חדשות בריאות חדשות כאן ישראל טכנולוגיות תקשורת מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ קורונה | Covid-19

הרשות להגנת הפרטיות לא לכפייה בטכנולוגיה במעקב אחר חולי קורונה

הרשות להגנת הפרטיות בחוות הדעת החמישית לצוות השרים: שימוש כפוי בטכנולוגיה לאיתור מגעים או מעקב אחר חולי קורונה בעת כניסה למקום ציבורי עשוי לפגוע באופן בלתי מידתי בפרטיות ◄הרשות ממשיכה להתנגד להסתייעות השב"כ ומדגישה, כי כלי זה אינו מסייע בירידת התחלואה ◄ הרשות להגנת הפרטיות; תומכת בתמריץ לפיו מי שדיווח על כניסה לבידוד בשל התראה באפליקציית "המגן", יהיה זכאי לבדיקה מוקדמת שתאפשר יציאתו מבידוד.
0
0

הרשות להגנת הפרטיות, בראשות  דר’ שלומית ווגמן, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור וראש הרשות להגנת הפרטיות במילוי מקום, הגישה שלשום (שלישי, כ”ו בתשרי, תשפ”א, ה- 13 באוקטובר 2020) חוות דעת (חמישית במספר) ל’צוות השרים’ לקראת דיון שהתקיים בנוגע להארכת הסמכת ‘השבכ’ לבצע פעולות סיוע על פי חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי, לסייע במאמץ הלאומי ל’צמצום התפשטות נגיף הקורונה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דר' שלומית ווגמן, ראש הרשות להגנת הפרטיות | עיבוד: שולי סונגו ©
דר’ שלומית ווגמן

על רקע הצעות שונות הנבחנות בימים אלה לחייב את הציבור, במסגרת תנאי “התו הסגול” להתקין ולהשתמש ביישומון או בטכנולוגיית מעקב אחרת בכניסה למקומות ציבוריים, הדגישה הרשות להגנת הפרטיות, כי היא מתנגדת לכל שימוש כפוי בטכנולוגיה מסוג זה.

זאת בפרט ובדגש על כניסה למקום ציבורי המעניק שירות חיוני, שכן, יש בכך פגיעה בלתי מידתית בזכות לפרטיות.

יחד עם זאת, הרשות תומכת במתן תמריצים חיוביים לציבור לצורך התקנת ‘יישומון המגן‘ או שימוש בטכנולוגיה וולונטרית אחרת.

חלק מהתמריצים אותם מציעה הרשוּת; קיצור ימי הבידוד, מתן קדימות במוקד הערעורים, הכרה בנתוּנים שנצברו ב’יישומון המגן‘ כעילה לתמיכה בערעור לביטול בידוד לא נדרש או פטור מניטוּר באמצעות כלי השבכ.

בהודעה לעיתונות מטעם הרשות להגנת הפרטיות, נמסר מטעם דוברת היחידות המקצועיות של אגף דוברות הסברה ותקשורתמשרד המשפטים על ידי כרמית אורפז-ימין לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי הרשות להגנת הפרטיות אף תומכת בתמריץ לפיו מי שדיווח על כניסה לבידוד בשל התראה באפליקציית “המגן“, יהיה זכאי לבדיקה מוקדמת שתאפשר יציאתו מבידוד.

אל חוות דעת (5) – נוסח מושחר.

הרשות להגנת הפרטיות

הרשות להגנת הפרטיות (לשעבר רמו”ט – הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע) היא יחידה במשרד המשפטים האמונה על הסדרת, פיקוח ואכיפת החוק להגנת הפרטיות והגוף המסדיר, המפקח והאוכף על פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א – 1981 וחוק חתימה אלקטרונית, התשס”א – 2001.

'המגן 2' של משרד הבריאות | להורדה
‘המגן 2’ לחץ כאן להורדה

במסגרת תפקידה כרגולטור של זכות היסוד לפרטיות ולהגנת מידע אישי בישראל, מופקדת הרשות להגנת הפרטיות על הגנת המידע האישי במאגרי מידע דיגיטליים מכוח חוק הגנת הפרטיות ועל ביצורה של הזכות לפרטיות.

לתכלית זו, מפעילה רגולציה, לרבות אכיפה מנהלית ופלילית, על כלל הגופים בישראל – פרטיים, עסקיים וציבוריים, המחזיקים או המעבדים מידע אישי דיגיטלי.

הרשות להגנת הפרטיות היא הגוף המומחה לטיפול בתחום ההגנה על מידע אישי במאגרי מידע דיגיטליים וייעודה הוא להתוות את מדיניות ההגנה על המידע האישי בישראל.

משימותיה המרכזיות הן קידום שליטת הפרט במידע אישי אודותיו, השפעה על תהליכי עיצוב לפרטיות בארגונים ובמערכות מידע בכל מגזרי המשק וחיזוק תחושת המוגנות של הציבור.

כל זאת, במטרה לצמצם את הסיכונים הגוברים לפגיעה בפרטיות הגלומים בשמירת מידע דיגיטלי, בעיבודו ובניהולו, והכל תוך איזון ומתן משקל ראוי לחידושים הטכנולוגיים וליתרונותיהם עבור השוק והמשתמשים.

הרשות להגנת הפרטיות, כשומרת הסף של זכויות האזרח בתחום הגנת המידע האישי, רואה כמשימתה העיקרית קידום של ציות לדיני הגנת המידע בכל ארגון, עסק וגוף ציבורי בישראל שמנהלים מידע אישי, כך שיפעלו לניהול המידע שברשותם באופן תקין, בהתאם לדיני הגנת הפרטיות.

מאפיין ייחודי לתחום עיסוקה של הרשות להגנת הפרטיות הוא ההתמודדות המאתגרת עם התפתחות העולם הטכנולוגי בכלל ועם תחום המידע הדיגיטלי בפרט, המשתנים ומתקדמים באופן תכוף ובצעדי ענק.

כמויות עצומות של מידע מועברות כיום באופן גלובלי כחלק מהכלכלה הדיגיטלית ומכאן שבנוסף לדיני הגנת המידע האישי, יש לעבודת הרשות היבטים בינלאומיים משמעותיים.

לכן, היא מבצעת פעילות גם בזירה הבין-מדינתית, לרבות במישור התאימות לסטנדרטים הבינלאומיים המובילים בתחום.

◄מתוך אתר הרשות להגנת הפרטיות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן