חדשות מסים קיבוץ

התנועה הקיבוצית, הוכיחה – מצב הקיבוצים מעולם לא היה טוב יותר

- כך אמר ירון רייכמן, מנכל ברית פיקוח MBT ב'ועידת תום שנת 2019 של ברית פיקוח' ועסקה בסקירה מאקרו כלכלית, נתונים כלכליים הקשורים לקיבוצים, עדכונים בנושא חקלאות, עדכוני חקיקה ופסיקה ויישום רפורמת המיסוי בקיבוצים; התעשייה הקיבוצית היא הענף הכלכלי המוביל במגזר הקיבוצי (כ-70% מן הפעילות הכלכלית במגזר). התעשייה, מסכמת עשור וחצי של צמיחה עקבית בהכנסות וברווחיות" ◄ מנכל 'מבט יועצים' מר רביב ישי, דיבר על יישום הרפורמה במיסוי הקיבוצים; ""דוחות המס שהוגשו בקיבוצים, הם טובים יותר ממה שציפיתי, כאשר ניהלו את התהליך על שינוי החקיקה...".
0
0
ירון רייכמן, מנכל ברית פיקוח MBT ב-ועידה כלכלית תום שנת 2019 | צילום: התנועה הקיבוצית | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
ירון רייכמן

“שנת 2018, מוכיחה את טענת הנהגת התנועה הקיבוצית כי מצבם של הקיבוצים מעולם לא היה טוב יותר…”- כך אמר מנכל ברית פיקוח MBT מר ירון רייכמן ב’ועידה כלכלית תום שנת 2019′ נערכה וננעלה בשבוע שעבר ב’אולמי אווניו’ בקריית שדה התעופה שעסקה בסקירה מאקרו כלכלית, נתונים כלכליים הקשורים לקיבוצים, יישום רפורמת המיסוי בקיבוצים, עדכוני חקיקה ופסיקה ועדכוני חקלאות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

את הוועידה פתח מנכל ברית פיקוח MBT, מר ירון רייכמן, שהציג לנוכחים נתונים על מצבם הכלכלי של הקיבוצים והמושבים ומצבה של החקלאות.

רייכמן, אמר, כי; “שנת 2018, מוכיחה את טענת הנהגת התנועה הקיבוצית שמצבם של הקיבוצים מעולם לא היה טוב יותר”.

 מנכל ברית פיקוח MBT, מר רייכמן, הציג נתונים שאותם ריכזה וניתחה ברית פיקוח עבור התנועה הקיבוצית, לפיהם בשנת 2018, הגיע היקף פעילותם הכלכלית של הקיבוצים לסך של 45.4 מיליארד ₪.

המהווים צמיחה של 3% בהשוואה להיקף הפעילות בשנת 2017 והרווח התפעולי המצרפי בשנה זו, עמד על סך של 3.5 מיליארד ₪, המהווים צמיחה של 7% בהשוואה לשנה קודמת.

התעשייה הקיבוצית היא הענף הכלכלי המוביל במגזר הקיבוצי (כ-70% מן הפעילות הכלכלית במגזר). התעשייה, מסכמת עשור וחצי של צמיחה עקבית בהכנסות וברווחיות”.

“לצד השחיקה בפעילות החקלאית, מתמודד המגזר הקיבוצי גם עם גזרות והקשחת עמדות מצידה של רשות מקרקעי ישראל.

רשות המקרקעין, נוקטת כיום בגישה מחמירה כלפי בנייה וצמיחה דמוגרפית בקיבוצים המתחדשים”. סיכם מנכל ברית פיקוח MBT, מר ירון רייכמן.

█  רשות המסים, עדיין עומדת על דעתה שאין להתחשב בייחודיות של הקיבוץ באופן מיסויו.

נציג הנהגת התנועה הקיבוצית, אמר בכנס: “מי שיש לו פטיש מדמה את כל העולם למסמרים… השקענו חצי שנה להסביר ולשכנע את מנכל רשות המסים וצוותו, למה אנחנו לא כמו כולם, ואנחנו משהו אחר ממה שהם חשבו.

עכשיו כשיש בוס חדש, צריך ללמד את הכל מהתחלה. הדיון עם רשויות המס הוא דיון מתמשך ומתחיל כל שנה מחדש.

ב-רשות המסים יודעים שיש אצלנו אוצר, הם רק מחפשים את המפתח. זהו משחק שחמט מתוחכם שבו קו הנסיגה של היום הוא קו ההתחלה של המחר. כל שנה, יש עוד חוכמות ועוד חוכמולוגים.

לכן, חשוב מאוד להיות עקביים ונחושים, לא לוותר ולא להקל ראש בהכנת החומר ובהכנה לדיונים. צריך גם להבין שאין מצב שתמיד ננצח. צריך להבין איזה מרחב דיון יש על מה אסור לוותר בשום אופן ועל מה ניתן להתפשר לאחר משא ומתן מתיש.

ירון רייכמן, מנכל ברית פיקוח MBT ב-ועידה כלכלית תום שנת 2019 | צילום: התנועה הקיבוצית
ירון רייכמן

הם “מחפשים אותנו בכל דרך” ואסור לנדב להם מידע. אנחנו מתארגנים לעוד סוף שנה ושוב יהיו בקשות טריקיות ואני מדגיש שיש להיזהר“.

מנכל ‘מבט יועצים‘ מר רביב ישי, דיבר על יישום הרפורמה במיסוי הקיבוצים; “לפני כשלוש שנים יצרה מדינת ישראל, חקיקה חדשה בנושא המיסוי לקיבוצים המתחדשים, חקיקה שהיוותה פשרה בין עמדת רשות המסים לעמדת התנועה הקיבוצית.

למרות הפשרה, רשות המסים, עדיין עומדת על דעתה שאין להתחשב בייחודיות של הקיבוץ באופן מיסויו.

קיימים הבדלים בין הפרשנות של רשות המסים לגבי הסכום שצריכים הקיבוצים לשלם לבין הפרשנות שלנו בנושא. קיבוצים שנתנו ביטוי מלא להחלטות ולמידע הדרוש, יכלו לשלם פחות מקיבוצים שלא עשו כך.

בשנת 2017, חברי קיבוץ עצמאיים, עדיין הגישו את דוחות המס, לפי החוק הקודם.

בשנת 2018, חל שינוי ומס הכנסה דורש שהקיבוץ, יחתום על מסמך, כי החבר שילם לו את כל מה שצריך והמלצתנו היא שהקיבוץ, יחתום על כך, רק לאחר שסיים את הדין והדברים מול החבר.

על פי החקיקה החדשה, ההכנסות המשותפות של הקיבוץ מיוחסות וממוסות באמצעות כלל החברים, תשלום המס מתבצע באמצעות הקיבוץ.

לחלוקה לחברים או לייחוס תמורות לשימושים מוגדרים, השפעה על חבות המס הכוללת. בעסקאות המקרקעין מס השבח משולם כמקדמה לפי שיעור מס חברות. החבות הסופית נקבעת בכל מקרה, בעת הגשת הדוח למס הכנסה. גם בעסקאות הוניות החבות נקבעת ב’דוח השנתי‘”.

לסיכום דבריו אמר מנכל ‘מבט יועצים‘ מר רביב ישי; “דוחות המס שהוגשו בקיבוצים, הם טובים יותר ממה שציפיתי, כאשר ניהלו את התהליך על שינוי החקיקה, אולם כשאני מתרשם מעמדת רשות המסים בנושא, אני חושב שעוד צפויים לנו חיים קשים“.

אל לחצו לקריאת הדיווח המלא על ועידת תום 2019 של ברית פיקוח

█  ברית פיקוח MBT
ברית פיקוח נוסדה ב-1934 (בשם ברית פיקוח לקואופרציה החקלאית העובדת בעירבון מוגבל), על ידי אנשי תנועת העבודה בארץ ישראל. על פי ויקיפדיה, היא נועדה להיות גוף מבקר במסגרת חברת העובדים של ההסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל, כמו גופים דומים שהוקמו על ידי חברת העובדים על מנת לחסוך ב-הוצאות רואי חשבון.
ל-MBT רואי חשבון, ניסיון רב במתן שירותים בתחומי ביקורת וחשבונאות ובין לקוחותינו נמנים חברות ציבוריות, חברות פרטיות, חברות בינלאומיות ומפעלי תעשייה ומסחר.
הצוות המקצועי בפירמה מורכב ברובו מרואי חשבון, כלכלנים ומומחי מס חלקם בעלי ניסיון של מעל 20 שנה, אשר מחויבים למתן שירות אישי ללקוח, תוך מתן מענה איכותי ומקצועי לצרכי הארגון.

ברית פיקוח נוסד‏ה ב-‏1934‏, היא אגודה שיתופית ישראלית העוסקת בראיית חשבון וייעוץ מיסוי וכלכלי למפעלי תעשייה, קיבוצים ומושבים. החל משנת 2009, היא חברה ברשת העולמית PraxityTM, המאגדת משרדי רואה חשבון עצמאיים.

לצד משרד רואי החשבון פועל משרד הייעוץ MBT יעוץ כלכלי ומיסויי בעירבון מוגבל. מטרת הפירמה, הינה מתן שירות על ידי שימוש בעקרון ה-One Stop Shop, אשר מאפשר מתן שירות יעיל וממוקד עבור הלקוחות.

השקפה זו, מאפשרת ללקוחות הפירמה ליהנות ממגוון שירותים, החל מתכנוני מס בינלאומיים, בניית תכנית עסקית, ליווי עסקים בקבלת מענקים ממשלתיים, מחקר ופיתוח, מסלולי תעסוקה ועד לייעוץ פנסיוני פרטני – הכל תחת קורת גג אחת ועל ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן