ירושלים מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ קהילה תרבות הדיור | ועד בית

ועד בית: אסיפת דיירים ב’זוּם’ כאשר אף בעל דירה לא הביע התנגדות

האם יש צורך בהסכמת כל הדיירים לקיום אסיפת דיירים ב"זום"? שכן ששימש תקופה קצרה בעבר כחבר נציגות בבית המשותף וסירב לשלם חובותיו, טען, כי אסיפת הדיירים שהתקיימה ב"זום" לבחירת הנציגות החדשה אינה כדין. מכיוון שלא היתה הסכמה מצד כל הדיירים לקיימה בדרך זו ◄ המפקחת הבכירה על רישום מקרקעין, קבעה; חוק המקרקעין אינו קובע, כי אסיפה צריכה להתקיים דווקא באופן פיזי ויש לפרש את החוק באופן המאפשר קיומן של אספות בתקופת הקורונה.
0
0
אביטל שרייבר מפקחת על רישום מקרקעין (הליך שיפוטי) ירושלים ברקע: מסך זוּם | צילום רקע מסך זוּם: blog.zoom | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אביטל שרייבר

“איני סבורה שהיה צורך בהסכמת כל בעלי הדירות לקיום האסיפה באמצעות אפליקציית זוּם, זאת מכיוון ש’חוק המקרקעין’ אינו קובע, כי אסיפה צריכה להתקיים דווקא באופן פיזי ויש לפרש את החוק באופן המאפשר קיומן של ‘אסיפות בעלי דירות’ בדרך סבירה על פי הנסיבות (‘מגיפת הקורונה’)…” – כך קבעה היום שני, ז’ אייר תשפ”א, בהיעדר הצדדים) כב’ המפקחת הבכירה על רישום מקרקעין בירושלים, הגב’ אביטל שרייבר.

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק או בטוויטר.

הנתבע משה פרץ מרחוב הבבא סאלי 22, בירושלים, היתה, כי אסיפת הדיירים אשר התקיימה ב”זוּם” לצורך בחירת הנציגות המשותפת, אינה כדין, מכיוון שלא ניתנה הסכמת כל הדיירים לאסיפה כזו.

פרץ, בעל דירה בעיר ירושלים, אשר שימש לתקופה קצרה בעבר כאחד מנציגי הנציגות בבית המשותף וסרב לשלם חובותיו ל’וועד הבית‘ ולהעביר את הרשאות חשבון הבנק של נציגות הבית המשותף לנציגות החדשה, נתבע על ידי נציגות הבית המשותף באמצעות בא כוחם מר אשר דוד.

טענותיו של הנתבע משה פרץ, היו כי הנציגות לא נבחרה כדין ושההחלטה לסיים תפקידו כנציג הנציגות התקבלה במרמה, ושאינו מסכים להעביר תשלומים שוטפים בעקבות כך.

בנוסף, טענתו של הנתבע פרץ, היתה, כי אסיפת הדיירים אשר התקיימה ב”זוּם” לצורך בחירת הנציגות המשותפת, אינה כדין, מכיוון שלא ניתנה הסכמת כל הדיירים לאסיפה כזו.

התביעה הגיעה למפקחת הבכירה על רישום מקרקעין בירושלים הגב’ אביטל שרייבר, שדנה בשאלה האם על הנתבע לשלם את חובותיו, אותם לא שילם עוד משנת 2017 והאם הנציגות נבחרה כדין.

על פי טענות התובעת נציגות הבית המשותף, התקיימו מספר ניסיונות לקיים אסיפת דיירים והנתבע פרץ, הכביד על תיאום אסיפה זו.

לבסוף, הוחלט לקיים את האסיפה באמצעות “זוּם” והשתתפו בה 9 מבין 12 בעלי הדירות ובאסיפה זו, נבחרה נציגות.

הנתבע, טען בתגובה, כי הנציגות לא נבחרה כדין, שכן במודעות שנתלו לצורך קיום האסיפה, נפלו פגמים מסיבות שונות שפורטו בתגובה ועל כן, לא ניתן היה לקיים את האסיפה כפי שנקבע באותן מודעות.

בנוסף, טען הנתבע פרץ, שהאסיפה שנקבעה לבסוף בזום התקיימה שלא כדין, שכן לא הייתה הסכמה של כל בעלי הדירות לקיימה בזום.

המפקחת על רישום מקרקעין, שרייבר; קיום האסיפה באמצעות אפליקציית זום, כאשר אף בעל דירה לא הביע התנגדות לכך טרם האסיפה, היא פעולה סבירה”.

דוברת היחידות המקצועיות באגף דוברות הסברה ותקשורת, של משרד המשפטים, הגב’ כרמית אורפז-ימין, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’, כי לאחר שמיעת הצדדים, החליטה המפקחת על רישום מקרקעין, הגב’ אביטל שרייבר, כי על השכן לשלם את החוב שלו עוד מדצמבר 2017.

בנוסף, על הנתבע משה פרץ לשלם חובות שוטפים נוספים שהצטברו לאחר הגשת התביעה ועד לסוף חודש דצמבר 2020.

כמו כן, קבעה כב’ המפקחת שרייבר, שהנציגות שנבחרה באסיפה שהתקיימה, היא הנציגות של הבית המשותף ועל כן, באפשרותה להעביר על שמה את חשבון הבית המשותף.

בסופו של דבר, לגבי טענת הנתבע על קיום האסיפה בזום, קבעה כב’ המפקחת שרייבר, כי: “איני סבורה שהיה צורך בהסכמת כל בעלי הדירות לקיום האסיפה באמצעות ‘אפליקציית זוּם‘ זאת מכיוון ש’חוק המקרקעין‘ אינו קובע, כי אסיפה, צריכה להתקיים דווקא באופן פיזי.

יש לפרש את החוק באופן המאפשר קיומן של אסיפות בעלי דירות בדרך סבירה על פי הנסיבות.

לכן, בנסיבות בהן עקב ‘מגיפת הקורונה‘ וטענות הנתבע עצמו, נמצא, כי קיים קושי לקיים אסיפה באופן פיזי ומאידך, כאשר קיימת החלטה של ערכאה זו, על פיה יש לקיים אסיפה, קיום האסיפה באמצעות אפליקציית זום, כאשר אף בעל דירה לא הביע התנגדות לכך טרם האסיפה, היא פעולה סבירה“.

אל; פסק הדין המלא של אביטל שרייבר- אסיפת דיירים בזוּם של נציגות הבית המשותף בירושלים נגד נתבע משה פרץ.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן