הבחירות לכנסת ה-21 חקלאות ישראל

התאחדות חקלאי ישראל פגשו בראשי כחול לבן, עוד הבטחות?

במפגש היום (ב') של מנהיגי "כחול לבן" המועמד לראשות הממשלה מר בני גנץ, מר משה (בוגי) יעלון ומר גבי אשכנזי, שמעו אלה מראשי התאחדות חקלאי ישראל על המצוקות הקיימות היום בענף החקלאות. מר גנץ: "מדינת ישראל חייבת מבחינה ערכית ואסטרטגית שיהיה לה חוסן חקלאי" ◄ מזכל תנועת המושבים ויושב ראש התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור; "בתכנון מסודר וכסף קטן יחסית, ניתן לייצר חקלאות במחירים הוגנים לצרכן והוגנים לחקלאים״.
0
0
ראשי מפלגת כחול לבן במפגש עם ראשי התאחדות חקלאי ישראל | צילום: שריה דיאמנט
ראשי כחול לבן

ב’חקלאי ישראל’ למודי סבל וניסיון, נעשה היום ניסיון להאכיל אותם בעוד הבטחת בחירות במפגש שקיימו היום (שני, י”א באדר ב’ התשע”ט) עם המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת כחול לבן, מר בני גנץ ומנהיגי כחול לבן מר משה (בוגי) יעלון ומר גבי אשכנזי עם ראשי התאחדות חקלאי ישראל, מנהיג המפלגה החדשה, מר גנץ, אמר, כי; “מדינת ישראל חייבת מבחינה ערכית ואסטרטגית שיהיה לה חוסן חקלאי“.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

זאת ועוד, ראשי מפלגת כחול לבן, שמעו מפי ראשי התאחדות חקלאי ישראל, על המצוקות הקיימות היום בענף החקלאות.

כמו כן, השיבו אנשי “מפלגת כחול לבן לשאלות המשתתפים ביניהם; מזכל תנועת המושבים ויושב ראש התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור, מזכל התאחדות חקלאי ישראל, מר אבשלום וילן, יושב ראש מרכז המועצות האזוריות, מר שי חג’ג ומזכל התנועה הקיבוצית, מר ניר מאיר.

במהלך הדיון, ציין מר גנץ, כי: “זהו המפגש השלישי שלנו בנושא חקלאות, מדינת ישראל, חייבת מבחינה ערכית ואסטרטגית שיהיה לה ‘חוסן חקלאי. ערך ההתיישבות הוא ערך שחייב להישאר בתוקף. אנחנו צריכים לתמוך באזורים החקלאיים הקדמיים במיוחד

מר גנץ, המשיך להפליג בחלומותיו; “לחשוב איך אנחנו רוצים לראות את מדינת ישראל כשתחגוג 100 ולהתחיל לפעול למען זה כעת”. עם הבטחה למועד פירעון כזה (עוד 29 שנים) אף אחד כבר לא יוכל להאשים אותו שלא עמד במילותיו-הבטחותיו בגיל 120 (כיום בן 59).

“המדיניות היום היא מדיניות אנטי חקלאית”.

משה (בוגי) יעלון, כהרגלו האשים, כי; “המדיניות היום היא מדיניות אנטי חקלאית. אנחנו מבינים שמדובר באינטרס לאומי של מדינת ישראל, המטרה היא שתהיה פה חקלאות פורחת“. לרגע, היה נדמה שראינו כלניות פורחות.

מר יעלון, המשיך והבטיח, עוד הבטחה, כי רשימתו “כחול לבן” תכניס את הנושא במסגרת ‘תכנית 100 הימים“. אך אף חקלאי גם לא שאל מה יהיה אחר כך ומה הן הבטחות ומתי נוכח בקיומן לכך, שסוף סוף לחקלאים יהיה יותר ירוק בכיס ופחות כחול סביב העיניים

מה צריך לעשות? פשוט צריך לעשות. החקלאות היא פרח מוגן וצריך לשמור עליו”.

גבי אשכנזי, לא התעלם מן העובדה, כי החקלאים סובלים וגילה גם הוא, כי; “מילים, מילים, מילים, Parole, parole, parole” כמו השיר איטלקי-צרפתי המפורסם, אינם עולים בכסף וירה; “אנחנו משוכנעים שצריך להגן עליכם, לא רק על השטח.

אין יותר מדי וויכוחים מה צריך לעשות? פשוט צריך לעשות. החקלאות היא פרח מוגן וצריך לשמור עליו”.

“בתכנון מסודר וכסף קטן יחסית, ניתן לייצר חקלאות במחירים הוגנים לצרכן והוגנים לחקלאים״.

מזכל תנועת המושבים ויושב ראש התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור המנוסה בהבטחות מכל המפלגות, אמר בנימוס בדיון; ״אני מודה על המפגש. העניין הוא תפיסת העולם והמדיניות הממשלתית, עד כמה אחרי “הדיבורים היפים” כלפי החקלאות, חשוב באמת לקובעי המדיניות שיהיו כאן חקלאות וייצור מקומי.

לדבריו של צור; “בתכנון מסודר וכסף קטן יחסית, ניתן לייצר חקלאות במחירים הוגנים לצרכן והוגנים לחקלאים״.

“מי שייקח את תיק משרד החקלאות, יוכל לחולל כאן פלאות”.

מזכל התאחדות חקלאי ישראל, מר אבשלום וילן, בחר שדווקא לא ל”התבכיין” והדגיש את היעדר מדיניות של איש מתאים לעשות זאת במשרד החקלאות והבהיר; ״החקלאות הישראלית היא סיפור הצלחה.

“עם זאת” הוסיף מזכל ההתאחדות חקלאי ישראל, מר וילן; “למעלה מ-10 שנים שאין מדיניות כלשהי בתחום החקלאות ומי שייקח את תיק משרד החקלאות, יוכל לחולל כאן פלאות. יש אנשים, יש ידע ומחקר,  רק חסרה הנהגה״.

“הותמל עושה נזק למדינת ישראל והגיע הזמן שיעבור מהעולם”.

יושב ראש מרכז המועצות האזוריות, מר שי חג’ג; ״אנו חושבים שיש  להכניס את המצע החקלאי ל-הסכמים הקואליציוניים.

לטענת מר חג’ג “הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור(הותמל) עושה נזק למדינת ישראל והגיע הזמן שיעבור מהעולם.

כך גם בנוגע לגבי הועדות הגאוגרפיות. לכן, יש לבצע חשיבה על מסלול מחדש ולשבת איתנו, כדי להביא לפתרון הבעיה”.

שתצא הצהרה מעשית שתמנעו את החרבת כל החקלאות בעמק יזרעאל…”

מזכל התנועה הקיבוצית, מר ניר מאיר, שהודיע היום (שני) לחברי מזכירות התנועה הקיבוצית, כי בכוונתו להמשיך לקדנציה שנייה, בתפקיד מזכל התנועה הקיבוצית שתיפתח רק בעוד כחצי שנה; “אני מכיר את כולכם פה, יותר מיום אחד, אתם מבינים היטב את המשמעות הלאומית של החקלאות.

חשוב לי שתצא הצהרה מעשית שתמנעו את החרבת כל החקלאות בעמק יזרעאל בדרך של הקמת נמל תעופה בין לאומי וקחו את זה למדבר. עזרו לשמר אזור חקלאי מוביל מצליח וגאה״.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן