חדשות מסחר | תעשייה

השר אלי כהן: מחיר המלט המיובא מתייקר רק ב-0.25%

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, החליט על הטלת היטל היצף בשיעור מינימלי של 0.25% בלבד, על ייבוא מלט מטורקיה ומיוון ולהמשיך לבחון את הצורך בהעלאת שיעור ההיטל בעיקר במקרה בו היבוא, יעלה מעל 50% מהשוק, ובכך לאזן בין המשך הגידול ביבוא והגדלת התחרות לצד שמירה על ייצור מקומי ◄ שר הכלכלה: "נמשיך לעודד את התחרות בענף המלט לצד הגנה על התעשייה הישראלית, תוך שמירה על עצמאות ייצור מלט בשוק המקומי".
0
0
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן על רקע מלט
השר אלי כהן ברקע: מלט

שומרים על התחרות בענף המלט תוך הגנה על הייצור המקומי? כן. שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן החליט היום (שני, ט’ טבת תשע”ט) להטיל היטל היצף בשיעור מינימלי של 0.25% בלבד, על יבוא מלט מטורקיה ומיוון וזאת לתקופה של 30 חודשים ובמקביל הנחה את הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה והתעשייה לעקוב אחר מצבה של התעשייה המקומית, מחירי המלט בשוק, התפתחות היקפי היבוא ושוק המלט בכלל, על מנת לבחון הצורך בהעלאת שיעור ההיטל, בין השאר בשל עליית היקף היבוא מעל 50% מכלל המלט בשוק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כמו כן, מצפה השר כהן, כי “נשר” תעמוד בהתחייבותה ל’וועדה המייעצת להיטלי סחר ואמצעי הגנה‘ להימנע מעליית מחירים במשך תקופת ה-היטל.

החלטת השר, מאזנת בין אימוץ ממצאי הממונה על היטלי סחר והמלצת הוועדה המייעצת אשר מצאו, כי יבוא מלט אל ישראל מטורקיה ומ-יוון, מתקיים במחירי היצף הגורמים לנזק ממשי לתעשייה המקומית, לבין המלצת הוועדה להימנע מהטלת היטל היצף מתוך שיקולים משקיים הנוגעים לקידום תחרות.

דובר משרד הכלכלה והתעשייה, מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי שיעור יבוא המלט, אשר עמד בשנת 2017 על כ- 33% מ’שוק המלט‘ מהווה תחרות לתעשיית המלט המקומית, בראשה עומדת חברת “נשר” ואולם רף ייבוא העולה על 50% עשויי להוות איום על קיום תעשיית המלט הישראלית.

השר אלי כהן, ציין, כי קיימת חשיבות אסטרטגית בשמירה על קיומה של תעשיית מלט מקומית תחרותית וברת קיימא, ולצד הפחתת המחירים המבורכת וקידום התחרות בענף המלט אשר מביא עמו היבוא. קיימת למדינת ישראל חשיבות בשמירת בסיס תעשייתי איתן ועצמאי בטווח הארוך.

לנוכח המלצות הועדה המייעצת לגבי סיוע לעידוד תחרות מקומית בענף, ב-משרד הכלכלה והתעשייה, בוחנים את האפשרות למתן תמריצים להשקעות בענף, כך שיהיה יותר משחקן אחד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן