות דיוּג (“פישינג” על כל סוגיו) המתקבלים בערוצי התקשורת השונים (פרטי וארגוני).
0
0
זוג צעיר וחכם עובדים במחשב נייד מן הבית במחשב | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
זוג צעיר במחשב נייד

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו, המסגרות התערערו, מקומות בילוי ופנאי נסגרו ולצד זה רובנו צריכים כעת לעבוד מהבית על מנת להישאר בטוחים ככל האפשר אל מול נגיף הקורונה – כך כותבת מנהלת מחלקת השירות והתמיכה ב-ESET ישראל, חברת אבטחת מידע בינלאומית מהמובילות בעולם הגב’ בר נרקיס, שיש לה ולחברה שהיא מייצגת מטרה אחת ויחידה לנגד עיניה: להגן עליכם מפני כל הדברים הרעים שיש באינטרנט כדי שתוכלו ליהנות מגלישה בטוחה יותר – לעשות קניות, לשחק משחקים, לטייל באתרים ולצרוך תוכן ללא כל דאגות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אספנו עבורכם, כאמור, את עשרת הדיברות לעבודה מן הבית, הדברים שחשוב שתעשו גם על מנת לשמור על שגרת עבודה נוחה ופרודוקטיבית וגם כדי לשמור על אבטחת המידע האישי והארגוני מהבית.

1. איך תפתחו את היום

דבר ראשון חשוב לקום מן המיטה, להחליף בגדים, לאכול ארוחת בוקר וליצור סביבת עבודה כזו שתהיה שקטה ונוחה ככל שניתן שתהיה כמה שיותר דומה לזו שאתם רגילים אליה.

רצוי למצוא פינת ישיבה על כיסא מול שולחן לזמן עבודה ממושך, אין מה לעשות, על הספה קשה יותר לעבוד וחשוב שנוכל לשמור על ריכוז לאורך זמן.

2. תחילת העבודה

אם אתם חלק מצוות, חשוב וכדאי לעשות ישיבת צוות באמצעות שיחת ועידה, או שיחת וידאו בפלטפורמה שנוחה לכם.

פגישה וירטואלית עם הצוות להכוונת העבודה וניהול משימות שעל הפרק תסייע לשמור על שגרת עבודה רציפה. בנוסף מומלץ לתעד כל דבר שעושים ולעדכן בממשק עבודה משותף על מנת להבטיח המשך רצף עבודה תקין.

3. מוּדעות, מוּדעות, מוּדעות

יש להקפיד ולהיות זהירים בכניסה לאתרים זדוניים בדגש על אתרי הונאות בעקבות מגיפת הקורונה | Covid-19. שימו לב להנחיות המצורפות במצגת מודעות עובדים.

היו ערניים לגבי ניסיונות דיוּג (“פישינג” על כל סוגיו) המתקבלים בערוצי התקשורת השונים (פרטי וארגוני).

אין ללחוץ על קישורים חשודים והקפידו לגלוש רק באתרים עם פרוטוקול לחיבור אינטרנט מאובטח (HTTPS). אל תזינו סיסמאות ו-יוזרים, עבור אתרים לא מאובטחים.

4. הפרידו בין יוזר למטרות עבודה לבין יוזר למטרות פרטיות

במידה ויש מחשב אחד בבית ושאר בני המשפחה משתמשים בו כדאי לפתוח יוזר חדש לשימוש לעבודה עם סיסמה מתאימה. תוכלו להיעזר במדריך הבא למערכות הפעלה Windows 10.

5. חיבור מאובטח לרשת הביתית

הימנעו מלהתחבר לרשת Wi-Fi מזדמנת (של השכנים לדוגמה), הכוונה לאזורים עם FREE WIFI ללא הגנת סיסמה. יש להיכנס לרשת אינטרנט מאובטחת רק במקום בו אנחנו מכירים את מהימנות הרשת כמו הבית.

6. שינוי הגדרות הנתב הביתי

סיסמת המנהל להגדרות הנתב; לרוב הנתב הביתי, הינו בעל אבטחה לקויה וקל לפרוץ אותו, לכן חשוב לבצע מספר צעדים פשוטים כדי לאבטחו.

במידה ויש Wi-Fi בבית, יש להקפיד לשנות את הסיסמה שלו מהגדרות היצרן לסיסמה מורכבת עם לפחות שמונה תווים, שילוב של אותיות גדולות ואותיות קטנות עם מספרים.

7. הגנת מכשירים באמצעות סיסמה חזקה

יש לוודא, שעל אמצעי המחשוב בבית – מחשב נייח/נייד/טאבלט/סמארטפון; כלל המכשירים ברשות העובדים, הארגוניים והאישיים – נעולים בסיסמה  PIN לפי ההנחיות בסעיף 5 למכשירים הרלוונטיים.

יש להקפיד להשתמש בסיסמאות שונות עבור שירותים שונים בדגש על חשבונות פרטיים וחשבונות של העבודה. אנו ממליצים לעבוד עם כלי לשמירת הסיסמאות KeePass.

8. שימוש באנטי וירוס

יש לוודא, כי לכל המכשירים קיים אנטי וירוס מעודכן לצורכי עבודה. למחשב הגנה באמצעות מוצר ESET Internet Security, עבור מכשירי המובייל מיצרן האנדרואיד עם מוצר של ESET Mobile Security.

9. עדכוני אבטחה למערכות

יש לעדכן את כל התוכנות והחומרה בהם אתם משתמשים עם עדכוני האבטחה האחרונים. כגון; מערכת הפעלה של המחשב, דפדפן (המלצה לשימוש בדפדפן chrome) אפליקציות ותוכנות נוספות לצורכי עבודה.

10. שימוש ב-VPN בצורה מאובטחת

במקרים של שימוש ב-VPN, יש להקפיד על כניסה ל-VPN רק לצורך שימוש בתיקיות ויציאה לאחר השימוש. בסיום של יום עבודה יש להתנתק מה-VPN.

אל אתר חברת ESET, המייצרת פתרונות אבטחה מתקדמים שמגנים בהצלחה רבה על שרתים, מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים של למעלה מ-100 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

0
0



אודות הכותב

בר נרקיס

הכותבת בר נרקיס, היא מנהלת מחלקת השירות והתמיכה ב-ESET ישראל, חברת אבטחת מידע בינלאומית מהמובילות בעולם. יש לה מטרה אחת ויחידה לנגד עיניה: להגן עליכם מפני כל הדברים הרעים שיש באינטרנט כדי שתוכלו ליהנות מגלישה בטוחה יותר – לעשות קניות, לשחק משחקים, לטייל באתרים ולצרוך תוכן ללא כל דאגות.

חברת ESET, מייצרת פתרונות אבטחה מתקדמים שמגנים בהצלחה רבה על שרתים, מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים של למעלה מ-100 מיליון משתמשים ברחבי העולם. בישראל האנטי וירוס של ESET, הוא הנמכר והמומלץ ביותר הודות לזיהוי המדויק, צריכת המשאבים הנמוכה והשירות הטכני שהוא לא פחות מ-WOW!

חברת ESET, מפעילים מוקד תמיכה מקצועי, היחיד שמציע פתרונות בעברית לכל סוגי הלקוחות. המוטו שלנו הוא "אנשים עם פתרונות" ומערך התמיכה והשירות שלנו מבוסס על תפיסה זו: אנו מאמינים שהמוצר מעולה, אך הלקוח צריך לקבל פתרון מלא ולא רק מוצר.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן