חדשות כנסת ישראל סביבה | אקולוגיה

השרה זנדברג לקצאא: לא נסכים תוספת סיכון משינוע הנפט במפרץ אילת

השרה תמר זנדברג; "אני ממש מציעה לא לנסות אותנו בעניין הזה. זו עמדת הרגולטור, היא עמדה ברורה וחדה, והיא תקוים... חגגתם את מזכר ההבנות והפצתם אותו לציבור כדבר שהוא מעשה עשוי, ואז אתם אומרים שביטול יהיה מסר לא נכון לחברות שאתם סוחרים איתם. ניסיתם להוביל את ממשלת ישראל בכחש, שאתם תובילו את המדיניות במקום הממשלה, ועכשיו כששמים לכם ברקס אתם מזדעקים".
0
0

“שמענו בימים האחרונים שאולי קצאא רוצה לעקוף את הרגולטור הסביבתי. אין דרך לעשות את זה ולעקוף את המגבלות הקיימות לשינוע הנפט, ולכן לא נסכים לתוספת סיכון משינוע הנפט במפרץ אילת. אני ממש מציעה לא לנסות אותנו בעניין הזה. זו עמדת הרגולטור, היא עמדה ברורה וחדה, והיא תקוים” כך הצהירה – השרה תמר זנדברג בדיון ב’וועדת הפנים והגנת הסביבה’ בנושא; קו צינור אילת-אשקלון (קצאא*).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

 תמר זנדברג השרה להגנת הסביבה, הגיעה אתמול (שני, כ”ה בכסלו התשפ”ב) לדיון בנושא ההשפעות הסביבתיות של הסכם קצאא, שנערך בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות חבר כנסת יוראי להב הרצנו.

את הדברים הנזעמים האלה כלפי מנכל חברת קו צינור אילת אשקלון מר איציק לוי, הטיחה השרה זנדברג בדיון ב’וועדת הפנים והגנת הסביבה‘ עוד אמרה השרה זנדברג,, במהלך הדיון, כי; “עמדת המשרד להגנת הסביבה והמדיניות שאימץ, היא אפס תוספת סיכון למפרץ אילת.

דליפות קורות ודליפות קרו, בניגוד לטענות, כולל בשנים האחרונות. שמענו בימים האחרונים שאולי קצאא, רוצה לעקוף את הרגולטור הסביבתי. אין דרך לעשות את זה ולעקוף את המגבלות הקיימות לשינוע הנפט.

ולכן, לא נסכים לתוספת סיכון משינוע הנפט במפרץ אילת. אני ממש מציעה, לא לנסות אותנו בעניין הזה. זו עמדת הרגולטור, היא עמדה ברורה וחדה, והיא תקוים“. הכריזה פסקה תמר זנדברג השרה להגנת הסביבה.

עוד הוסיפה השרה זנדברג, כי; “כמו כל מדיניות ממשלתית, השאלה היא האם ישנם שיקולים כלכליים, מדיניים או אנרגטיים שיכולים להאפיל על הסיכון הסביבתי החריף הזה.

התשובה היא שאין כאלה. אף אחד מהשיקולים לא שווה את הסיכון המשמעותי למפרץ אילת, שיכול להיות בלתי הפיך“.

דוברות המשרד להגנת הסביבה מסרה לאתרכאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; השרה זנדברג, פנתה בדבריה למנכל קצאא מר לוי: “ההסכם הזה הוא הסכם מעבר בצינור בשביל להגיע מיבשת אסיה ליבשת אירופה. אין פה ולוּ חבית אחת שמיועדת ל… משק הישראלי.

חגגתם את מזכר ההבנות והפצתם אותו לציבור כדבר שהוא מעשה עשוי ואז אתם אומרים שביטול, יהיה מסר לא נכון לחברות שאתם סוחרים איתם.

ניסיתם להוביל את ממשלת ישראל ב-כחש, שאתם תובילו את המדיניות במקום הממשלה, ועכשיו כששמים לכם “ברקס” אתם מזדעקים”.

השרה זנדברג למנכל קצאא; “ניסיתם להוביל את ממשלת ישראל בכחש, שאתם תובילו את המדיניות במקום הממשלה, ועכשיו כששמים לכם ברקס אתם מזדעקים”.

נמסר, כי בדיון השתתפו גם סמנכלית רישוי עסקים ותעשיות במשרד להגנת הסביבה, הגב’ שולי נזר ומנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, מר רני עמיר.

לישיבה הוזמנו נציגי; משרד ראש הממשלה, משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, מינהל התכנון , משרד האנרגיה , משרד המשפטים, משרד האוצר, משרד החוץ, משרד הבריאות, משרד התיירות, קצצא, עמותת צלול, רשות החשמל.

הקואליציה לבריאות הציבור, האגודה לאקולוגיה ולמדעי הסביבה, רשות הטבע והגנים הלאומיים, מועצת גנים לאומיים שמורות טבע ואתרים לאומיים, החברה להגנת הטבע, איגוד ערים לאיכות סביבה נפת אשקלון, עיריית אילת, נציגי תושבים.

עיריית אשקלון, אדם טבע ודין, עמותת שומרי הבית, ההסתדרות הרפואית בישראל, חיים וסביבה, גרינפיס, אוניברסיטת תל-אביב, ארגון נוער למען אקלים, עמותת אקופיס, לובי 99, עמותת הסביבה, מרכז השל למנהיגות וחשיבה סביבתית/

אוניברסיטת בן גוריון, מגמה ירוקה, המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה, ארגונים ירוקים, הורים למען האקלים, אוניברסיטאות ומוסדות אקדמים, אוניברסיטת בר אילן, ארגונים סביבתיים

 *קו צינור אילת-אשקלון, הוא קו צינור המשמש להעברת נפט גולמי מנמל אילת שב-ים סוף לנמל קצאא בעיר אשקלון שבים התיכון, בכך משמש הצינור גשר יבשתי בין הימים הללו, תוך עקיפת תעלת סואץ.

הקו הופעל על ידי חברת קו צינור אילת אשקלון וכיום מופעל על ידי חברת קו צינור אירופה אסיה.

חברת קו צינור אילת אשקלון בעמ (קצאא) הייתה תשלובת חברות, בבעלות משותפת של ישראל ו… איראן, אשר עסקה במיזמי אנרגיה בתחום הנפט והגז. החברה פעלה בשנים 19682017 על סמך שטר זיכיון צינור הנפט.

לאחר פקיעת הזיכיון, עברה פעילות החברה לחברת קו צינור אירופה אסיה. (מתוך ויקיפדיה).

0
0



Tags

אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן