גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה חדשות כסף מדבר צרכנות קהילה

חברות אשראי יפסיקו העברת כספים לחברות המעורבות ב’עוקץ קשישים’

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: “על מנת להרתיע נוכלים אנחנו מקדמים שורה של תיקוני חקיקה שמטרתם הגברת האכיפה והענישה. כיום ישראל היא בגדר “גן עדן לנוכלים” ◄ שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "מדובר בכלי משמעותי שמטרתו לשים סוף לתופעה של עוקץ קשישים ואוכלוסיות פגיעות" ◄ על פי התיקון לחוק, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תקבע, כי עוסק מסוים הוא מפר בנסיבות מחמירות.
0
0

חברות אשראי, יפסיקו העברת כספים לחברות המעורבות ב’עוקץ קשישים’ אם לא די בכך, עוקץ קשישים בדרך נוספת; 4 תושבות רמלה והעיר לוד, נעצרו אתמול (שלישי, כ”ד בטבת התשפ”ב) על ידי המשטרה כחשודות ב’כייסות’ ו’גניבת כרטיסי אשראי’ מ-קשישים. חוקרי היחידה לחקירת פשעים במרחב שפלה, לאחר מעקב סמוי, על ארבע חשודות, נצפו כשהן מכייסות תיקים וארנקים מאזרחים מבוגרים באזורי קניות ושווקים במרכז הארץ. בהמשך, מדווחת המשטרה (מרחב שפלה) השתמשו החשודות בכרטיסי האשראי שגנבו לביצוע משיכות מזומנים מכספומטים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

על רקע הפגיעות הפיזיות הקשות ועוקץ הכספים של קשישים ברחבי הארץ, יש אור בקצה המנהרה עם הבשורה, כי חברות אשראי בישראל, הודיעו, כי יפסיקו העברת הכספים אל חברות המעורבות ב’עוקץ קשישים‘.

לתהליך המעודד והמנחם במשהו הזה, קדמה עבודת נמלים של שרת הכלכלה והתעשייה אוֹרנה בַּרְבִּיבַאי והשרה לשוויון חברתי וכחברת הכנסת בהפסקת כהונה מירב כהן, יחד עם משרד המשפטים ו’הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגןבראשות הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין מיכאל אטלן.

הגורמים הציבוריים הללו, פרסמו תיקון לחוק שיעצור את העברת הכספים מחברות האשראי אל חברות המעורבות בעוקץ קשישים, המונע מאותם “עוקצים” להשתמש ב’חוק ההוצאה לפועל‘ כנגד צרכנים.

באוקטובר 2020, החליטה הממשלה לאשר תכנית חירום ל’חיזוק המאבק נגד עוקץ‘ וניצול צרכנים אזרחים ותיקים וצרכנים פגיעים אחרים במיוחד בעידן משבר קורונה | Covid-19.

החלטת הממשלה, התקבלה לאחר זיהוי תופעה של עוקץ ועושק אזרחים ותיקים וצרכנים פגיעים אחרים, הן בשגרה והן תוך ניצול משבר הקורונה, באמצעות שיטות שיווק אגרסיביות שיש בהן משום הטעייה של צרכנים, השפעה בלתי הוגנת עליהם או הפרה אחרת של חוק הגנת הצרכן.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אורנה ברביבאי

כעת, בהתאם להחלטת הממשלה, יזמו שרת הכלכלה, השרה לשוויון חברתי ושר המשפטים תיקון חוק העוסק בחיזוק האכיפה מול אותם עוקצים ועושקים.

על פי התיקון לחוק, תוסמך הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לקבוע, כי עוסק מסוים הוא מפר בנסיבות מחמירות, ותוסמך להעביר מידע על כך באופן ישיר לחברות האשראי.

מרגע קבלת הודעה זו, יופסקו שירותי הסליקה עבור אותו עוסק ויופסקו כל פעולות התשלום לטובתו.

מנהל תחום דוברות, תקשורת, הסברה והדרכת קהילה עורך דין דודו אבן חן, הוסיף לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי עוד פורסם תיקון נוסף, תיקון לחוק ההוצאה לפועל, הקובע, כי חובות שיצטברו עבור עוסק שסומן כ’מפר בנסיבות מחמירות‘ לא יובילו לפתיחת תיקי הוצאה לפועל נגד החייב.

כמו כן, ייסגרו תיקים פעילים המתנהלים בהוצאה לפועל לטובתו של העוסק, לגביו נקבע, כי הוא מפר בנסיבות מחמירות.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תגביר את האכיפה על מנת להבטיח את הביטחון של הציבור, בתחומי הצרכנות.

אוֹרנה בַּרְבִּיבַאי שרת הכלכלה והתעשייה, אמרה, כי; “מדובר בכלי משמעותי שמטרתו לשים סוף לתופעה של עוקץ קשישים ואוכלוסיות פגיעות.

אי העברת כספים מחברות האשראי לעסקים ותיקוני החקיקה בהקשרי ההוצאה לפועל, הם חלק מתוכנית חברתית רחבה לחיזוק מעמדם של האזרחים הוותיקים בישראל.

עורך דין מיכאל אטלן הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן | עיבוד צילום: שולי סונגו
עורך דין מיכאל אטלן

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תגביר את האכיפה על מנת להבטיח את הביטחון של הציבור, בתחומי הצרכנות“.

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי וחברת הכנסת בהפסקת כהונה מטעם “יש עתיד“. היא ייסדה את מטה המאבק בעושק הקשישים, על ידי חברות טלמרקטינג שמוציאות במרמה פרטי אשראי מאלפי אנשים, ואז מנשלות אותם מרכושם.

עיקר המאבק שלה התמקד בהחזרת הכסף מאותן חברות טלמרקטינג, ישירות לנפגעים.

השרה לשוויון חברתי, כהן, “על מנת להרתיע נוכלים, אנחנו מקדמים שורה של תיקוני חקיקה שמטרתם הגברת האכיפה והענישה.

כיום מדינת ישראל, היא בגדר “גן עדן לנוכלים” שכן רובם מצליחים להתחמק מעונש ומי שלרוב משלמות את המחיר הן אוכלוסיות מוחלשות.

אני עוסקת בנושא הזה מספר שנים והעשייה שלנו, תרמה לכך ששורה של חברות עושק למעשה פשטו את הרגל ונסגרו, וכעת אנו מבקשים לשנות את כללי המשחק.

כך שחברות האשראי, יהיו מחויבות לעצור את הסליקה לחברות שהורשעו בעושק, ובאמצעות כך לחזק את הצרכנים המוחלשים, שלא יהיו עוד בבחינת טרף קל לנוכלים.

אני מודה לחבריי, שרת הכלכלה, אלופה במיל’ אורנה ברביבאי ושר המשפטים עורך דין גדעון סער על שיתוף הפעולה ומחויבותם למיגור תופעת העושק“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן